VW chystá zníženie ceny svojho najlacnejšieho elektromobilu

22

Kompaktný elektrický hatchback VW ID.3, ktorý prišiel na trh v roku 2020, bude po prvýkrát začínať na pôvodne avizovanej cene. A to ešte z čias, kedy výrobca hovoril o tomto modeli ako o „Tesla killerovi“.

Portál Automobilwoche po rozhovore s novým šéfom predaja automobilky VW píše, že aktuálne cenovo najdostupnejší elektromobil v portfóliu nemeckej značky, Volkswagen ID.3, sa už o pár dní dočká zlacnenia základnej verzie. A tým minimálne na domácom trhu podlezie cenu 30 000 €.

Za chystaným zlacnením má byť podľa šéfa predaja značky VW, Martina Sandlera, zníženie interných nákladov. A to sa zatiaľ prejaví na modeli VW ID.3 Pure, ktorého domáca cenníková cena od 1. októbra klesne z 36 900 na 33 330 €. A keďže bude zároveň platiť aj tamojší bonus, predajná cena klesne na 29 760 €.

Prvýkrát sa tak má bez štátnych dotácií dosiahnuť cena, akú Volkswagen avizoval ešte pre uvedením modelu ID.3 na trh. Budeme pritom dúfať, že zníženie ceny sa dotkne aj slovenského trhu. Veď zlacnenie má vyplývať zo zníženia nákladov.

Aktuálna slovenská cenníková cena elektromobilu VW ID.3 Pure je 35 990 €, pričom predajná cena je vďaka 2 000-eurovému bonusu 33 990 €. Ak by tento bonus zostal zachovaný tak ako v Nemecku a dočkali by sme sa aj podobného zníženia cenníkovej ceny ako na nemeckom trhu, model ID.3 by sa na Slovensku priblížil k sume 30 000 €.

VW ID.3 Pure

Na záver sa v skratke pozrime na to, čo ponúka základná verzia modelu VW ID.3 na slovenskom trhu. Tento kompaktný hatchback má rozmery 4 264 x 1 809 x 1 537 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvor 2 770 mm a batožinový priestor s objemom 385 / 1 267 l.

Ponúka tiež pohon zadnej nápravy, výkon 125 kW, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,2 s, maximálnu rýchlosť 160 km/h, batériu s čistou kapacitou 52 kWh, dojazd 388 km (WLTP), max. nabíjací výkon 145 kW, nabitie z 10 na 80 % za 25 min či 7,2-kW palubnú nabíjačku.

vw id.3 pure

Zdroj: VW

A v štandarde okrem iného nájdeme aut. klimatizáciu, 18″ oceľové disky, LED svetlomety, adapt. tempomat, predné a zadné parkovacie senzory, rozpoznávanie dopravných značiek, el. sklápateľné, ovládané a
vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá či ambientné osvetlenie.

vw id.3 pure interier

Zdroj: VW

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Modernizovaná Cupra Born stojí v SR menej ako jej bratranec VW ID.3
Partnerstvo VW Group a Mahindry by mohlo priniesť lacnejšie elektromobily aj pre Európu
VW Group schválil projekt elektromobilov za 20 000 € a ponúkne aj 4 modely pod 25 000 €
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

22 komentárov

  1. Odhliadnuc od nerealne vysokej ceny, starej platformy (vysoka neefektivita) a biedneho inftainmentu to uplne zabili 7.2kW nabijačkou. A uplne by ma dostali ak je to 1F nabijačka na 32A. Na hovno je taka palubna nabijacka. Toto velmi dehonestuje eAuto. 2F to by sa ešte dalo 2x16A.
    Malo kto ma 32A istič a to potrebujete fungovat aj s domom, takže potrebujete 40A istič na dom. Chore.
    Pri 3F nabijačke (3x16A = 11kW) a rezerva k domu stači 25A istič a to je myslim, taky štandard pre domy.
    VW ešte aj na tom oklame ludi, a ludia to pocitia hneď po kupe, že je niečo zle, ale vymena nie je možna. A tak sa budu snažiť zbavit ID.3 Pure čo najskor, a preto padnu ceny ešte nižšie, ale za odpad je škoda dať akekolvek peniaze.
    Jednoducho Nemci nepochopili elektromobilitu a tak sa snažia šetriť a doslova klamať ludia aj tam, kde to nie je spravne/vhodne.

  2. … konečne došlo aj na “Das Auto”. A bude horšie … Problem je, že sa to dotkne aj nás, nakoľko vela subdodávateľov je na to naviazaných. A to nemyslím len model ID3 …

Pridajte komentár