Elon Musk tvrdí, že VW a ďalší môžu skrachovať, ak rýchlo neprejdú na autonómne elektromobily

22

Cez víkend sa na sociálnej sieti X odohrala zaujímavá „diskusia“, ohľadom možného krachu VW a ďalších automobiliek, do ktorej sa zapojil aj Elon Musk. Jej základom pritom boli slová R&D šéfa značky Volkswagen ohľadom elektromobility a ich stratégie.

Diskusia začala zdieľaním textu nemeckého analytika, inžiniera, investor a autora Alexa Voigta, ktorý podrobne sleduje vývoj v nemeckom automobilovom priemysle a je jeho pomerne veľkým kritikom.

Voigt v ňom na základe nedávnych vyjadrení šéfa značky VW pre výskum a vývoja Kaia Grünitza uviedol, že spoločnosť na elektromobiloch nezarába a spomaľuje zavádzanie nových elektrických modelov. VW podľa Grünitza totiž vraj nechce zákazníkov zahltiť príliš rýchlym prechodom na elektromobilitu a dodáva, že preto majú ich spaľovacie motory zmysel. Tie majú pritom VW pomáhať financovať prechod na elektromobily.

Grünitz uvádza, že zameranie na nízkonákladové elektromobily neprináša zárobky, čo VW „vidí u svojich konkurentov“. Šéf VW R&D tiež hovorí, že to, čo sa naučili pri vývoji nových spaľovacích áut napr. v oblasti kvality a prevádzky, chcú teraz preniesť do novej generácie elektromobilov. To však podľa neho vyžaduje čas, a preto sú spaľovacie motory pre VW dôležité.

Grünitz taktiež uviedol, že existencia spaľovacieho motora je v rámci transformácie oprávnená. A preto v prípade modelov Tiguan a Passat opäť výrazne investujú do tejto technológie. Voigt na záver svojho príspevku uvádza, že situácia koncernu Volkswagen Group sa s príchodom nového šéfa Olivera Blumeho zhoršuje.

„Je VW mŕtvy?“

Na Voigtov text reagoval Farzad Mesbahi slovami, že „VW je mŕtvy“. Potom sa pripojil používateľ „DrElectronX“ ironickým komentárom, že „cieľom väčšiny výrobcov automobilov je vymyslieť, ako zlikvidovať svoje podnikanie“. Podľa neho sa pritom k GM začínajú pridávať aj ostatní.

A následne vyjadril svoj názor aj šéf Tesly a ďalších spoločností, Elon Musk, ktorý napísal: „Ak oni urýchlene neprejdú na autonómne elektromobily, je to absolútna pravda.“

Zdroj titulnej ilustračnej fotografie: Steve Jurvetson/Flickr (CC BY 2.0)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínske automobilky nie sú pre „Európu“ hrozbou, tvrdí šéf VW Group. Z čoho vychádza?
Elon Musk súhlasí, že mnohé tradičné automobilky smerujú ku „Kodak momentu“
VW má byť v dokonalej búrke a jeho budúcnosť v ohrození, uvádza sa v správach z Nemecka
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

22 komentárov

  1. Neviem, do akej miery je potrebný rýchly prechod na autonómne elektroautá. V tejto chvíli je určite dôležité vyrábať životaschopné a cenovo dostupné elektroautá! …..

  2. Myslím že Elon už neraz potvrdi,l že jeho odhad nie je úplne správny, najme v časových horizontoch, a myslím si ,že ani krach VW by som mu veľmi neveril.
    Problémy môže mať, ale v blizskej dobe krach asi nehraozí, a za 10 rokov sa môže všeličo zmeniť.

    Takže toto by som považoval len za anti-kampaň na zvýšenie predaja Tesly. Nič viac,nič menej.

