Kompaktný elektrický hatchback VW ID.3, ktorý prišiel na trh v roku 2020, bude po prvýkrát začínať na pôvodne avizovanej cene. A to ešte z čias, kedy výrobca hovoril o tomto modeli ako o „Tesla killerovi“.
Portál Automobilwoche po rozhovore s novým šéfom predaja automobilky VW píše, že aktuálne cenovo najdostupnejší elektromobil v portfóliu nemeckej značky, Volkswagen ID.3, sa už o pár dní dočká zlacnenia základnej verzie. A tým minimálne na domácom trhu podlezie cenu 30 000 €.
Za chystaným zlacnením má byť podľa šéfa predaja značky VW, Martina Sandlera, zníženie interných nákladov. A to sa zatiaľ prejaví na modeli VW ID.3 Pure, ktorého domáca cenníková cena od 1. októbra klesne z 36 900 na 33 330 €. A keďže bude zároveň platiť aj tamojší bonus, predajná cena klesne na 29 760 €.
Prvýkrát sa tak má bez štátnych dotácií dosiahnuť cena, akú Volkswagen avizoval ešte pre uvedením modelu ID.3 na trh. Budeme pritom dúfať, že zníženie ceny sa dotkne aj slovenského trhu. Veď zlacnenie má vyplývať zo zníženia nákladov.
Aktuálna slovenská cenníková cena elektromobilu VW ID.3 Pure je 35 990 €, pričom predajná cena je vďaka 2 000-eurovému bonusu 33 990 €. Ak by tento bonus zostal zachovaný tak ako v Nemecku a dočkali by sme sa aj podobného zníženia cenníkovej ceny ako na nemeckom trhu, model ID.3 by sa na Slovensku priblížil k sume 30 000 €.
VW ID.3 Pure
Na záver sa v skratke pozrime na to, čo ponúka základná verzia modelu VW ID.3 na slovenskom trhu. Tento kompaktný hatchback má rozmery 4 264 x 1 809 x 1 537 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvor 2 770 mm a batožinový priestor s objemom 385 / 1 267 l.
Ponúka tiež pohon zadnej nápravy, výkon 125 kW, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,2 s, maximálnu rýchlosť 160 km/h, batériu s čistou kapacitou 52 kWh, dojazd 388 km (WLTP), max. nabíjací výkon 145 kW, nabitie z 10 na 80 % za 25 min či 7,2-kW palubnú nabíjačku.
A v štandarde okrem iného nájdeme aut. klimatizáciu, 18″ oceľové disky, LED svetlomety, adapt. tempomat, predné a zadné parkovacie senzory, rozpoznávanie dopravných značiek, el. sklápateľné, ovládané a
vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá či ambientné osvetlenie.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Modernizovaná Cupra Born stojí v SR menej ako jej bratranec VW ID.3
Partnerstvo VW Group a Mahindry by mohlo priniesť lacnejšie elektromobily aj pre Európu
VW Group schválil projekt elektromobilov za 20 000 € a ponúkne aj 4 modely pod 25 000 €
ODBER NOVINIEK
22 komentárov
Odhliadnuc od nerealne vysokej ceny, starej platformy (vysoka neefektivita) a biedneho inftainmentu to uplne zabili 7.2kW nabijačkou. A uplne by ma dostali ak je to 1F nabijačka na 32A. Na hovno je taka palubna nabijacka. Toto velmi dehonestuje eAuto. 2F to by sa ešte dalo 2x16A.
Malo kto ma 32A istič a to potrebujete fungovat aj s domom, takže potrebujete 40A istič na dom. Chore.
Pri 3F nabijačke (3x16A = 11kW) a rezerva k domu stači 25A istič a to je myslim, taky štandard pre domy.
VW ešte aj na tom oklame ludi, a ludia to pocitia hneď po kupe, že je niečo zle, ale vymena nie je možna. A tak sa budu snažiť zbavit ID.3 Pure čo najskor, a preto padnu ceny ešte nižšie, ale za odpad je škoda dať akekolvek peniaze.
Jednoducho Nemci nepochopili elektromobilitu a tak sa snažia šetriť a doslova klamať ludia aj tam, kde to nie je spravne/vhodne.
Fúha toto je veľmi zaujímavý postreh. Toto sa Nemcom nepodarilo
Ak v Číne identické auto ID3 predávajú za 15000€ a tu za 30000€, nie je to nič iné iba vysvetlenie pádu predajov. Európskym manažérom preplo v hlavách a myslia si že Európania žerú seno. Dnes som pozeral video z Afriky, kde v Ugande vyrábajú elektrické autobusy lokálnej značky. Dizajn mal prekvapivo dobrú úroveň vrátane dojazdu a rýchlosti nabíjania. Obávam sa, že teraz Európu pokorí už aj Afrika. Pád je evidentne rýchly…
Je to 1f 32A :-), a v cenníku som nevidel mznost si priplatiť za 3f 11kw, teda na 2 veci to je
Toto by aj mňa zaujímalo, či to berie z 2 fáz po 16A, alebo len z jednej 32A.
Tak zasa zvysenie istica domu je jednorazova platba. Ja som si to dal na 40A, pretoze moj Megane ma 3Fx32A = 22kw nabijacku co uz sa na domace nabijanie naozaj oplati, to uz je komfort mat istotu dobitia kilometrov aj v relativne necakanom pripade.
Nie všade to ide navýšiť
Nie všade to ide navýšiť
jednorazova za zriadenie, ale mesacne platis za silnejsi istic tiez viac
VW už mi lezie na nervy s ich trápnymi bonusmi a debilnym konfigutatorom. Preco nemôžu urobiť 2-3 výbavy so zrozumiteľnými cenami ako to ma Tesla?
Áno máš pravdu, 7.2 kw nabíjačka nieje ideálna. V H.Kona s ňou žijem už 1,5 roka. Fungujem normálne a nabíjam 25A z jednej fázy.
Tesla Killer
dementi, na tom by som nejazdil ani keby mi za to platili…
ani sa nedivim , že VW je do krachu…….
Do krachu? Vydel si vykazane zisky a rocne trzby?
Už aj CFO VW pochopil, že idú do krachu. A verejne o tom hovorí. Najväčším strašiakom všetkých CEO je mať inovatívny produkt za dobré ceny. A presne toto VW nemá…
ty si nevidel ani slabikar, dilino… alebo nevydel, aby si aj ty rozumel…
Prečo hneď dilino, ak to „vidí a cíti“ inak ako ty?!
dalsi dilino co nevidi rozdiel medzi i a y… a ty este aj nevies citat s porozumenim…
Asi sa chcú vyhnúť pokutám za CO2, tak narýchlo zníženie ceny. Ale je to dosť malé zníženie.
aj 19.000€ je za to priveľa
… konečne došlo aj na “Das Auto”. A bude horšie … Problem je, že sa to dotkne aj nás, nakoľko vela subdodávateľov je na to naviazaných. A to nemyslím len model ID3 …
VW neskrachuje. Kupia ich cinania ako vsetky ostatne znacky. Pripadne dojdu indovia.