Čínska automobilka Xpeng, ktorá sa špecializuje na elektromobily, oznámila svoj vstup na slovenský trh. Na úvod pritom ponúkne 3 modely.
Xpeng, resp. na domácom trhu Xiaopeng, je čínsky špecialista na elektromobily, ktorý vznikol v roku 2014. Pri vývoji prvých vozidiel pritom vychádzal aj z open source patentov Tesly. A napr. v roku 2023 sa stal partnerom VW Group v rámci čínskeho trhu.
Dnes spoločnosť Hedin Mobility Group, ktorá uzatvorila dohodu ohľadom dovozných a distribučných práv na značku Xpeng, ako aj predaja vozidiel, popredajných služieb a dodávok náhradných dielov, prostredníctvom tlačovej správy informuje, že Xpeng vstupuje na slovenský trh.
„Tešíme sa, že slovenským zákazníkom predstavíme nový štandard v oblasti elektromobility – kombináciu inovatívnych technológií s výnimočným dizajnom, ktoré prinášajú jedinečný zážitok a spĺňajú požiadavky moderných vodičov,“ uviedol šéf medzinárodnej divízie predaja a servisu Xpeng, Alex Tang,
Na Slovensku budú dostupné všetky modely, ktoré Xpeng aktuálne dováža do Európy. A to G6, P7 a G9. Ich predaj začne v druhom kvartáli tohto roku a prvé showroomy budú otvorené v Bratislave a Košiciach.
Xpeng G6
Asi najzaujímavejším modelom v ponuke Xpengu na Slovensku bude SUV či crossover strednej triedy Xpeng G6 na báze 800-V e-platformy, ktorý bol navrhnutý ako konkurent svetového bestselleru Tesla Model Y.
Tento model je v Európe dostupný v troch verziách, ktoré ponúkajú pohon zadnej nápravy alebo oboch náprav, výkon 190 až 350 kW, krútiaci moment 440 až 660 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,6 – 4,0 s, maximálnu rýchlosť 200 km/h, batérie s kapacitou 66 a 87,5 kWh, dojazd 435 až 570 km (WLTP), max. nabíjací výkon 215, resp. 280 kW či nabitie z 10 na 80 % pod 20 min. Ich cena sa napr. na nemeckom trhu pohybuje v rozsahu 43 600 až 51 600 €.
- Zdroj: Xpeng
- Zdroj: Xpeng
- Zdroj: Xpeng
Xpeng G9
Xpeng G9 je elektrické SUV vyššej strednej triedy na báze 800-V platformy, ktoré je v Európe dostupné takisto v 3 verziách. Tie ponúkajú pohon zadnej nápravy a oboch náprav, výkon 230 a 405 kW, krútiaci moment 430 a 717 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,4 a 3,9 s, maximálnu rýchlosť 200 km/h, LFP batériu s kapacitou 75,8 kWh a NMC batériu s kapacitou 93,1 kWh (netto), dojazd 460 až 570 km (WLTP), max. nabíjací výkon 260 a 300 kW či nabitie z 10 na 80 % za 20 min, resp. z 20 na 80 % za 15 min. Na nemeckom trhu stoja 59 600 až 71 600 €.
- Zdroj ilustračnej fotografie: Xpeng
- Zdroj: Xpeng
- Zdroj: Xpeng
Xpeng P7
Xpeng P7 je najstarší zo spomínaného tria modelov. Tento sedan strednej až vyššej strednej triedy ponúka pohon zadnej nápravy alebo oboch náprav, výkon 203 a 348 kW, krútiaci moment 440 a 757 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,7 a 4,1 s, maximálnu rýchlosť 200 km/h, batériu s kapacitou 82,7 kWh, dojazd 576 a 505 km (WLTP), max. nabíjací výkon 175 kW či nabitie z 10 na 80 % za 29 min. Jeho cena na nemeckom trhu začína na 49 600, resp. 58 600 €.
- Zdroj: Xpeng
- Zdroj: Xpeng
- Zdroj: Xpeng
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Veľkosť Tesly Model 3 a cena od 15 000 €: Xpeng Mona M03 je na trhu
Xpeng G7: Na trh sa chystá zaujímavé elektrické SUV
„Modulárne lietajúce e-auto“ od Xpengu poodhalilo cenu a dátum výroby
ODBER NOVINIEK
9 komentárov
Super, bol som si pozriet G6 pri Mnichove v nemecku,takisto aj novy juniper a za mna to bude G6
Waaaaauuu. G6 jednoznacny favorit na moj nasledujuci elektromobil. Este by to chcelo konkurenta pre model3, to je tusim podznacka Mona, ci?
Pisalo sa o tom predtym? Lebo pre mna to je sprava jak blesk z jasneho neba, parada.
Brzdite!, brzdite, chlapci !!! Teraz varí kašu Trump! Nevieme čo v najbližšej dobe zažijeme, a o čom si necháme len snívať !!! 🙂 🙂 🙂
P.S. Možno nám budú dobré ešte aj tie staré dízle spred EU a EURA ! 🙂
„staré dízle spred EU“ ??? Akoze Trumpeta zabezpeci pre EU lacnu naftu/ropu? Lacnejsiu ako vytobit si doma ele z FVE pre EV a jazdit zadarmo? Brzdi chlapce a nesnivaj. 🙂
A to bude v KE aj servis na tie auta ci len show? Bez servisu do 100km od bydliska pre mna nieje priechodny ani Xpeng ani Tesla.
V KE bude samozrejme ako predaj, tak aj servis.
Snáď nečakáš v 1.-2.roku vážnejšiu poruchu?
A do 2.rokov tu bude servis min. Jeden.
Ano s tymi cenami pre slovenske platy ako stvorene. Btw poradim im zadara, aj zbytocne showroom platit…
Prosim Vas pane, to ze malo zarabate nie je vina vsetkych Slovakov, ktori na to auto maju peniaze. Pozrite sa na ulici, kolko BMW/Audi/Mercedesov tu chodi, ktore stoja viac ako 100 tisic. Tolko nebude stat ani G9 v plnej vybave, za tu cenu je to extremne dobre vybavene a specifikovane auto.