Európske automobilky nie sú proti „zákazu predaja spaľovákov“ od roku 2035

14

Začiatkom tohto roka sa začali objavovať hlasy a titulky, že EÚ by mohla odložiť tzv. „zákaz predaja spaľovacích áut„, ktorý má začať platiť od roku 2035. A aktuálne sa k tejto problematike vyjadrili Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA) a šéf koncernu Stellantis, ktorý zahŕňa 14 značiek.

Od minulého mesiaca sa objavujú správy, že tzv. „zákaz predaja spaľovákov“ v EÚ, čo je v skutočnosti legislatíva povoľujúca len predaj (nových) automobilov s nulovými lokálnymi emisiami CO2 (aj to s výnimkami), sa má odložiť. Tieto správy pritom vychádzali z pomerne vágneho vyjadrenia finančného šéfa značky Porsche, Lutza Meschkeho. Ten pritom povedal, že „okolo konca spaľovacieho motora je veľa diskusií“ a že „si myslí, že by sa to mohlo oneskoriť“.

Objavujú sa tiež správy, že Európska únia by mohla „otočiť“ v rámci svojej „Green deal“ politiky, vrátane spomínaného „zákazu“, ak sa do Európskeho parlamentu po blížiacich sa voľbách dostane dostatočný počet populistov, „ultrapravičiarov“ a ďalších poslancov, ktorí spochybňujú klimatickú politiku EÚ či zásadné emisné obmedzenia vozidiel.

ACEA nespochybní „zákaz“ ani po voľbách

Aktuálne sa šéf Európskeho združenia výrobcov automobilov (ACEA) Luca de Meo, ktorý je zároveň šéfom koncernu Renault, vyjadril, že európske automobilky nenapadnú „zákaz predaja spaľovákov“, a to bez ohľadu na to, kto vyhrá voľby do Europarlamentu, informuje Reuters.

Meo tiež povedal, že ACEA nespochybňuje rok 2035 a „musia sa do toho pustiť“. A dodal, že tento cieľ je potenciálne uskutočniteľný, ak sa vytvoria správne podmienky.

Šéf Stellantisu kritizuje politických pochybovačov

Aktuálne sa k spomínanej problematike vyjadril aj donedávna veľký kritik elektromobilov, šéf koncernu Stellantis Carlos Tavares. Ten v rozhovore pre Welt Am Sonntag povedal, že v žiadnom prípade nie je proti „zákazu spaľovacích motorov“ a podporuje túto požiadavku.

Tavares pritom kritizoval politikov za to, že vytvárajú „regulačný chaos“. A to tých, ktorí v tomto smere prinášajú až také pochybnosti, že spotrebitelia váhajú s kúpou nových áut. Šéf Stellantisu tiež povedal, že sa bude držať cieľov svojej spoločnosti v oblasti ochrany klímy aj po prípadnom zvolení Donalda Trumpa za amerického prezidenta, ktorý by mohol zvoľniť aktuálne klimatické ciele USA.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW onedlho skoncuje s novými „eu-spaľovákmi“, Volvo končí s „dízlami“, Británia posunie zákaz spaľovákov
Združenie veľkých firiem vyzýva EÚ, aby zakázala nákup nových firemných spaľovacích áut
Nemci vylobovali výnimku pre spaľováky v rámci zákazu ich predaja v EÚ po roku 2035
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

14 komentárov

  1. Krátkozraká politika EU už asi zasiahla aj šéfov automobiliek, ako je Luca de Meo! Jeho vôbec nezaujíma, či bude od roku 2035 dostatok nabíjacích miest, a to hlavne na sídliskách, kam bude väčšina Elektro-Renaultov smerovať! On „len bude“ autá vyrábať! ….

    • Akoze cela EU/svet ma cakat kym my postavime dotatok nabijacich miest na SK/CZ sidliskach a az potom prejst na emobilitu? To naozaj? Svet nemoze zato ze my spime. Moze sa vykaslat na taky pluvanec ako SK/CZ.
      A zbytocne s tym nabijanim dramatizujete. Tych miest na sidlisku bude stacit v skutocnosti zopar. Priemernemu europanovi staci stravit na DC/50kw nabijacke 3h do mesiaca pre jeho najazd.
      Pbedzme ze na 10tis sidlisku priemerne po 3ludi v byte a kazde ma auto je to 3333 EV ktore potrebuju 10tis nabijacich hodin do mesiaca (pre cca 900km najazd), deleno 30dni je to 333h denne a ak sa budu nabijacky vyuzivat len 10h z dna tak ich treba na sidlisku 34, s celkovym prikonom 1,7MW aby sa vsetci nabili. To ma byt problem postavit za 11r do 2035???
      Samozrejme sa to da rieist aj mnozstvom pomalsich AC, ale ide o pointu ze nabijanie voobec nieje strasiak ani problem aj keby vsetky auta uz boli EV. Ale tie spalovaky po sidliskach mozu fungovat este hoci do roku 2050. 2035 sa prestanu predavat nie fungovat, takze casu budovat sidliskove nabijanie je fura. Stacilo by trebars 4xDC50kw, alebo 20xAC11kw rocne najblizsich 10r aby sa na sidlisku dokazali nabit vsetky auta ak budu EV v roku 2035.
      Ale realne stacit bude aj ovela menej, lebo niektori sa nabiju v praci, v supermarkte/OC, restike, fitku, kine, urade … proste kadetade pocas dna pri parkovani.
      Som bytovkar co pri bytovke nema ziadnu nabku a uz 3r zijem s BEV v pohode a to pri vysoko nadpriemernom najazde 3tkm mesacne.
      Tak nesirte paniku. 😉

      • Uplny suhlas, 2 roky s BEV. Trochu rozmyslat pri dlhsich cestach. Na denne pouzitie uplna parada. Nabijame v garazi v noci z beznej zasuvky. Trva to 10,5h. Dojazd nam staci na +-5 dni pouzivania.

