„Aliexpress“ a najväčšia čínska automobilka založili „elektromobilku“ a predstavili prvé modely

5

Najväčšia čínska automobilka SAIC a technologický gigant Alibaba, ktorý prevádzkuje aj Slovákom dobre známy e-shop Aliexpress, nedávno založili spoločnosť Zhiji Auto, ktorá sa špecializuje na elektromobily. A aktuálne boli predstavené prvé z nich, pričom na trh prídu pod značkou IM. Pôjde o technologicky vyspelé vozidlá s dojazdom až 874 km (NEDC).

Počiatočný kapitál spoločnosti Zhiji Motor je 1,52 miliardy $. Nová čínska „elektromobilka“ pritom môže stavať na know-how automobilového koncernu SAIC, ktorý vyrába milióny aut ročne (vrátane elektromobilov) a technologických možnostiach spoločnosti Alibaba v oblasti umelej inteligencie a „Big Data“. Účasť v rámci nového podniku má tiež Shanghai Pudong New Area.

Známe špecifikácie

Elektromobily značky IM vyrástli na „hliníkovej architektúre“, pričom podvozok vyladila spoločnosť Williams. Jeho súčasťou bude aj adaptívny systém tlmenia a riadená zadná náprava. Prvým modelom, ktorý príde na trh, bude elektrický sedan s 2 elektromotormi, výkonom 400 kW, krútiacim momentom 700 Nm a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,9 s.

Na výber budú verzie s 93 a 115 kWh batériou od CATL s energetickou hustotou 300 Wh/kg (na úrovni článkov) a nulovou degradáciou kapacity cca do 200 000 km. Väčšia z nich pritom zabezpečí dojazd 874 km podľa „optimistického“ cyklu NEDC. Vozidlá IM majú byť dostupné aj s indukčnou nabíjačkou s výkonom 11 kW, ktorá im zabezpečí dojazd 70 až 80 km za hodinu nabíjania.

Bohatá technologická výbava

V luxusnom interiéri s prémiovými materiálmi nájdeme okrem iného gigantický palubný displej s uhlopriečkou 39″. Aby toho nebolo málo, ten je doplnený displejom, ktorý sa nachádza v rámci stredovej konzoly.

Dnes už neprekvapí, že tento čínsky elektromobil obsahuje bohatú technologickú výbavu, ktorá sa postará o polo-autonómne riadenie. Zahŕňa napr. 15 kamier, 12 ultrazvukových senzorov či 5 vlnových radarov. O výpočtový výkon systému sa stará platforma DRIVE Orin od spoločnosti Nvidia. K dispozícii majú byť aj OTA aktualizácie.

Elektrický sedan značky IM sa bude dať objednať od apríla, SUV, ktoré bude pravdepodobne disponovať rovnakou technikou ako sedan, príde na trh budúci rok. Zatiaľ nevieme, či má spoločnosť Zhiji Auto globálne plány ohľadom svojej značky IM. Vzhľadom na prebiehajúcu expanziu čínskych výrobcov e-áut by sme sa nečudovali, ak by časom táto nová e-mobility spoločnosť „zaútočila“ aj na Európu. Zatiaľ však nepredbiehajme, sme ešte len na začiatku. Ale základy sa zdajú byť silné. Uvidíme…


Zdroje: Carscoops, Insideevs

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Elektromobilka“ NIO naznačuje značku cenovo dostupnejších áut
Nádejné čínske elektro-SUV Byton je zdá sa zachránené. Tešiť sa môžu aj Európania
Čínske Geely chystá e-mobility ofenzívu vďaka novej platforme a „2-miliónovej“ batérii

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Z množstva informácií o čínskych výrobcoch BEV a ich značkách a paletách modelov „ide strach“, že v min. v tejto oblasti prevalcujú celý svet! ….

    Iná vec je, že pri prezentácii množstva nových modelov sú okrem fotodokumentácii vzhľadu vozidiel uvádzané dojazdy, kapacity batérií, výkony motorov, vybavenia elektronikou a prípadne ceny. Mne stále chýbajú informácie o jazdných vlastnostiach týchto „nádherných áut“ v spojitosti s pohodlím a bezpečnosťou jazdy!!!
    Žiadne crash testy, žiadne losie testy a podobne!

    • Máš správne názory, Peter.
      Nechcem ti oponovať, ale ja nepoznám nikoho, skutočne nikoho, kto by si vyberal auto podľa crash testov, losích testov a podobne.
      Každého zaujíma iba to, čo uvádzaš ty: dojazd, kapacita, výkon a samozrejme cena!

      • Asi to bude tym ze vacsina ludi nebura a losov tu tiez nemame. 🙂 Ja osobne som este vazne nebural a ani nemusel robit losi manever za tie desiatky rokov co jazdim, pozorne a predvidavo. Napriek tomu ja som ten co aj tieto informacie berie do uvahy ak sa k nim dostanem, lebo cert nikdy nespi.

        • Dufam,ze to do eu neprerazi a nech si to tam nechaju:) aj s mers,sars aj varenych ,pecenych psov a netopierov:)
          Dufam, ze ludia radsej podporia eu automobilky, samozrejme aj stat to musi podporit, inak ten plevel z ciny tu bude:-)

          • Boris, ty na com frcis ? Ludia maju podporit automobilky, ktorych zaujima jedine ich zaludok, pricom si robia z politikov vaznov a zo statov otrokov ? Prave naopak, chceme tu zdravu konkurenciu, inovacie a nie 30 rokov stare motory, dizajny a interiery bez napadu, ovladanie „klucom“ alebo priblblou rozbitnou kartickou.
            A to uz ani nehovoriac o infotainmente. Ziadna inovacia, ceny nafuknute presne podla dotacii v jednotlivych statoch a dostupnych vyrobenych kusov len tolko, aby sa splnili emisne normy.
            Znacky su len nalepkou, kedze robi takmer vsetko jeden vyrobca z rovnakych dielov, s rovnakymi motormi.
            Takze ano, ked vedia cinanci vyrobit lepsie a lacnejsie aj s dopravou, tak len nech to sem poslu, a nech kludne skrachuju firmy, ktore len brzdia evoluciu a prezamestnavaju ludi, ktori stratili kreativitu pred 30 rokmi !

Pridajte komentár