Elektromobily novej generácie od VW sa majú oneskoriť aj pre známy koncernový problém

5

Hlavný transformačný prvok koncernu Volkswagen Group na ceste k čistej e-mobility budúcnosti, úplne nová platforma SSP pre elektromobily novej generácie, sa má podľa správ z Nemecka oneskoriť. A to aj pre už známy koncernový problém. Obeťou má byť pritom aj nový elektrický Golf.

Koncern VW Group predstavil plány ohľadom novej platformy SSP (Scalable Systems Platform) skoro presne pred 3 rokmi. Uviedol pritom, že tá je základom transformácie smerom k spoločnosti orientovanej na elektrifikáciu, softvér, digitalizáciu, autonómne riadenie a mobilitné služby.

Má ísť pritom o „zjednotenú platformu“, ktorá nahradí súčasné platformy MQB, MSB, MLB, MEB aj PPE. Počíta sa, že na nej vyrastie 40 mil. vozidiel a má byť k dispozícii aj pre ďalších výrobcov áut.

vw ssp

Zdroj: VW Group

Podľa pôvodných plánov mali prísť prvé elektromobily na báze SSP v roku 2026, pričom softvérový systém platformy s jednotným operačným systémom mal byť vyvinutý do roku 2025. A nový softvér má zabezpečiť aj pripravenosť na autonómne riadenie úrovne 4, čo je druhý najvyšší stupeň.

Neskôr koncern Volkswagen Group uviedol, že SSP je ich nosná platforma s integrovanou elektrickou a elektronickou architektúrou a obrovským potenciálom štandardizácie a škálovania. A dodal, že SSP zníži investičné a vývojové náklady na elektromobily o 30 % v porovnaní so súčasnou e-platformou MEB, čo by malo viesť k dosiahnutiu podobných marží ako v prípade porovnateľných spaľovákov.

vw ssp

Zdroj: VW Group

Za všetkým hľadaj… softvér

Je jasné, že platforma SSP je pre VW Group strategicky dôležitá. Preto aktuálna správa od bežne veľmi dobre informovaného portálu Manager Magazine, o ktorej informoval Electrive, ohľadom oneskorenia platformy aj konkrétnych elektromobilov na jej báze, nevyznieva pozitívne nielen pre samotnú spoločnosť, ale aj európsky automobilový priemysel. VW Group je totiž jednoznačne najväčšia európska automobilka s obrovským dodávateľským zázemím na starom kontinente, vrátane SR.

Uvádzaný, zdá sa hlavný problém údajného oneskorenia pritom nemôže prekvapiť. Tým má byť totiž softvérová platforma pre SSP, ktorá mešká. Táto informácia pritom vyvoláva spomienky na veľké softvérové problémy pri zavádzaní prvých elektromobilov na báze prvej koncernovej e-platformy MEB. A mnoho kritikov má softvér platformy MEB aj po viacerých aktualizáciách.

Obeťou e-Golf či T-Sport

Manager magazine tiež uvádza, že kvôli oneskoreniu by sa veľkosériové modely na báze SSP nemali dostať do predaja skôr ako v roku 2029. Jeden z očakávaných koncernových elektromobilov, nová generácia elektrického Golfu („ID. Golf„), sa má pritom oneskoriť o 15 mesiacov. A napr. veľké elektrické SUV „T-Sport„, o ktorom počujeme prvýkrát, má prísť až o 3 roky neskôr, a to v roku 2031. Zasiahnuté tiež majú byť nešpecifikované modely od Audi.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elon Musk tvrdí, že VW a ďalší môžu skrachovať, ak rýchlo neprejdú na autonómne elektromobily
Plány VW Group v oblasti elektromobility zažívajú pod vedením nového šéfa veľké otrasy
VW Group a americká „elektromobilka“ Rivian založia spoločný podnik
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. VW trpí „elefantizmom“! Dnes je to obor na hlinených nohách, neschopný pružnej formy práce! Ak nedôjde k vnútornej revolúcii v koncerne, dostane sa do krízy, manažmenty odídu so zlatými padákmi tak, ako to bývalo doteraz, a VW zožerú Číňania ako pirane !!!

    Akcionári VW, panebože, spamätajte sa !!!

    • Mali na to dosť času, chytiť vietor do plachiet, Garfieldi prežratí !!! Nik nemal toľko prostriedkov na prípravu elektromobility ako klasické automobilky, Garfieldi prežratí !!! ………..

      • Áno.. Pred týždňom bol článok ako musí vw šetriť a prepustit ľudí…aby zvýšili zisk z 22mld eur o 10mld.. tu jednotnú platformu má zatiaľ len Tesla..a je to výhodné nielen pre firmu ale aj pre jej zákazníkov, keď firma vylepšuje jeden soft pre celé portfólio ako separatne musí riešiť pre každý model iný..

    • Software maju aj auticka na benzin. Ani tam to nie je ziadna slava. Ono by clovek cakal, ze zavedena automobilka so 100 rocnou tradiciou bude mat tak nejak naskok.. A vsetko bude mat rokmi vyvinute a odladene, len to prisposobi a pouzije v elektromobiloch. Od mechanickych casti auta az po software.

      A zrazu pridu nejaki nimandi, ktori doteraz vyrabali mobily a bum zacnu vyrabat auta! A aj ked to bude na prvykrat fail, mozno aj na druhykrat, velmi rychlo sa poucia na chybach a bude to pouzitelne a konkurencie schopne.

      …a medzitym VW stale „vyvija“ software, ako keby s autami zacali pred 2 rokmi… zavedena
      automobilka..

Pridajte komentár