Ďalší čínsky konkurent Tesly Model Y ponúkne ultrarýchle nabíjanie

3

Tento rok sa roztrhlo vrece s novými čínskymi konkurentmi najpredávanejšieho auta za minulý rok. Najnovším dôkazom je model od značky Zeekr patriacej pod koncern Geely, ktorá pôsobí aj v Európe. Ten pritom nesie označenie Zeekr 7X.

Značka Zeekr, ktorá predáva svoje elektromobily aj na európskom trhu, patrí pod veľký čínsky automobilový koncern Geely. Ten pritom zahŕňa aj pôvodne európske automobilky a značky Volvo, Polestar a Lotus či Lynk & Co, v ktorej má prsty aj Volvo.

Zeekr aktualne odhalil elektrický crossover či SUV Zeekr 7X, o čom informovali weby CarNewsChina a CnEVpost. Ten sa rozmermi 4 825 x 1 930 1 656 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2 925 mm radí do strednej triedy, kde nájdeme aj minuloročný bestseller – Teslu Model Y (4 751 x 1 921 x 1 624 x 2 890 mm). Zeekr tvrdí, že pri návrhu dizajnu modelu 7X bol použitý tzv. zlatý rez a že model ponúkne najväčší vnútorný priestor vo svojej triede.

Zeekr 7X vyrástol na 800-V platforme PMA2+, ktorá vychádza z koncernovej platformy SEA navrhnutej špeciálne pre elektromobily. Tá zahŕňa aj elektromotory na báze karbidu kremíka, ktoré budú poháňať obe nápravy a zrejme aj čisto zadnú nápravu.

zeekr 7x

Zdroj: Zeekr

Vysoký výkon

Zeekr aktuálne uvádza, že ich novinka s pohonom všetkých kolies ponúkne výkon 475 kW a z 0 na 100 km/h zrýchli za menej ako 4 s. To naznačuje, že model 7X bude používať rovnaký a či podobný pohonný systém ako súrodenecký sedan strednej triedy Zeekr 007.

To by znamenalo, že Zeekr 7X s výkonom 475 kW ponúkne krútiaci moment 710 Nm. Zeekr 007 je pritom dostupný aj vo verzii s pohonom zadnej nápravy, výkonom 310 kW, krútiacim momentom 440 Nm či zrýchlením z 0 na 100 km/h za 5,6 s. A model 007 má aj „Performance“ verziu so zrýchlením z 0 na 100 km/h za 2,84 s.

zeekr 7x

Zdroj: Zeekr

Ultrarýchle nabíjanie

Nižšie postavené verzie modelu Zeekr 7X budú používať interne vyvinutú LFP batériu Geely Golden Brick, ktorá sa dokáže nabiť z 10 na 80 % za 15 min. Vyššie postavené verzie budú vybavené NMC batériou CATL Qilin, ktorá by sa mala nabiť z 10 na 80 % za cca 10 min.

Čo sa týka dojazdu modelu 7X, oficiálne nie sú známe žiadne údaje. Súrodenecký sedan 007 vybavený batériami s kapacitou 75 a 100 kWh pritom ponúka dojazd 616 až 870 km podľa „benevolentnejšie“ cyklu CLTC. Elektrické SUV/crossover 7X by tak mal ponúknuť o niečo horšie výsledky, keďže má pravdepodobne horšiu aerodynamiku aj vyššiu hmotnosť ako sedan 007.

zeekr 7x

Zdroj: Zeekr via Cnevpost.com

Cena

Prémiový elektromobil Zeekr 7X by sa mal na domácom trhu predávať za cenu v rozmedzí 240 000 až 350 000 RMB (cca 30 300 až 44 200 €). Pre porovnanie, Tesla Model Y sa v Číne predáva za 249 900 až 354 900 RMB (cca 31 600 až 44 800 €). A plnohodnotného predstavenia sa novinka od Zeekru dočká ešte tento rok.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Lacnejší konkurent Tesly Model Y s dojazdom až 1 000+ km (CLTC) od NIO odhalil ďalšie špecifikácie
Konkurent Tesly Model Y od BYD odhalil plné špecifikácie aj domáce ceny
Xpeng G6 je v Európe lacnejší ako Tesla Model Y
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Dávam do pozornosti pekný článok od Bloomberg, prečo sú už elektrické autá lacnejšie, ako spaľovacie. Jedine osveta, spotrebiteľský tlak a nízke clá na čínske autá prinútia drzé európske automobilky zdierať kupujúcich EV.

Pridajte komentár