      • Milý TAUR, tvoj výpočet sedí možno len na papieri! Prax na existujúcich nabíjačkách bude iná! 90% majiteľov BEV bude chcieť nabíjať v rovnakom čase! Ak si dá niekto auto nabíjať o 21:00, myslíš, že tam bude čakať do nabitia 3 hod. a potom ihneď odíde, alebo tam príde o polnoci, aby uvoľnil miesto ďalšiemu? A kto bude ten ďalší? Kde bude čakať a striehnuť, kým predchádzajúce BEV odíde, keď na sídliskách často ani nie je kde zaparkovať! Choď sa pozrieť na sídlisko, keď sa ľudia začnú vracať domov, a pozri si čo sa deje pri parkovaní tak do 21:00. A v roku 2035 to nebude lepšie, skôr horšie! A sídliská sú v celej EU. To nie je len o SR a ČR!

        P.S. A čo tak technická príprava, stavebné povolenia, a povolenia tých nabíjačiek na pripojenie do siete?! Absolvoval si už niečo také? Nedajbože pre 1 až 10 MW? Takže to celé nie je len o výpočtoch, ktoré si urobil …….

        • To je aj o predpisoch, aj o dohodách medzi ľuďmi – mestá môžu udeľovať pokuty pre tých, ktorí po nabití stoja na nabíjacom mieste alebo nechajú kábel zapojený v aute (už teraz to platí). A ľudia sú spoločenské bytosti (hanba výnimkám), určite sa v rámci domov dohodnú, ako nabíjačky využiť čo najlepšie.

          • Nespoliehaj sa na dobrotu ľudí a funkčný poriadok na sídlisku! Skolabovala na tom nejedna dobre mienená idea! Ľudskí dravci stále vyhrávajú minimálne na body!

        • V Norsku riesili rovnku situaciu a vznikol tzv. nabijaci managemnet. Potom si musis uvedomit, ze benzinku nemozes postavit „barskde“, lebo na to treba kopec povoleni a uprav pozemku na ochranu pred unikmi ropnych latok, suhlas obyvatelov v okoli, zvysene emisie pre koncentraciu aut a zasobovacich kamionov, atd, atd, atd. Nabijacku buchnes, kadial vedu vhodne kable a kedze cele sidliska su predimenzovane vedenim pre zrave vybojky, po prechode na LED je tam prebytok kapacity, takze nabijacky natahat od stlpov verejneho osvetlenia nie je problem. V Nemecku otvorili velke parkovisko s takmer 270 nabijackami na nabijanie pocas celeho dna. Za 10 rokov sa da postavit hromada nabijacich stanic a aj keby vsetky auta sveta presli dnes na elektro, zatazi to dnesnu siet o cca 25%. O 10 rokov bude jej kapacita urcite vacsia. Vsetky desy odporcov EV su na rovnakej urovni, ako ked prisli spalovaky a kocisi konskych povozov sirili podobne strasenia. Vsetko su to veci, ktorymi sa svet EV zaobera, len to neoznamuje kazdy den.

      • Toto je priam utópia, čo ste napísali a buďme úprimní v našich podmienkach ťažko realizovateľné. Keď už sa tu bavíme o priemernom Európanovi, tak ten miesto 3 h nabíjania mesačne potrebuje 5 – 10 min tankovania doplna s ICE a to už je zásadný rozdiel v komforte. Prečo máme potrebu za každú cenu pretláčať EV? Ak niekto chce EV a vyhovuje mu tak nech si ho kúpi, nikto mu v tom nebráni. A ak si niekto myslí, že nás EV spasia a zvrátia zmenu klímy tak prajem veľa šťastia. Aktuálne EV sú stále len o kompromisoch a nie sú riešením pre každého. Snáď časom s príchodom energeticky vyspelejších batérií sa možno situácia zmení.

        • BEV sa pretláčajú ako jedno z riešení v rámci širšej stratégie znižovania produkcie CO2, tak ako sa pretláča vodík a elektrické pece /VSŽ/ v hutníctve, výroba elektriny z obnoviteľných zdrojov atď. Ide o život.

    • Nik tu nemojká spaľováky! Ja som na úvod uviedol, že Luca de Meo, ako povedal, je pripravený od roku 2035 „chrliť“ len BEV. To je jeho biznis. ČI bude pre ne na Zemi dosť miesta na nabíjanie, parkovanie a jazdenie, už nie je jeho vec! To je problém a starosť iných …..

  2. Jednoznačne v hustých mestských aglomeráciach by elktro bolo prínos z hladiska čistoty ovzdušia.To platí aj pre prímestské oblasti.Tu by stačili elektra jednoduché,nepremotorizované a z hladiska výrobných nákladov s predným náhonom,bez zbytočnej elektroniky – proste cenovo dostupné ,nielen pre Maska a jeho prívržencov.V meste sú zbytočné autá nad 4,3 metra,pritom ajtak sa tam vozí 1 až dvaja ! Spalováky zatial musia fungovať hlavne v nákladnej doprave a ťažkej mechanizácii ! Tam sa musí počkať na vývoj batérii ! Ale mestská doprava tam nič nebráni rozšíreniu elektra, ak sa automobilky konečne prinútia trhom ,k zníženiu cien. Pretože skutočnosť je taká,že elektroautá sú minimálne o 40 % jednoduchšie na výrobu oproti spalovákom. Prečo to automobilky nepriznajú ???

Pridajte komentár