  3. Je to ako vo všetkom.
    Ak na medzinárodný trh vstúpi zo desať nových výrobcov s obrovskými výrobnými kapacitami, tak niekto skrachovať musí. Ibaže by sa kúpna sila obyvateľstva rýchlo znásobila, čo je aspoň v tejto dobe dosť nepravdepodobné.
    Vyzerá to, že boom elektromobility už začal. Nečudujem sa VW a ostatným, že chcú aspoň na čas zachovať výrobu spaľovacích motorov – veď zmeniť v nich výrobu na EV nebude ani rýchle ani lacné. Otázkou je či im TESLA a draví Čínsky výrobcovia nejaký čas dajú…

  4. Európske automobilky nie sú v pozícii, aby mohli ovplyvňovať nástup BEV na trh. Oni sa len snažia spomaliť vlak, aby doň vôbec stihli naskočiť.

  5. Chlapi, asi je to „všehochuť“ rôznych faktorov! Ak by sa zajtra prestali vyrábať autá so spaľovacími motormi, tak by sa „v šoku zastavila celá ekonomika“, a tým napr. aj výroba elektroáut. Ten prechod na elektropohon by nemal byť v duchu: „Ušetríme tisíc korún, nech to stojí aj milión! 🙂

    • Ak nebude mať VW nad sebou „neviditeľnú ruku trhu“ a“ ekonomických expertov“ typu Miklož, skrachuje do týždňa.
      Jedine, že si deformujeme prostredie a budeme sa naďalej tváriť, že namiesto auta si chcem kúpiť plastovú on-line hernú konzolu. To ich môže načas zachrániť. Nie nadlho…
      Mik-lož má krátke nohy, ako jeho zhrdzavené platinové sitká.

    • Naopak, ono nas to uz stalo prilis vela, ze si hlupe vedenie eu automobiliek tancovalo na velkej party s rukami hore..namiesto toho, aby boli kreativni v praci a neprofitovali z vyvoja, ktory si mozno davno zaplatili, ale nepokracovali dalej. Nikto z nas tu nechce zakazovat ice. Tie su jednoducho minulost a my len chceme ist dalej dopredu. Nase automobilky to zial podcenili za vidinou vysokeho zisku, cim uvolnili priestor novsim, mladsim a vynaliezavejsim. Je cas ist do dochodku a cim neskor to pochopia, tym vacsie manko si na dochodok prinesu.
      Moj skromny nazor je, ze ich jedinou zachranou by mohla byt spolupraca s novymi automobillkami ako su nio, xpeng, byd, …a samozrejme tesla, ktorej by sa z ich strany patrilo aj verejne ospravedlnit za predosle vysmechy a podpasovky v podobe roznych kartelov a pretlacenych zakonov.

  6. Vyzerá to tu na diskusii, že mnohých by potešilo keby VW skrachoval. Ale keď potom prídu o prácu a nebudú si môcť kúpiť ani starý ojazdený „sadzomet“ tak už bude neskoro. Naša ekonomika stojí a padá na autách – aj na tých z VW. Tak sa netešme, že nás Musk a číňania „zožerú“ (osobne tomu neverím, neviem či je to pravda-internet znesie všetko, ale vraj len 2 zo stoviek čínskych automobiliek sú v zisku).

