„Lacný“ čínsky elektro-bestseller ponúkne podstatne väčší dojazd vďaka novej batérii

8

Malý cenovo dostupný mestský elektromobil Wuling Hong Guang MINI EV môže nájsť nové uplatnenie, keďže na trh sa chystá verzia s kapacitne podstatne väčšou batériou, a teda aj väčším dojazdom. To pritom nie je jediný upgrade. A Wuling tiež chystá ešte menší mestský elektromobil „Nano EV“.

Wuling Hong Guang MINI EV, ktorý je výsledkom čínsko-americkej spolupráce SAIC-GM, je už dlhšiu dobu lídrom mesačných štatistík predaja elektromobilov v Číne. A to určite aj vďaka svojej cene (cca 3 800 € až 5 100 € po prepočte), ktorá zaujala aj zvyšok sveta.

Napriek svojej nízkej cenovke vozidlo ponúka dostatočný „mestský“ dojazd, a to 120 km NEDC (9,2-kWh LFP batéria), resp. 170 – 180 km NEDC (13,8-kWh LFP batéria). No a dokumenty od Čínskeho ministerstva priemyslu a informačných technológií (MIIT) odhaľujú, že Wuling chystá novú verziu svojho úspešného modelu, ktorá bude disponovať kapacitne väčšou batériou, ale aj výkonnejším elektromotorom či väčšími rozmermi, píše CarNewsChina.

Novinka ponúkne 26-kWh batériu, ktorá by mala zabezpečiť dojazd cez 300 km, keďže práve toto je hranica, ktorá rozhoduje o tom, či sa na vozidlo vzťahujú čínske dotácie. Vyšší je aj výkon motora, a to 30 kW („+ 50 %“ – zrejme ide o špičkový výkon) či hodnota rázvoru 2 010 mm (+ 70 mm) a celkovej dĺžky 2 997 mm (cca + 80 mm).

Nová verzia elektromobilu Wuling Hong Guang MINI EV zatiaľ nebola oficiálne predstavená, takže nepoznáme jej cenu. Tá by však pre domácich zákazníkov nemusela byť o moc vyššia ako v prípade modelu s 13,8-kWh batériou, keďže pôjde pravdepodobne o prvú verziu, na ktorú sa budú vzťahovať miestne dotácie (okolo 1 700 €) a zároveň podľa webu CarNewsChina by mal výrobca za vozidlo získať viac emisných kreditov, s ktorými je možné obchodovať.

Ešte menší e-model značky Wuling

Výrobca Wulingu Hong Guang MINI EV nedávno oznámil, že už onedlho predstaví nový mestský elektromobil Wuling Nano EV, upozorňuje CnEVpost.  Ako už jeho názov napovedá, pôjde o ešte menšie vozidlo ako v prípade modelu Hong Guang MINI EV.

Podľa dokumentov MIIT má mať 2-miestna novinka rozmery len 2 500 x 1 526 x 1 616 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 1 600 mm. Pre porovnanie, aktuálne ponúkaný 4-miestny model Hong Guang MINI EV disponuje rozmermi 2 917 x 1 493 x 1 621 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 1 940 mm.

wuling nano ev

Zdroj: SAIC-GM-Wuling via CnEVpost.com

Nuž, sme veľmi zvedaví, či sa niekedy dočkáme týchto modelov aj v Európe. „Wuling Hong Guang MINI EV“ sa síce na starom kontinente predáva, a to ako FreZe Nikrob EV, avšak len vďaka lotyšskému „dovozcovi“ Dartz, ktorý vozidlo mierne upravil. Cena je však podstatne vyššia ako v Číne.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky elektrický bestseller prichádza do Európy. Cena začína na 9 999 €
Čínsky elektrický „hit“ za 3 600+ € bol podrobený testu. Aký je?
Čínskeho „e-bestselleru“ v novej verzii Cabrio sa zrejme dočkáme aj v Európe

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Na tomto aute je vidieť extrémne rýchlu inovačnú schopnosť Číňanov. Pozrite akými inováciami prešli autá, ako Nissan Leaf, Mitsubishi i-MiEV, Renault Twizy počas svojej výrobnej životnosti. Pri priamom porovnaní je jasné, aká to je katastrofa. Augustové predaje Wuling Hong Guang MINI EV dosiahli už 41.188 kusov. K tomu pribudli dva nové deriváty, ktoré umožnia budúci rok priblížiť sa hranici 1 milión kusov/rok. Výnimkou je iba Tesla.

  2. Oveľa viac by ma potešili,keby ho o 10-20 cm zväčšili??Všetky automobilky svoje úspešné malé autá postupne zväčšovali-to je historický fakt! Zväčšenie batérií je správny krok a autu aj predaju určite prospeje.

    • Očakával som najprv príchod SUV derivátu. Ale je pravda, že táto zväčšená verzia má lepšiu technickú a obchodnú logiku. Rozhodne som zvedavý, aké modely budú nasledovať. Limitujúcim prvkom môže byt spoluvlastníctvo GM, ktoré môže obmedzovať určité verzie a prístup na niektoré trhy z dôvodu konkurencie k ostatným značkám v rámci GM.

  3. Veľký podiel na úspechu Wuling Hong Guang MINI EV má to, že napriek rozmerom, nepôsobí ako trpaslík na záhrade! Inovovaná verzia môže mať ešte väčší úspech. Aby mohla byť cena atraktívna aj v EU, museli by byť všetky potrebné úpravy a doplnenia výbavy priamo od výrobcu, a nie dodatočné od úpravcu z Európy.

  4. Ten nový menší mestský elektromobil Wuling Nano EV už nemusí byť taká trefa do čierneho, ako Wuling Hong Guang MINI EV! Však uvidíme čo to bude za „čudo“!

    • Úspech bude priamo závisieť od ceny. V podstate je to priama konkurencia kapotovaným mopedom. Wuling Nano EV nie je priamym konkurentom ICE, pretože tie sú celkovo drahšie (TCO).

      • Wuling Hong Guang MINI EV je mi sympatické miniautíčko svojim vzhľadom a účelom.
        Skôr by som ho prirovnal ku kapotovanému skútru s veľkým kufrom. Ktovie aké má jazdné vlastnosti!

Pridajte komentár