VW, Renault a Stellantis majú uvažovať o spojení kvôli lacnejším elektromobilom

6

Objavila sa správa, podľa ktorej majú koncerny VW, Renault a Stellantis rokovať ohľadom možného spojenia, napríklad na spôsob Airbusu, za účelom vývoja a výroby cenovo dostupnejších elektromobilov. A to s cieľom konkurovať čínskym výrobcom či Tesle.

Bloomberg aktuálne prichádza so správou, že koncerny VW, Renault a Stellantis „skúmajú možnosti spojenia s cieľom vyrábať lacnejšie elektrické vozidlá a odvrátiť existenčné hrozby“.

„Hrozí krviprelievanie“

Spravodajská agentúra cituje napr. slová šéfa koncernu Stellantis Carlosa Tavaresa z minulého týždňa, podľa ktorých sa spoločnosti neschopné v budúcnosti čeliť čínskej konkurencii dostanú do problémov. A Tavares už skôr povedal, že ak sa európsky automobilový priemysel neprispôsobí, hrozí mu krviprelievanie.

Preto majú vedúci predstavitelia automobiliek diskutovať ohľadom rôznych riešení, ktoré by mohli zvýšiť ich konkurencieschopnosť. A to „od združovania vývojových zdrojov, až po spájanie podnikov naprieč hranicami Európy„. V tejto veci pritom majú byť rozhodujúce nasledujúce mesiace.

Automobilový Airbus?

Šéf Renaultu Luca de Meo má podľa Bloombergu presadzovať vytvorenie aliancie na spôsob spoločnosti Airbus, ktorá spojila množstvo európskych firiem a viacero krajín s cieľom konkurovať hegemónovi na poli dopravných lietadiel – americkej spoločnosti Boeing, pričom táto spolupráca priniesla úspech.

Podľa šéfa Renaultu by takáto aliancia pomohla so zdieľaním nákladov na výrobu „lacných elektromobilov“ a priniesla výhody vyplývajúce zo škálovania a väčšieho rozsahu.

Fúzie a akvizície?

Šéf Stellantisu zas v súvislosti so spájaním síl mal hovoriť dokonca o fúziách a akvizíciách. S tým však zdá sa nie je úplne stotožnený šéf Renaultu, ktorý uprednostňuje agilitu pred veľkosťou. De Meo pritom potvrdil, že prebiehajú rozhovory ohľadom spoločnej platforme pre elektromobily. A to podľa neho z dôvodu, že je veľmi ťažké zarábať na malých autách.

A čo VW?

Aj keď sa v správe od Bloombergu spomína tiež koncern Volkswagen Group, nenachádzajú sa v nej žiadne súvisiace vyjadrenia predstaviteľov tohto druhého najväčšieho výrobcu áut na svete. Takže aktuálne nevieme, akú formu prípadnej spolupráce Nemci preferujú.

Koncom minulého roka sme informovali, že podľa zdrojov nemeckých médií Volkswagen hľadá pomoc ohľadom cenovo dostupného elektromobilu aj u automobilky Renault. Nemci pritom mali mať záujem o spoluprácu pri vývoji platformy pre masové elektrické vozidlá. A to sa podobá na súčasné stanovisko Renaultu.

A minulý mesiac technický šéf značky VW uviedol, že chystaný vstupný elektromobil ID.1, ktorý by mal byť nástupcom modelu e-up, vyrastie na inej platforme ako model ID.2 („MEB Entry“). Pripustil pritom, že by ohľadom cenovo dostupného elektromobilu mohli spolupracovať s Renaultom.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW má byť v dokonalej búrke a jeho budúcnosť v ohrození, uvádza sa v správach z Nemecka
Varovný signál? Čínsky BYD vyhral rakúske štátne tendre na elektromobily
Stellantis bude v Európe predávať „lacnejšie“ čínske elektromobily pod „svojou novou značkou“
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Najvyšší čas vytvoriť Aircar spojením európskych automobiliek, čínske sa spojili, aj s vedeckými inštitúciami na vývoj solid-state batérií a surovinovej základne.

    • Toto je otvorená a drzá výzva na monopolizáciu trhu. V takejto forme môžeme hovoriť o konci trhovej súťaže. Táto extrémna koncentrácia neprinesie nič iné, iba extrémny kolaps.

  2. Vytvárať takéto zoskupenia výrobcami z EU je legitímne a strategicky veľmi dôležité. Ale predovšetkým je v záujme zachovania životnej úrovne a znižovania nezamestnanosti v Európe. Okrem toho je dôležité posilniť opatrenia voči dovozu z iných častí sveta (clá a iné ekonomické bariéry). Sťahovanie investícií na európsky kontinent je nevyhnutná podmienka udržania aj sociálneho mieru a zamedzenie kradnutia know-how.

  3. Cena elektromobilov stojí a padá na cene batérií. Je jedno či je auto luxusné alebo lacné, ak zákazník chce aby prešlo x km na jedno nabitie, musí mať približne rovnakú kapacitu batérie (v závislosti od spotreby). Keďže tá tvorí podstatnú časť ceny auta, tak lacnejšie autá tak skoro neprídu.
    Všetky tri spomínané automobilky už majú vyvinuté vlastné platformy pre elektromobily, takže ak nepočítam batérie, tak najdrahšia časť vývoja, by už mala byť za nimi. Preto sa mi nezdá, že by akákoľvek fúzia na úrovni vývoja mala priniesť výrazné zníženie ceny elektromobilov, ak by to nemal byť priamo vývoj batérií.
    Asi nám nezostáva nič iné, len počkať na solid-state batérie, ktoré by mali priniesť zvýšenie kapacity a bezpečnosti a tým aj zníženie ceny (pre rovnaký požadovaný dojazd). Žiaľ, vývoj týchto batérií je najďalej zase iba v Číne…

Pridajte komentár