Čínsky konkurent Tesly Model Y, Xpeng G6, mieri na európsky trh

22

Na európsky trh sa chystá ďalší zaujímavý čínsky elektromobil. A to crossover strednej triedy Xpeng G6, ktoré bolo navrhnuté, aby konkurovalo bestselleru Tesla Model Y. Model G6 pritom vyrástol na modernej 800-V e-platforme a ponúka ultrarýchle nabíjanie, obojsmerné nabíjanie či dobrý výkon aj dojazd.

Čínska „elektromobilka“ Xpeng si veľa sľubuje od svojho elektrického crossoveru strednej triedy G6, ktoré má takmer identické rozmery ako najpredávanejšie auto minulého roka Tesla Model Y. A to 4 753 x 1 920 x 1 650 x 2 890 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor). Ponúka pritom batožinový priestor s objemom 571 l.

Ultrarýchle nabíjanie

Xpeng G6 vyrástol na najnovšej generácii e-platformy SEPA2.0, ktorá má 800-V el. architektúru. Vďaka tomu sa model G6 dokáže nabíjať maximálnym výkonom až 280 kW, pričom nabitie batérie z 10 na 80 % má podľa výrobcu trvať menej ako 20 min.

Európske verzie

Elektromobil Xpeng G6 bude podľa tlačovej správy v Európe dostupný zrejme v troch verziách. Verzia „RWD Standard Range“ ponúkne pohon zadnej nápravy, výkon 190 kW, krútiaci moment 440 Nm, maximálnu rýchlosť 200 km/h, LFP batériu s kapacitou 66 kWh a dojazd 435 km (WLTP).

Verzia „RWD Long Range“ disponuje pohonom zadnej nápravy, výkonom 210 kW, krútiacim momentom 440 Nm, maximálnou rýchlosťou 200 km/h, NMC batériou s čistou kapacitou 87,5 kWh a dojazdom 570 km (WLTP). A top verzia „AWD Performance“ ponúkne pohon oboch náprav, výkon 350 kW, krútiaci moment 660 Nm, maximálnu rýchlosť 200 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4 s, NMC batériu s čistou kapacitou 87,5 kWh a dojazd zrejme 550 km (WLTP).

Štandardná výbava

V rámci základnej výbavy európskej verzie modelu Xpeng G6 nájdeme napr. tepelné čerpadlo, funkciu obojsmerného nabíjania V2L, systém OTA aktualizácií, asistenčný systém vodiča Xpilot, 15″ centrálny dotykový displej infotainmentu, 10,2″ digitálny prístrojový panel, 20″ disky kolies, veľkú panoramatickú strechu, vyhrievané koženkové sedadlá (predné sú aj ventilované), vyhrievaný volant, 4 USB porty, dva 50-W indukčné nabíjacie body pre smartfóny či 960-W audiosystém s 18 reproduktormi.

Záruka a dostupnosť

Xpeng ponúkne na model G6 záruku 7 rokov alebo 160 000 km. V rámci prvých európskych trhov ho bude možné objednať od mája a na trhu sa objaví v 3. štvrťroku 2024. Európsku cenu výrobca zatiaľ nezverejnil. Stať sa tak má koncom tohto mesiaca.

xpeng g6

Zdroj: Xpeng

Na domácom trhu sa pritom predáva za 209 900 až 276 900 (cca 26 700 € až 35 200 €). V Európe však môžeme očakávať zrejme podstatne vyššie ceny. A na záver pre zaujímavosť uvádzame čínske ceny Tesly Model Y –  263 900 až 368 900 RMB (33 600 až 47 000 €).

xpeng g6

Zdroj: Xpeng

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Xpeng uviedol na trh „najrýchlejšie sa nabíjajúce SUV na svete“
Modulárny lietajúci elektromobil od Xpengu sa má dostať do predaja budúci rok
Xpeng a NIO prichádzajú s lacnejšími EV značkami, Honda a Nissan skúmajú EV partnerstvo
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

22 komentárov

  1. Parametre ma celkom slušne. Paci sa mi LR RWD, tiež že to ma V2L a 800V. Pre normalne jazdenie uplne stači zadny pohon a vatšia baterka. Kedže to je vatšie auto, tak by to malo byt, prve auto do rodiny a teda z tou menšou LFP baterkou to asi nebude to prave. Resp len pre menšiu skupinu ludi.
    Kupovať si ho nebudem, cinania su mi proti srsti, ale som rad, že aspoň zvyšuju tlak na europske automobilky.

  2. Ako Tesla reaguje cenovo? Robí niečo proti tejto konkurencii? Má Tesla Y v základe (či vôbec) funkciu V2L, panoramatickú strechu a vyhrievané všetky sedadlá?

  3. Zatial co sa tesla venovala nezmyslu menom cybertruck, konkurencia dobieha a predbieha Y. Tento xpeng sa mi paci, len neviem ci ma vyrobny potencial v milionoch kusov ako Y. Projekt vylepseneho modelu Y by bol logicky tym naj co by mala tesla robit a rychlo, aby bol znovu synergicky efekt uspor zo spolocnych dielov zdielanych s modelom 3. Okrem pacok na volante, tie nech vratia pretoze euroNCAP bude penalizovat safety skore za ich absenciu coskoro. No ale zatial to vyzera tak ze elon uspesne sabotuje akcie tesly, asi s umyslom ze si chce kupit vacsi podiel ked padnu na dno v priebehu tohto roka (spekulacia).

  4. Vážení, všetkým ďakujem za diskusiu, ktorú som rozpútal! Pekný víkend a pevnú ruku a hojnú účasť na voľbách, a aby sme sa tých nových a lepších BEV v zdraví dožili !!! 🙂 🙂 🙂

Pridajte komentár