Modernizovaný VW ID.3 sa dočkal významného zlacnenia aj na Slovensku

13

Volkswagen minulý mesiac predstavil modernizovaný kompaktný elektrický hatchback VW ID.3. Oznámená štartovacia cena si pritom vyslúžila kritiku, keďže bola podstatne vyššia ako v prípade základnej verzie pôvodného modelu. Novinka sa však dodatočne dočkala významného zlacnenia, a to aj na slovenskom trhu.

Šéfka predaja a marketingu e-mobility divízie VW, Silke Bagschiková, minulý rok priznala, že model ID.3 nenaplnil očakávania. Za problémové miesta pritom označila kvalitu interiéru, nie moc vydarený exteriér či softvér, s ktorým boli problémy od úplného počiatku. Preto sa VW rozhodol, že model ID.3 modernizuje skôr, ako mal pôvodne v pláne.

Čo priniesla modernizácia?

Vynovený Volkswagen ID.3 bol predstavený začiatkom minulého mesiaca, pričom jeho modernizácia sa dotkla softvéru, interiéru aj exteriéru. Facelift priniesol optimalizované otvory privádzajúce vzduch a veľké lakované plochy. Nový je predný nárazník a aerodynamika sa dočkala vylepšenia v podobe optimalizácie prúdenia vzduchu okolo predných kolies.

V interiéri máme podľa výrobcu nájsť vysokokvalitné a udržateľné materiály bez živočíšneho pôvodu. Na základe spätnej väzby od zákazníkov mala byť rozšírená štandardná výbava, a to napr. o väčší centrálny dotykový displej (12″). A najnovšia verzia softvéru mala preniesť zlepšenie výkonu systému a aktualizácie softvéru na diaľku (OTA).

Novinka dostala tiež podporu funkcie plug & charge či „asistenčné systémy novej generácie“, vrátane „inteligentného plánovača trás“, ktorý je schopný vypočítať zastávky na nabíjanie tak, aby bolo možné dosiahnuť cieľ čo najrýchlejšie.

A to sú de facto tie najdôležitejšie zmeny, z čoho vyplýva, že technika vozidla zostala nedotknutá. Aj preto si Volkswagen vyslúžil kritiku za podstatné zvýšenie základnej ceny. Ešte pred oficiálnou premiérou spustil napr. v domácom Nemecku predpredaj, v rámci ktorého stála základná verzia 44 000 €, čo bolo o 6 000 € viac ako v prípade štandardného modelu pred modernizáciou.

Úprava cien

Nemci napokon v rámci uvedenia modernizovaného VW ID.3 na trh podstatne znížili ceny. A to sa týka aj slovenského trhu. V čase predstavenia novinky svietila v slovenskom cenníku suma 44 490 € za základný model „ID.3 Live Pro Performance“ s výkonom 150 kW, 58-kWh batériou a dojazdom 429 km (WLTP). Po jeho aktualizácii je cena modelu označovaného ako „ID.3 Pro Performance“ 37 990 €. Otázkou pritom je, či zníženie ceny nešlo na úkor prvkov štandardnej výbavy. To však nevieme posúdiť. Každopádne, základný model je teraz dostupnejší.

V tomto kontexte je tiež zaujímavé, že šéf koncernu VW Group Oliver Blume v januári vyhlásil, že sa nezapoja do cenovej vojny, ktorú podľa médií rozpútala Tesla začiatkom roka svojím masívnym zlacnením elektromobilov. Blume vtedy uviedol, že ich cieľom nie je rast za každú cenu a zamerať sa chcú na ziskový rast. A dodal, že majú jasnú cenovú stratégiu, pričom si zakladajú na dôveryhodnosti. A tí, čo často menia ceny, strácajú podľa Blumeho na dôveryhodnosti.

A nie dlho po týchto slovách VW zlacnil svoje elektromobily v rámci najväčšieho a v oblasti elektromobilov najkonkurenčnejšieho trhu na svete, teda v Číne. A následne došlo aj k spomínanému značnému zníženiu ceny modernizovaného VW ID.3 v Európe.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Vlajková loď od VW bola predstavená. Sedan ID.7 ponúkne dojazd okolo 700 km či 200-kW nabíjanie
Tesla opäť zlacňuje svoje elektromobily. Aj v rámci slovenského konfigurátora
SEVA vyzýva politikov a iných, aby elektromobilitu nezneužívali ako nástroj populizmu a predkladá 7 okruhov k diskusii

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

13 komentárov

    • Nie každý má žalúdok na to, aby ničil budúcnosť svojim deťom a vnúčatám. Minulý rok bol druhým najteplejším od začiatku meraní, topia sa posledné európske ľadovce, nečakane skoro začali lesné požiare (Španielsko).. Pozrite si správu Kopernikus institute o stave klímy. Ak sú vám elektromobily drahé, treba si uvedomiť, že zvýšené náklady sa vrátia na úsporách na pohon a údržbu – okrem toho začala cenová vojna a ceny idú dole. „…climate.copernicus.eu…“

      • Preto USA spravilo na Ukrajine maidan, a pripravovalo vojnu s Ruskom keď cvičilo ukrajinských nacistov. Vtedy nevadí že vo vojne je vysoké znečistenie ovzdušia a pôdy vtedy nevadí že bude otepľovanie a ničíme budúcnosť svojim deťom a vnúčatám lebo nič z toho vojna nerobí. Lebo všetci a používajú elektrické tanky a elektrické lietadlá…

  1. Pred 2 rokmy ked som kupoval ele. auto tak my dali ponuku na Id3 za 28 000 euro a id4 za 32 000, ked pozeram teraz na tie ceny tak zludoveli. V čine uz defakto skončili EU automobilky, problemy tam ma uz ja tesla. Ak sa nezobudia o 2 roky tu mame šikmačou čo bude taka cenova vojna ze vw nema sancu.

Pridajte komentár