  7. Choďte už do psej ri.i s vašimi samoriadiacimi vozidlami. Ak sa budem chcieť len prepraviť z bodu A do bodu B, pôjdem busom či vlakom, prípadne taxíkom. Vozidlo si nekupujem predsa len kvôli premiestneniu z A do B. Veľmi rád šoférujem, preto chcem auto ovládať sám. A určite sa nebudem spoliehať na nejaký počítač na kolesách, ktorý ma môže vykotiť do najbližšieho jarku len preto, že mu to v procesore prepne, či sa pokazí nejaký senzor a počítač to odignoruje. Nestojím o to, aby auto samé išlo, aby sa mi zaplo samé, keď doň nastúpim, ani aby si samé určovalo ktorým smerom pôjde. A tie gombíkové blinkre u Tesly sú tiež riadny prešľap. Ako som Muska obdivoval, tak mám z neho pocit, ako by mu preskočilo a chcel čo najviac zarobil. Snaží sa snáď zatlačiť automobilky do oblasti, kde je špičkou a tým pádom by prakticky mohol pomaly prevalcovať všetky automobilky? Už začínam mať pocit, akoby sa snažil o to, aby bol jediný na svete, kto robí elektromobily. Radšej keby tie peniaze čo zarobil a čo má v SpaceX a Tesle, investoval do výskumu studenej fúzie, zužitkovania bleskov, v ktorých je nesmierna energia, využiť rotáciu Zeme na výrobu energie, ktorej bude treba stále viac a viac a podobných vtákovín. A nie sa s.ať na inú planétu, keď na tej našej máme neskutočné možnosti a nevieme ich využiť. Namiesto toho sa vyhadzujú peniaze na to, aby sa vôbec niekto dostal niekam ďaleko a dokázal tam vôbec prežiť. Celé zle.

    • Hovoríš mi zo srdca 🙂
      Doteraz som si myslel, že som na svete sám, kto to tak vidí. Neskutočne si ma potešil, že nie som jediný ??? (dávajú mi všelijaké mená) na tomto svete.
      Držím nám päste.

    • Vy ste tiež jeden, ktorý si myslí, že vie lepšie, čo s Muskovými peniazmi urobiť ako sám Musk. Zarobte si miliardy a robte s nimi, čo uznáte, nikto Vám nebráni. Muskovi sa posmievali, keď zakladal Teslu, SpaceX atď, ale pravdu mal on. Tak to zrejme bude aj teraz. Človek by si myslel, že po fenomenálnych úspechoch Tesly a SpaceX kritici utíchnu, ale niektorí proste musia hejtovať, nech sa deje čokoľvek. Autonómne riadenie znižuje rapídne nehody a s tým spojené škody na majetku a životoch. Život na Marse môže zaistiť prežitie ľudstva po jadrovej alebo klimatickej katastrofe. Obe nikdy neboli tak pravdepodobné, ako práve teraz.

      • Takže keď sa ten istý tvor (človek) presunie na inú planétu, nestane sa to isté čo tu? Veď to, že je s našou biosférou zaobchádzané tak ako je, nie je spôsobené touto planétou ale tým tvorom, ktorý na nej žije. Takže je vysoká pravdepodobnosť, že ten tvor, ktorý sa stadeto odsťahuje hocikam, to tam doje.e tiež, pretože vždy sa nájde niekto, kto bude chcieť byť nad ostatnými. Ja sa Muskovi neposmievam, veď tam píšem, že som ho obdivoval. Len je škoda mrhať prostriedkami a mozgovými kapacitami a technológiou na niečo, čo už na Zemi máme dávno a vyvinuté do dokonalosti. Veď je to presne to isté, ako keby som mrhal prostriedkami (nemyslím samozrejme len finančné prostriedky) na stavbu nového domu len preto, lebo je v tom zabehnutom a perfektne fungujúcom neporiadok, ktorý som si sám narobil. Veď to nedáva zmysel. To FSD môže znížiť nehodovosť ale aj nemusí, veď je ešte máličko vozidiel v prevádzke s autopilotom. Preto sa nejako neobjavujú prípady, že by tento počítač zlyhal. Nie som si istý, ale mám pocit, že nejaké prípady dokonca sú. Samozrejme je vždy zodpovedný za prípadné zlyhanie šofér samotný (dúfam, že to tak aj ostane), ale prečo to riskovať? Ako asistent OK. Je to super vecička, ale ako FSD by som to nikdy nebral. Obdivujem, kam sa technológie ako také dostali, ale pre m§a osobne musí byť technológia vždy len dobrý sluha a asistent, nie aby uvažoval z mňa a ešte aj konal za mňa či dokonca rozhodoval.

Pridajte komentár