Oficiálne: Koncernu VW pomôžu s elektromobilmi čínske automobilky Xpeng a SAIC

10

Koncern VW Group aktuálne oznámil dohody o spolupráci s mladou čínskou „elektromobilkou“ Xpeng a veľkou štátnou čínskou automobilkou SAIC. Dôvodom sú elektromobily, resp. pravdepodobne to, že VW sa moc nedarí na najväčšom automobilov trhu so svojimi súčasnými elektrickými vozidlami.

VW oficiálne informoval, že uzavrel rámcovú dohodu o technickej spolupráci so spoločnosťou Xpeng, pričom Nemci investujú do čínskeho e-mobility startupu 700 mil. €, čím získajú 4,99-% podiel v spoločnosti a „pozorovateľské“ miesto v jej predstavenstve. Jedným z cieľov spolupráce má byť vývoj 2 elektromobilov strednej triedy, ktoré by mali prísť na trh v roku 2026.

Všeobecným cieľom dohôd je rýchle rozšírenie produktového radu nemeckého koncernu a vytvorenie viacerých lokalizovaných modelov, ktoré budú vyhovovať jedinečným segmentom čínskeho trhu. Nové elektromobily majú byť pritom prispôsobené preferenciám čínskych zákazníkov. A spoluprácou s čínskymi automobilkami chce Volkswagen Group optimalizovať aj náklady na vývoj a obstarávanie.

Prehĺbenie spolupráce so SAIC

Aktuálne sa tiež potvrdila skoršia neoficiálna správa, že Audi bude ohľadom elektromobilov spolupracovať s koncernom SAIC. Pôvodná správa hovorila o kúpe platformy od automobilky IM Motors, ktorá patrí pod SAIC. Teraz sa oficiálne hovorí o prehĺbení spolupráce a spoločnom vývoji platforiem orientovaných hlavne na softvér a digitalizáciu, na ktorej vyrastú budúce elektromobily. A to platí aj v rámci spolupráce s Xpengom.

Veľké vývojové centrum v Číne

Volkswagen Group informoval, že založil vývojové, inovačné a obstarávacie centrum Volkswagen Group China Technology Company (VCTC), ktoré je vývojovým partnerom spoločnosti Xpeng. To má byť najväčším koncernovým centrom svojho druhu mimo Wolfsburgu. V budúcnosti v ňom má pracovať viac ako 2 000 expertov na vývoj a obstarávanie.

Podiel e-áut prudko stúpa

Šéf koncernu VW Group pre operácie v Číne Ralf Brandstätter v súvislosti s aktuálne oznámenými dohodami povedal, že chcú plniť očakávania čínskych zákazníkov na vysokokvalitné produkty a využiť obrovský potenciál miestneho trhu, v rámci ktorého rýchlo rastie podiel elektrických vozidiel, informoval CnEVpost. Aktuálne na tomto najväčšom automobilovom trhu sveta dosahujú elektromobily a plug-in hybridy podiel cez 30 % a podľa Brandstättera sa do roku 2025 zvýši na 50 %.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW má byť v dokonalej búrke a jeho budúcnosť v ohrození, uvádza sa v správach z Nemecka
Mazda a Mitsubishi čelia existenčným problémom na najväčšom automobilovom trhu, keďže nemajú adekvátne e-autá
Podľa Elona Muska je Čína svetovým lídrom v oblasti elektromobilov a obnoviteľnej energie. Šéf Xpengu s tým nesúhlasí
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. Ak je v súčasnosti koncern VW „bezradný“, mohol sa poradiť s nami! My by sme im poradili aj za menej peňazí !!! Ich škoda, že nečítajú naše príspevky! 🙂

  2. Satarmo to nepute…
    fi pola posret f čanchaji a pechinchu? fi sto rochov sa nami…
    Fi date pristup na ten fáš folny trch, fi predate 51per-cent akcii tocho fašcho chonsernu a my si to potom rosmyslela…
    a ja sabudla fam povetat, my vlastila 98 percento fstupnych surovin
    kapišto

  3. Číňan ti podá jednu ruku a v tej druhej má za chrbtom nôž. S nimi obchodovať v spoločnom podniku je ako keď sa slobodný chlap náhle ožení s čiernou vdovou. Nič dobrého z toho nevzíde, akurát si zašpinia i to čo mali doteraz čisté.

  4. Evidentne uz na kazdej urovni vo vw pochopili, ze im hrozi rychly krach, ak nezacnu pracovat. Zial to sa im stale nechce, tak skusaju s 5-percentnym listkom nazerat, ako pracuju cinania. Ale bude to stacit?
    Potrebuju viac ako nazerat, potrebuju pracovat.
    Nie som sice rad, ale jedine riesenie bude predat aspon 51% svojho koncernu cinanom, ak nechcu, aby neskor kupovali cinania 100% za skrachovanu cenu, len aby zachranili znacku. Podobne ako Volvo.
    Osobne sa mi id3 i id4 pacia, i ked zvnutra posobia velmi lacno plastovo. Problemom je rozhodne pomer cena/kvalita a dojazd. Takze konkurovat nie su schopny ak cenu neznizia min o 40%. A to uz postupne zistuju aj skalni nemecki zadubenci, ktori jednoducho za nizsiu cenu nakupuju radsej teslu, a pomaly skusaju aj ine cinske znacky.

  5. Nemci sa popálili na Rusku, prišli o tamojšie továrne a teraz sa obracajú na ďalších komunistov v Číne – pritom sa sťažujú, že čínske úrady neférovo uprednostňujú čínske firmy. Ak Čína zaútočí na Taiwan, prídu aj o čínske továrne. Rozumie tým Nemcom niekto? A nie je to pekné, že sa spájajú s Číňanmi proti Tesle. Nemohli sa spojiť radšej s Teslou? Majú to blízko, v Berlíne.

Pridajte komentár