Čínska automobilka Xpeng, ktorá sa špecializuje na elektromobily, oznámila svoj vstup na slovenský trh. Na úvod pritom ponúkne 3 modely.
Xpeng, resp. na domácom trhu Xiaopeng, je čínsky špecialista na elektromobily, ktorý vznikol v roku 2014. Pri vývoji prvých vozidiel pritom vychádzal aj z open source patentov Tesly. A napr. v roku 2023 sa stal partnerom VW Group v rámci čínskeho trhu.
Dnes spoločnosť Hedin Mobility Group, ktorá uzatvorila dohodu ohľadom dovozných a distribučných práv na značku Xpeng, ako aj predaja vozidiel, popredajných služieb a dodávok náhradných dielov, prostredníctvom tlačovej správy informuje, že Xpeng vstupuje na slovenský trh.
„Tešíme sa, že slovenským zákazníkom predstavíme nový štandard v oblasti elektromobility – kombináciu inovatívnych technológií s výnimočným dizajnom, ktoré prinášajú jedinečný zážitok a spĺňajú požiadavky moderných vodičov,“ uviedol šéf medzinárodnej divízie predaja a servisu Xpeng, Alex Tang,
Na Slovensku budú dostupné všetky modely, ktoré Xpeng aktuálne dováža do Európy. A to G6, P7 a G9. Ich predaj začne v druhom kvartáli tohto roku a prvé showroomy budú otvorené v Bratislave a Košiciach.
Xpeng G6
Asi najzaujímavejším modelom v ponuke Xpengu na Slovensku bude SUV či crossover strednej triedy Xpeng G6 na báze 800-V e-platformy, ktorý bol navrhnutý ako konkurent svetového bestselleru Tesla Model Y.
Tento model je v Európe dostupný v troch verziách, ktoré ponúkajú pohon zadnej nápravy alebo oboch náprav, výkon 190 až 350 kW, krútiaci moment 440 až 660 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,6 – 4,0 s, maximálnu rýchlosť 200 km/h, batérie s kapacitou 66 a 87,5 kWh, dojazd 435 až 570 km (WLTP), max. nabíjací výkon 215, resp. 280 kW či nabitie z 10 na 80 % pod 20 min. Ich cena sa napr. na nemeckom trhu pohybuje v rozsahu 43 600 až 51 600 €.
- Zdroj: Xpeng
- Zdroj: Xpeng
- Zdroj: Xpeng
Xpeng G9
Xpeng G9 je elektrické SUV vyššej strednej triedy na báze 800-V platformy, ktoré je v Európe dostupné takisto v 3 verziách. Tie ponúkajú pohon zadnej nápravy a oboch náprav, výkon 230 a 405 kW, krútiaci moment 430 a 717 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,4 a 3,9 s, maximálnu rýchlosť 200 km/h, LFP batériu s kapacitou 75,8 kWh a NMC batériu s kapacitou 93,1 kWh (netto), dojazd 460 až 570 km (WLTP), max. nabíjací výkon 260 a 300 kW či nabitie z 10 na 80 % za 20 min, resp. z 20 na 80 % za 15 min. Na nemeckom trhu stoja 59 600 až 71 600 €.
- Zdroj ilustračnej fotografie: Xpeng
- Zdroj: Xpeng
- Zdroj: Xpeng
Xpeng P7
Xpeng P7 je najstarší zo spomínaného tria modelov. Tento sedan strednej až vyššej strednej triedy ponúka pohon zadnej nápravy alebo oboch náprav, výkon 203 a 348 kW, krútiaci moment 440 a 757 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,7 a 4,1 s, maximálnu rýchlosť 200 km/h, batériu s kapacitou 82,7 kWh, dojazd 576 a 505 km (WLTP), max. nabíjací výkon 175 kW či nabitie z 10 na 80 % za 29 min. Jeho cena na nemeckom trhu začína na 49 600, resp. 58 600 €.
- Zdroj: Xpeng
- Zdroj: Xpeng
- Zdroj: Xpeng
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Veľkosť Tesly Model 3 a cena od 15 000 €: Xpeng Mona M03 je na trhu
Xpeng G7: Na trh sa chystá zaujímavé elektrické SUV
„Modulárne lietajúce e-auto“ od Xpengu poodhalilo cenu a dátum výroby
ODBER NOVINIEK
7 komentárov
Super, bol som si pozriet G6 pri Mnichove v nemecku,takisto aj novy juniper a za mna to bude G6
Waaaaauuu. G6 jednoznacny favorit na moj nasledujuci elektromobil. Este by to chcelo konkurenta pre model3, to je tusim podznacka Mona, ci?
Pisalo sa o tom predtym? Lebo pre mna to je sprava jak blesk z jasneho neba, parada.
Brzdite!, brzdite, chlapci !!! Teraz varí kašu Trump! Nevieme čo v najbližšej dobe zažijeme, a o čom si necháme len snívať !!! 🙂 🙂 🙂
P.S. Možno nám budú dobré ešte aj tie staré dízle spred EU a EURA ! 🙂
„staré dízle spred EU“ ??? Akoze Trumpeta zabezpeci pre EU lacnu naftu/ropu? Lacnejsiu ako vytobit si doma ele z FVE pre EV a jazdit zadarmo? Brzdi chlapce a nesnivaj. 🙂
A to bude v KE aj servis na tie auta ci len show? Bez servisu do 100km od bydliska pre mna nieje priechodny ani Xpeng ani Tesla.
Snáď nečakáš v 1.-2.roku vážnejšiu poruchu?
A do 2.rokov tu bude servis min. Jeden.
Ano s tymi cenami pre slovenske platy ako stvorene. Btw poradim im zadara, aj zbytocne showroom platit…