Čínsky elektromobil s najväčším dojazdom sa efektivitou vyrovná Tesle Model 3

2

Čínsky startup Xpeng, ktorý kedysi vyhlásil, že pri vývoji svojich e-áut využíva open-source technológie spoločnosti Tesla, predstavil pomerne nedávno svoj 2. model Xpeng P7. Ten sa môže v rámci zastaralého cyklu NEDC pochváliť takmer rovnakou efektivitou ako Tesla Model 3, pričom ide o elektromobil s najväčším oficiálnym dojazdom, ktorý sa vyrába v Číne.

Xpeng P7 je veľký elektrický sedan, ktorý meria na dĺžku 4 880 mm (Tesla Model S: 4 979 mm), pričom jeho rázvor dosahuje hodnotu 2 998 mm (Tesla Model S: 2 960 mm).

3 v 1

Pohonný systém využíva technológiu 3 v 1, keď integruje elektromotor, „prevodovku“ a riadiacu jednotku do jedného celku. Objem tohto systému je len 18,6 l a výkonová hustota dosahuje hodnotu 2 kW/kg. Maximálna účinnosť motorového systému je pritom do 95 %.

Elektromobil Xpeng P7 bude dostupný v 2 verziách, a to s výkonom 196 kW, krútiacim momentom 390 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy a pohonom zadnej nápravy (RWD), ako aj výkonom 196 + 120 kW, krútiacim momentom 655 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a pohonom oboch náprav (AWD).

81 kWh = 706 km (NEDC)

Spoločnosť Xpeng použila „najnovšiu generáciu prizmatickej batérie“, ktorá má v rámci modelu P7 kapacitu takmer 81 kWh a energetickú hustotu na úrovni celého balenia 170 Wh/kg. Toto veľké vozidlo pritom ponúka dojazd 706 km (oficiálna hodnota podľa Čínskeho ministerstva priemyslu a informačných technológií – MIIT), čo je vo všeobecnosti výborná hodnota, aj keď ju dosahuje v rámci zastaralého „optimistického“ cyklu NEDC.

Dôkazom toho je porovnanie s menšou Teslou Model 3, ktorá je „etalónom“ efektivity. Verzia Long Range (zrejme RWD) totiž dosahuje podľa MIIT dojazd 668 km (NEDC), pričom disponuje batériou s kapacitou okolo 75 kWh. Takže väčší, ale pomalší čínsky sedan sa svojou efektivitou v rámci testovacieho cyklu NEDC v podstate vyrovnal Modelu 3. Čo by za to dali renomované európske automobilky…

Jedným z dôvodov výbornej efektivity bude zrejme aj výborná aerodynamika vyjadrená koeficientom odporu vzduchu na úrovni 0.236, čím patrí k najlepším na svete (Model 3: 0.23, Model S: 0.24).

Xpeng P7 príde na čínsky trh v 2. štvrťroku 2020, a to za cenu 33 900 až 46 500 € (v prepočte).

Zdroje: Insideevs, Xpeng

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínske SUV s technológiami Tesla ide do predaja. Stojí pod 30 000 €
Čínsky elektromobil JAC iEV7S je už dostupný aj v Česku. Oplatí sa?
„Čínsky počítač na 4 kolesách“, Byton M-Byte, má oficiálnu európsku cenovku

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Je to pekné autíčko Parametre – super. Dúfam, že majú ambície voziť aj do EÚ. Vidno, že svet pochopil trend.
    A ten sa zastaviť nedá, tobôž nie vrátiť späť.
    Úplne trefne to vyjadril šéf koncernu VW – „musíme urobiť rázne kroky, ináč dopadneme ako Nokia a Kodak“.
    A mal 200 % – nú pravdu.
    Mimochodom, paradoxné je, že digitálna fotografia vznikla práve vo firme Kodak. Žiaľ, sami to nejak „prepískli“ a neudržali krok so svetom. Firma tu už akosi nie je…

Pridajte komentár