Wuling prichádza aj s extra lacným elektrickým mikro-vanom

12

Wuling Sunshine EV je ďalší zaujímavý skutočne lacný elektromobil od spoločného čínsko-amerického podniku SGMW (SAIC-GM-Wuling). Ten by mal mať široko modulárny interiér, ktorý môže byť prispôsobený pre hobby aktivity či rôzne pracovné a podnikateľské činnosti.

Nedávno koncern GM patriaci do spoločného podniku SGMW predstavil zrejme sériový model Sunshine EV, ktorý by sa mal na čínskom trhu predávať ako Wuling Zhiguang EV. Má ísť o veľmi univerzálne a flexibilné vozidlo, ktoré zahŕňa 20 „rozšíriteľných oblastí“ a ponúkne aj niečo ako slabšie obojsmerné nabíjanie.

Wuling Sunshine EV zdá sa kombinuje „nafúknutý“ dizajn prvej generácie veľmi úspešného mestského elektromobilu Wuling Hong Guang MINI EV s technikou jeho čerstvej druhej generácie, ktorú sme si predstavili nedávno.

Skoršie obrázky zrejme koncepčného modelu naznačovali možnosti rôzneho využitia vozidla. A to napríklad na výlety do prírody či cesty za hobby aktivitami, ale aj na pracovné a podnikateľské činnosti. Na obrázkoch pritom boli návrhy využitia ako pojazdnej dielne, kvetinárstva, baru a kaviarne či vozidla na prepravu balíkov.

Špecifikácie

Wuling Sunshine EV je skutočne maličký elektrický van či dodávka. Veď jeho rozmery sú 3 685 x 1 530 x 1 750 mm (dĺžka x šírka x výška). Avšak vďaka kratučkým previsom dosahuje rázvor kolies 2 600 mm, čo je hodnota na úrovni segmentu B / „subkompaktov“.

Základný objem batožinového priestoru 4-miestneho variantu s posuvnými zadnými dverami je 527 l. Po sklopení zadných sedadiel a sedadla spolujazdca narastie objem na 1 117 L. Sedadlá sa pritom dajú sklopiť takmer do roviny. Štandardom sú tiež strešné lišty.

Nabíjacie schopnosti vozidla ukazujú, že bolo navrhnuté pre aktivity a činnosti, ktoré nevyžadujú rýchle „dobitie“ dojazdu počas aktívneho dňa. Wuling Sunshine EV totiž disponuje len AC nabíjaním s výkonom 3,3 kW (opačným smerom môže „ísť“ max. 120 W). Vzhľadom na predbežne odhadovanú cenu vozidla – od cca 50 000 RMB (necelých 6 600 €), ako uvádza CarNewsChina, je to však pochopiteľné.

Čo sa týka pohonného systému, ten ponúkne rovnaký výkon a maximálnu rýchlosť ako čerstvá druhá generácia mikro-hatchbacku Wuling Hong Guang Mini EV, resp. top verzie jeho prvej generácie. Tzn. 30 kW a 100 km/h. Má však o niečo väčšiu batériu – 17,6 kWh. Dojazd modelu Sunshine EV však nepoznáme. Jeho predaj by mal byť spustený začiatkom budúceho roka, pričom sa očakáva dostupnosť aj mimo Číny.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nový Wuling Mini môže byť najmenším 5-dverovým elektromobilom na svete
Čínsky elektrický bestseller od Wulingu stojí od 4 600 €. Ako to výrobca dosiahol?
Honda uvádza na trh cenovo dostupný elektrický minivan
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

12 komentárov

  1. Tento Wuling Sunshine EV dokazuje, že sa dá vyrobiť „veľké“ malé auto za skutočne skromnú cenu! Ak by ho vyrobili v Číne v prevedení pre EU, a u nás nepredražovali, mohlo by u nás stať od 8 do10.000 !!! Tu sa však všetci tejto pravdy boja …

    • Neviem kto si, ale mám dojem, že ty niečo znamenáš, len v značkovom oblečení a drahej značke auta, lebo inak si nula! Zamysli sa preto nad sebou, kto si, a či sam o sebe si len tá nula, alebo „niekto“! 🙂

  2. Keby sa tento magazín premenoval na Čínske elektroautá a skútre tak by redaktor nestíhal uverejňovať nové a nové články – tak sa v Číne maká na elektromobilite!! USA tak akurát sníva o ovládnutí sveta !

  3. Skoda toho neskutocne pomaleho nabijania. Keby to malo AC11kw (alebo aspon 6-7kw) tak by to bolo aj s tou malou bat staciacou na dojazd 120-150km pouzitelne na celodenne mestske/primestske vyuzitie (taxi, donasky, autoskoly, servis …) kedze by sa rychlo dobila.

  4. Chlapi, tak lacné auto bude „nemať“ to či ono, a bude sa to dať za trochu snahy a peňazí vylepšiť. Hlavná vec a správa je, že sa dá takéto BEV tak lacno vyrobiť !!!

      • V tejto chvíli netrvám na tom, že sa musí dať vyrobiť takto lacné v EU. Len sa musí celé, bez úprav v EU vyrobiť v Číne, a potom nefixlovať s cenou u predajcov! ….

        Poznámka: Toto by malo byť skromné účelové úžitkové BEV pre chudobných zákazníkov a chudobné startupy! 🙂

        • Hlavne netreba na to v SK/EU uvalit 50% clo a z tak navysenej sumy este 23% DPH. Tak lacne auto by dovazalo mnostvo predajcov a ti by si aj cenou konkurovali na rozdiel od monopolneho danoveho uradu. 🙁

          • Hej, hej! Vysoké clo je daň za našu celkovú neschopnosť konkurovať! Na Slovensku asi nevyrábame až tak draho, ale smotanu zbierajú majitelia z „inych krajov“ Európy! Ku..va život!

Pridajte komentár