Aj VW ID.4 / ID.5 sa dočkal modernizácie. Zvýšil sa výkon či dojazd

11

Kompaktné elektrické SUV-čka od VW Group dostali upgrade, vrátane modelov VW ID.4. a ID.5. Nemecká značka pritom aktuálne oznámila, že modernizácia sa dotkla pohonného systému, podvozku, softvéru či infotainmentu. A vynovené modely sú už dostupné v predpredaji za nezmenené ceny.

Asi najzásadnejšou zmenou je zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu verzií s pohonom zadnej nápravy (RWD) a 77-kWh batériou. Tieto parametre totiž vďaka úplne novému elektromotoru vzrástli na 210 kW (predtým 150 kW) a 545 Nm (predtým 310 Nm). Zvýšila sa pritom aj maximálna rýchlosť týchto verzií, a to zo 160 km/h na 180 km/h.

Napriek podstatne vyššiemu výkonu nového elektromotora bola zlepšená celková efektivita pohonného systému, čo sa mierne prejavilo aj na dojazde. Verzie VW ID.4 / ID.5 „RWD 77-kWh“ si v tomto smere polepšili z 533 km, resp. 545 km (WLTP) na 550, resp. 556 km (WLTP).

Verzie s pohonom všetkých kolies (AWD) sa dočkali miernejšieho upgradu výkonu. A to o 15 kW. Ich systémový výkon je teraz rovnaký ako v prípade verzií RWD s novým motorom, t.j. 210 kW. V tomto smere si tiež polepšili najvýkonnejšie verzie GTX, a to z 220 na 250 kW. Aj vďaka tomu teraz zrýchlia z 0 na 100 km/h za 5,4 s.

Modely s pohonom všetkých kolies sa tiež dočkali upgradu maximálneho nabíjacieho výkonu. A to zo 135 na 175 kW. Vďaka tomu majú získať počas 10 min nabíjania dojazd 178 km. Základný Volkswagen ID.4 „Pure“, ktorý si zachoval pôvodný pohonný systém, si v tomto smere polepšil symbolicky (nárast zo 110 na 115 kW) a verzie Volkswagen ID.5 a ID.4 RWD s novým motorom vôbec (135 kW).

Nabíjaniu všetkých verzií pritom môže pomôcť systém predkondicionovania batérie, ktorý sa v prípade potreby aktivuje pred príchodom na DC nabíjacie stanice.

Ďalšie novinky

Volkswagen tiež hlási, že modernizácia sa dotkla aj podvozku, ktorý má byť po prekonfigurovaní komfortnejší a zároveň dynamickejší. A nový je aj softvér, vrátane infotainmentu, keďže vylepšené elektromobily VW ID.4 a ID. 5 dostali najnovšiu generáciu softvéru.

vw id.4 interier

Zdroj: VW

Ďalšími novinkami sú väčší centrálny dotykový displej (12,9″), multifunkčný volant s novou logikou ovládania či nové riešenie voliča jazdných režimov. Novinkou však nemajú byť ceny, keďže tie sa podľa VW nezmenili. Na domácom nemeckom trhu tak začínajú na 40 335 €.

vw id.4 interier

Zdroj: VW

Zdroj: VW

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW MEB+ má priniesť vyšší dojazd či rýchle nabíjanie. Prvé modely budú stáť pod 25 000 €
VW ID.7 je v predpredaji už aj v SR. Spoznali sme ceny či ďalšie špecifikácie
„Cenovo dostupný“ VW ID.2 príde na trh aj vo verzii GTI
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. Bleee, cisty grc tieto namachrovane tlacove spravy o hovne. Resp.o „novinkach“, ktore ina automobilka ma uz 10 rokov. Radsej keby svoju energiu a peniaze davali do optimalizacie vyroby a kopirovania, kedze vyvoj im uz 20rokov nejde.
    Snad ich kupi nejaky cinan a nebudou len dalsou nokiou ;(

  2. Klamári, starím zákazníkom garantovali 77kWh baterky netto a do dnešného dňa tam bolo a stále je max 70kWh. Toto je skutočný VW. Klamal,klame a stále bude aj naďalej klamať!

  3. Modernizovať mali v prvom rade ceny! Kto vie, aká by bola kritika pri cene začínajúcej na magickej cifre 25.000,– !!! 🙂

    P.S. Neskutočné, koľko zloby je vo vyššie napísaných komentároch! Ako keby ich autori predtým pracovali u VW, a boli prepustení ….. Nenávisť je oveľa silnejšie a trvajúcejšie puto ako je láska! 🙂

    • clovek, ktory sa trosku orientuje v psychologii sa docita, ze takeho komentare (nenavistne, osocujuce a pod) davaju ludia, ktori su tak frustrovani zo svojej slabosti nieco so svojim zivotom spravit lepsie, frutrovani zo svojich neuspechov, frustrovani z toho, ze si auto za 50 000 EUR nemozu dovolit…tak to takto hejtia, lebo maju pocit, ze aspon takto mozu dat najavo vlastnu neschopnost v zivote urobit take zmeny, aby si take auto kupit mohli…je totizto ovela lahsie ukazovat na vsetkych okolo, ako su neschopni ako ist do kupelne. pozriet sa do zrkadla a vidiet osobu ktora jedina je zodpovedna za ich osudy….Nadavat na cely svet, ze on moze za vsestko zle v mojom zivote je vzdy jednoduchsie a lahsie ako svyhnut rit a nieco zmenit vo vlastnom zivote……

Pridajte komentár