Šéf VW Group avizuje vylepšenia pre elektromobily či nové elektrické modely

6

Šéf VW Group Herbert Diess nedávno odpovedal na otázky používateľov siete Reddit. Dozvedeli sme sa pritom, že koncernové elektromobily sa dočkajú viacerých vylepšení. A hovorilo sa aj o budúcich elektrických modeloch, autonómnom riadení či budúcnosti automobilového priemyslu.

Značka Volkswagen minulý rok informovala, že jej vybrané elektromobily sa dočkajú vylepšení prostredníctvom softvérových aktualizácií na diaľku (tzv. OTA). Aktuálne Diess v tejto veci uviedol, že Volkswagen ID.4 dostane veľkú aktualizáciu toto leto. Tá bude napr. zahŕňať funkcie ako Plug&Charge a AutoHold či vylepšenia palubného nabíjania.

Aktualizácie sa podľa Diessa nebudú týkať len modelu ID.4 či iných elektromobilov značky VW, ale väčšiny koncernových vozidiel na báze platformy MEB. Na tejto platforme pritom vyrástli napr. aj modely Škoda Enyaq iV, Audi Q4 e-tron či Cupra Born.

Medzi ďalšie vylepšenia, ktoré prinesú OTA, bude patriť aj obojsmerné nabíjanie. Na začiatok bude táto funkcia podporovať napájanie domácnosti. Šéf Volkswagen Group však zatiaľ v tejto súvislosti spomína iba modely z rodiny VW ID so 77-kWh batériou, pričom funkcia má byť dostupná už tento rok.

Budúce elektromobily od VW Group

Herbert Diess odpovedal aj na otázky ohľadom budúcich koncernových elektromobilov. Jeden z používateľov sa pýtal, či sa dočkáme sedanu s dojazdom 300 míľ (480 km) za 25 000 $. Podľa Diessa je v tomto prípade výzvou cena. Ale dodal, že pracujú na elektromobiloch pre vstupné segmenty s cenou okolo 20 000 €.

Šéf VW Group tiež potvrdil, že sa dočkáme sedanu a kombi na báze konceptov Volkswagen ID. Vizzion/Space Vizzion. A na otázku, či bude existovať elektrický pickup ako Ford F150 Lightning, odpovedal, že je to dobrý nápad. Taktiež nevylúčil, že v budúcnosti by mohol prísť aj elektrický „chrobák“.

Autonómne riadenie

Diess dostal tiež množstvo otázok ohľadom autonómneho riadenia. VW Group na ňom pracuje spolu s partnermi, pričom na rozdiel od Elona Muska a Tesly považuje Diess za nevyhnutné použitie technológie LIDAR. „Aj keď je to stále drahé, dnes je to jediný spôsob, ako ponúknuť redundantné vnímanie pre 360-stupňové ​​kamerové systémy,“ napísal.

Automobilový priemysel o 25 rokov

Šéf VW Group zodpovedal aj zaujímavú otázku, ako vidí automobilový priemysel o 25 rokov. Predpokladá, že vtedy budú môcť všetky autá jazdiť autonómne a veľmi bezpečne. Podľa neho pravdepodobne už nebude dochádzať k žiadnym nehodám. A autá majú byť aj naďalej najdôležitejším dopravným prostriedkom. Majú však byť už úplne bezpečné, pohodlné a udržateľné.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Žiadaný VW e-up sa vracia do predaja, VW ID.3 má prejsť faceliftom
Volkswagen ID. Buzz sa blíži. Aké má mať parametre?
VW zrýchľuje nabíjanie a chystá obojsmerné nabíjanie, nabíjačky či Plug & Charge

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Najprv nech daju do poriadku teraz vyrabane modely. Stale nevyriesili ucinnost tepelneho cerpadla a hodnota realnej vyuzitelnej kapacity baterie je podstatne mensia ako deklaruju.

  2. Som zvedavý,či sa v tomto roku ,objavý vôbec normálny elektromobil v EU s cenovkou pod 20-tis. eur ??Daciu Spring nerátam za európsky automobil ! Tiež nerátam všetky malé prdítka ! Musí to biť minimálne tak veľké ako Dacia Spring alebo aspoň ako Renault Zoe ! Keď to predsa príde tohoto roku na EU -trh ,tak to bude z Číny ale z EU pochybujem !

Pridajte komentár