Prvé elektromobily dostávajú doživotnú záruku na batériu a pohon

9

Značka MG, ktorá pôsobí aj na Slovensku, zaviedla na prvom trhu doživotnú záruku na batériu aj pohonný systém svojich elektrický modelov. A čo ďalšie nadštandardné záruky?

Ani dnes úplne nevymizli mýty ohľadom životnosti batérií. A to napr. typu, že batérie je kvôli degradácii kapacity nutné meniť každých 3 až 5 rokov. Neustále pribúdajúce dáta z praxe pritom naznačujú, že batérie by vo všeobecnosti mali prežiť vozidlo.

Zatiaľ sa to však až moc neprejavilo v rámci záruky poskytovanej výrobcami elektromobilov. Najbežnejšia záruka je totiž 8 rokov alebo 160 000 km (väčšinou pri garantovanej minimálnej zostatkovej kapacite 70 %). A to mnohí nesprávne interpretujú tak, že po vypršaní záruky je batéria na odpis. Ako keby bolo na odpis bežné vozidlo napr. po skončení jeho 4-ročnej záruky.

Doterajšie nadštandardné záruky

Aby sa zmiernili či potlačili obavy zákazníkov, prvé automobilky začínajú zavádzať aj vysoko nadštandardné záruky na batérie svojich elektromobilov. Napr. Lexus v roku 2020 oznámil na batériu modelu UX 300e záruku 10 rokov alebo 1 000 000 km pri garantovanej minimálnej zostatkovej kapacite 70 %. V tom istom roku Toyota avizovala záruku na úžitkový model Proace Electric 15 rokov alebo 1 000 000 km a 2 roky na to uviedla, že v prípade modelu bZ4X si bude možné priplatiť za rozšírenú záruku na batériu – 10 rokov alebo 1 000 000 km.

V roku 2022 automobilka Evergrande New Energy Vehicle, ktorú založil problematický čínsky developer Evergrande, oznámila, že na svoj prvý elektromobil Hengchi 5 poskytne doživotnú záruku, vrátane batérie. Otázne však je, či samotná automobilka prežije najbližšie mesiace. A v máji tohto roka najstaršia čínska automobilová značka Hongqi pri príležitosti vstupu na európsky trh uviedla, že na svoje vozidlá (vrátane 7 elektromobilov) poskytne „neobmedzenú záruku“.

Doživotná záruka od MG 

Ale prejdime už k aktuálnej vysoko nadštandardnej záruke od MG, ktoré patrí pod čínsky koncern SAIC. MG prostredníctvom tlačovej správy oficiálne oznámilo, že v rámci thajského trhu zavádza doživotnú záruku na batérie, pohonné jednotky a výkonovú elektroniku elektromobilov MG4, Cyberster, Maxus 7 a Maxus 9.

Doživotná záruka pritom nie je limitovaná počtom najazdených kilometrov a je prenositeľná aj na ďalších majiteľov vozidla. Spomínané elektromobily sú pritom vybavené 400-V batériami „Rubik´s Cube“ s konštrukčnou technológiou „Cell-To-Pack“ od materského koncernu SAIC.

baterie mg

Zdroj ilustračnej fotografie: MG

Pre porovnanie, v rámci slovenského trhu MG na ponúkané elektromobily MG4, MG5 a MG ZS EV poskytuje celkovú záruku 7 rokov alebo 150 000 km, vrátane pohonného systému a batérie.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mýty ohľadom zdravia a životnosti batérií elektromobilov
Tesla zverejnila údaje o poklese kapacity batérií modelov 3 a Y
Elektrické novinky od MG na slovenskom trhu odhalili svoje ceny
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Nebolo v tej správe uvedené aj čo znamená doživotná záruka? Pri tej klasickej 8-ročnej záruke a 160000 km býva definovaný pokles kapacity. Pochybujem, že by MG dalo doživotnú záruku s poklesom kapacity napr. o 20%-30%. Ale určite je to krok správnym smerom.

    • Áno, životnosť batérie je hlavný argument odporcov elektromobilov. Oni si určite nájdu iné argumenty, ale to je ich vec.
      Najsilnejší argument je však peňaženka. Keď budú prevádzkové a hlavne celkové naklady nižšie ako u spaľovákov, tak spaľováky tíško odkráčaju do múzea podobne ako parné rušne. A to bez akýchkoľvek diskusií. Či už odborných alebo laických…

  2. „Ako keby bolo na odpis bežné vozidlo napr. po skončení jeho 4-ročnej záruky.“
    Bežná záruka na spaľováky je 2 roky, alebo sa mýlim?

  3. Kedze nechcem aby mi po 10 rokoch uz nestacil dojazd (podla mojho nazoru auto musi byt schopne prejst aspon 300km) tak musim bateriu nadimenzovat tak, aby bola pri 70% nabiti schopna prejst danych 300km a to aj v zime.
    A kedze je idealne drzat bateriu medzi 20-80%, tak tych 300km by som chcel prejst dokonca na 60% baterie.

  4. Vážení, batérie majú svoje slabé aj silné stránky. K tým slabým patrí stále hustota energie na kg, k tým silným patrí životnosť, ktorú ani netreba, a tak to MG využil v reklame. Nerobte z toho, prosím, vedu! Nás „odborníkov“ tým MG neprečúral !!! 🙂

Pridajte komentár