VW v SR znížil cenu najlacnejších verzií elektromobilov ID.3, ID.4 a ID.5

12

Dnes sa potvrdilo, že avizované zlacnenie cenovo najdostupnejšej verzie modelu VW ID.3 sa týka aj slovenského trhu. A to nie je všetko. Ako totiž informuje slovenský importér, zníženia ceny sa dočkala aj najlacnejšia verzia elektrického SUV ID.4 a model ID.5 dostal vstupnú verziu Pure.

Pred pár dňami sme informovali, že podľa šéfa predaja značky Volkswagen Martina Sandlera sa základná verzia modelu ID.3 dočká 1. októbra zlacnenia. Sandler pritom uviedol, že sa tak stane vďaka zníženiu interných nákladov. Vtedy však ešte nebolo jasné, či sa avizované zníženie ceny dotkne aj slovenského trhu.

Dnes však slovenský importér vozidiel značky VW prostredníctvom tlačovej správy potvrdil nielen zlacnenie elektromobilu VW ID.3 Pure, ale aj základnej verzie kompaktného elektrického SUV ID.4 (Pure). A k tomu „coupé variant“ ID.4 (model ID.5) dostal novú cenovo najdostupnejšiu verziu (Pure).

VW ID.3 Pure

Čo sa týka konkrétnych cien, základná verzia Volkswagenu ID.3 zlacnela o 3 000 € a aj vďaka cenovému bonusu vo výške 2 000 € stojí tento model na Slovensku od 30 990 €. A ďalšou možnosťou je limitovaná edícia verzie Pure, ktorá má podľa VW navyše výbavu v hodnote 3 790 € a stojí 32 490 €.

VW ID.3 Pure pritom ponúka výkon 125 kW, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,2 s, maximálnu rýchlosť 160 km/h, 55-kWh batériu (52 kWh netto), dojazd 388 km (WLTP), max. nabíjací výkon 145 kW, nabitie z 10 na 80 % za 25 min či 7,2-kW palubnú nabíjačku.

vw id.3 pure interier

Zdroj: VW

VW ID.4 Pure

Základná verzia kompaktného elektrické SUV Volkswagen ID.4 sa dočkala zlacnenia o 2 000 € a po odpočítaní bonusu vo výške 3 000 začína na cene 39 990 €. A limitovaná edícia tejto verzie s výbavou navyše v hodnote 7 000 € stojí 40 990 €. Model VW ID.4 Pure pritom ponúka rovnakú základnú techniku aj max. rýchlosť ako vstupný model ID.3 a má dojazd 363 km (WLTP) či zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9 s.

VW ID.5 Pure

A „coupé variant“ modelu ID.4 (Volkswagen ID.5) je od dnes po prvýkrát dostupný v základnej verzii Pure. A to za cenu od 43 490 €, resp. 44 490 v rámci limitovanej edície s výbavou navyše v hodnote 6 380 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Modely ako Škoda Enyaq a VW ID.4 sa nemusia dočkať evolučného vylepšenia vďaka platforme MEB+
Partnerstvo VW Group a Mahindry by mohlo priniesť lacnejšie elektromobily aj pre Európu
Stellantis zverejnil ceny čínskych elektromobilov T03 a C10, ktoré bude predávať v EÚ
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

12 komentárov

  1. Ja to vidím tak, že automobilky v EU, ale aj inde, by mali ponúkať autá v cenových kategóriách
    Eur 15.000,–
    Eur 20.000,–
    Eur 25.000,–
    Eur 30.000,– VW ID.3 ??? … a stále sa nedarí?
    Eur 40.000,–
    Eur 50.000,–
    a vyššie
    Ak sa v cenovej kategórii netrafia do požiadavok a vkusu zákazníkov, majú smolu s ich ponukami,
    a obrat viazne …
    Každý je sám strojcom svojho šťastia! 🙂

    • Koncern VW to mal dobre „našliapnuté“ s trojičkami Volkswagen e-up, Škoda Citigoe iV a Seat Mii Electric. Bohužiaľ ich vlastne použil iba na dosiahnutie emisných limitov.
      Veľmi dobrý ohlas mal aj elektrický VW Golf („prerobený“ spaľovák).
      Všetko to VW zrušil a vsadil na jednu kartu – veľké drahé BEV (VW ID. …, Škoda Enyaq atď.). A dôvod? – Vidina obrovských ziskov. Veľké a drahé auto = vysoká marža = veľký zisk. (Evidentne chceli napodobniť Teslu.)
      Dnes zatvárajú fabriky…
      Čo im preboha bránilo súbežne vyvíjať a vyrábať malé lacné a veľké drahé elektromobily? Trh by si vybral, či nie?
      Mimochodom, majú to aj v názve. Volks Wagen znamená po slovensky ľudové vozidlo…

      • nemcuri si myslel, že sme stále tak sprostí a budeme kupovať predražené nemecké autá … zavarila im tesla a cinania, ktorí už teraz vedia spraviť auta v podobnej ak nie lepsej kvalite !
        A vw sa spoliehal, že benzinaky bude chrliť do rozvojových krajín lenze ani tam nie su jebbnutí na hlavu ! a kupujú radsej o polovicu lacnejšiu cinu

      • V tych casoch bol nedostatok baterii + boli drahe a tak im davalo logiku pouzit ich v drahych modeloch s vyssou marzou a nemrhat nimi v malych lacnych bez marze.
        Lenze nejako sa zabudli prisposobit ked sa situacia zmenila po 2-3r.

      • Ak by to bolo trochu možné, všetci by z toho profitovali.Zatial si Čína pochvaľuje že kde to vládnu taký duchapritomny mocnary ktorý mu z radosťou prenechali svoj trh a ešte spravili toľko domorodcov nezamestnaných.Takze keďže sa už pozeráme na prázdne dlane,potrebujeme nájsť spoločného vinníka.A tým sa kruh uzatvára aby sme sa vrátili o sto rokov dozadu a spravili spoločne salto mortále.

  2. No Pure. Bazare su plne malobaterkacov. Tych kW je tam malo. Btw. nepisalo sa tu niekde ze ceny akumulatorov isli rapidne dolu? Lebo nevidim ze by BEV zlacneli. Nieco tu nehra.

      • Skoro všetko, okrem baterky, bolo na BEV jednoduchšie, a tým aj lacnejšie. Keď teraz výrazne zlacneli aj tie batérie napriek nákladom na vývoj, kde je pes zakopaný?!!!

        P.S. MOJNAZOR, vývoj je započítaný aj v tých už zlacnených baterkách! Nemaj starosť. 🙂

Pridajte komentár