Na slovenský trh vstupuje čínska elektromobilka Xpeng. Aké modely ponúkne?

7

Čínska automobilka Xpeng, ktorá sa špecializuje na elektromobily, oznámila svoj vstup na slovenský trh. Na úvod pritom ponúkne 3 modely.

Xpeng, resp. na domácom trhu Xiaopeng, je čínsky špecialista na elektromobily, ktorý vznikol v roku 2014. Pri vývoji prvých vozidiel pritom vychádzal aj z open source patentov Tesly. A napr. v roku 2023 sa stal partnerom VW Group v rámci čínskeho trhu.

Dnes spoločnosť Hedin Mobility Group, ktorá uzatvorila dohodu ohľadom dovozných a distribučných práv na značku Xpeng, ako aj predaja vozidiel, popredajných služieb a dodávok náhradných dielov, prostredníctvom tlačovej správy informuje, že Xpeng vstupuje na slovenský trh.

„Tešíme sa, že slovenským zákazníkom predstavíme nový štandard v oblasti elektromobility – kombináciu inovatívnych technológií s výnimočným dizajnom, ktoré prinášajú jedinečný zážitok a spĺňajú požiadavky moderných vodičov,“ uviedol šéf medzinárodnej divízie predaja a servisu Xpeng, Alex Tang,

Na Slovensku budú dostupné všetky modely, ktoré Xpeng aktuálne dováža do Európy. A to G6, P7 a G9. Ich predaj začne v druhom kvartáli tohto roku a prvé showroomy budú otvorené v Bratislave a Košiciach.

Xpeng G6

Asi najzaujímavejším modelom v ponuke Xpengu na Slovensku bude SUV či crossover strednej triedy Xpeng G6 na báze 800-V e-platformy, ktorý bol navrhnutý ako konkurent svetového bestselleru Tesla Model Y.

Tento model je v Európe dostupný v troch verziách, ktoré ponúkajú pohon zadnej nápravy alebo oboch náprav, výkon 190 až 350 kW, krútiaci moment 440 až 660 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,6 – 4,0 s, maximálnu rýchlosť 200 km/h, batérie s kapacitou 66 a 87,5 kWh, dojazd 435 až 570 km (WLTP), max. nabíjací výkon 215, resp. 280 kW či nabitie z 10 na 80 % pod 20 min. Ich cena sa napr. na nemeckom trhu pohybuje v rozsahu 43 600 až 51 600 €.

Xpeng G9

Xpeng G9 je elektrické SUV vyššej strednej triedy na báze 800-V platformy, ktoré je v Európe dostupné takisto v 3 verziách. Tie ponúkajú pohon zadnej nápravy a oboch náprav, výkon 230 a 405 kW, krútiaci moment 430 a 717 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,4 a 3,9 s, maximálnu rýchlosť 200 km/h, LFP batériu s kapacitou 75,8 kWh a NMC batériu s kapacitou 93,1 kWh (netto), dojazd 460 až 570 km (WLTP), max. nabíjací výkon 260 a 300 kW či nabitie z 10 na 80 % za 20 min, resp. z 20 na 80 % za 15 min. Na nemeckom trhu stoja 59 600 až 71 600 €.

Xpeng P7

Xpeng P7 je najstarší zo spomínaného tria modelov. Tento sedan strednej až vyššej strednej triedy ponúka pohon zadnej nápravy alebo oboch náprav, výkon 203 a 348 kW, krútiaci moment 440 a 757 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,7 a 4,1 s, maximálnu rýchlosť 200 km/h, batériu s kapacitou 82,7 kWh, dojazd 576 a 505 km (WLTP), max. nabíjací výkon 175 kW či nabitie z 10 na 80 % za 29 min. Jeho cena na nemeckom trhu začína na 49 600, resp. 58 600 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Veľkosť Tesly Model 3 a cena od 15 000 €: Xpeng Mona M03 je na trhu
Xpeng G7: Na trh sa chystá zaujímavé elektrické SUV
„Modulárne lietajúce e-auto“ od Xpengu poodhalilo cenu a dátum výroby
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Waaaaauuu. G6 jednoznacny favorit na moj nasledujuci elektromobil. Este by to chcelo konkurenta pre model3, to je tusim podznacka Mona, ci?
    Pisalo sa o tom predtym? Lebo pre mna to je sprava jak blesk z jasneho neba, parada.

  2. Brzdite!, brzdite, chlapci !!! Teraz varí kašu Trump! Nevieme čo v najbližšej dobe zažijeme, a o čom si necháme len snívať !!! 🙂 🙂 🙂

    P.S. Možno nám budú dobré ešte aj tie staré dízle spred EU a EURA ! 🙂

    • „staré dízle spred EU“ ??? Akoze Trumpeta zabezpeci pre EU lacnu naftu/ropu? Lacnejsiu ako vytobit si doma ele z FVE pre EV a jazdit zadarmo? Brzdi chlapce a nesnivaj. 🙂

Pridajte komentár