Značka VW si veľa sľubuje od chystaných menších a cenovo dostupnejších elektromobilov. A aktuálne Nemci potvrdili príchod subkompaktného SUV VW ID.2X.
Šéf koncernu VW Group Thomas Schäfer včera prostredníctvom siete LinkedIn informoval ohľadom stretnutia a diskusie s predstaviteľmi tzv. Brand Group Core, čiže značiek Volkswagen, Škoda a Seat/Cupra. Potvrdil pritom, že značka VW chystá subkompaktné elektrické SUV.
Šéf VW Group uviedol, že na septembrovom veľtrhu IAA Mobility bude predstavený posledný model zo zostavy, ktorú chystá nemecký koncern v rámci projektu „elektrických mestských áut“ vedeného spoločnosťou Cupra. Ide pritom o model VW ID.2X.
Potvrdil sa tak aj predpokladaný názov elektromobilu, ktorý VW koncom roku 2023 avizoval ako brata subkompaktného hatchbacku ID.2, pričom zverejnil aj vôbec prvú upútavku. Podľa nedávnej tlačovej správy od Seatu sa začne predsériová výroba modelu ID.2 tento rok v Španielsku. A spustenie sériovej produkcie je naplánované na budúci rok.
Objavila sa tiež upresňujúca správa, že VW ID.2 sa začne vyrábať začiatkom 2. štvrťroka 2025 a jeho SUV súrodenec 3 mesiace na to. Zdá sa pritom, že tieto informácie pochádzajú od šéfa spoločnosti Seat, Wayna Griffithsa.
Možné špecifikácie
Čo sa týka špecifikácií chystaných elektrických subkompaktov od VW, ktoré by mali vyrasť na platforme „MEB Entry“, zatiaľ nepoznáme žiadne finálne údaje ohľadom sériových modelov. Náznakom však môžu byť špecifikácie, ktoré VW zverejnil pri predstavení konceptu VW ID. 2all.
- Zdroj ilustračnej fotografie: VW
- Zdroj: VW
A to rozmery 4 050 x 1 812 x 1 530 x 2 600 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor), batožinový priestor 490 l / 1 330 l, pohon prednej nápravy, výkon 166 kW, zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 7 s, 38 a 56-kWh LFP batérie, odhadovaný dojazd až 450 km (WLTP) či nabitie z 10 na 80 % za 20 min.
Je však samozrejme viac ako pravdepodobné, že základné verzie modelov VW ID.2X a ID.2 budú mať skromnejší výkon a dojazd. Čo sa týka ceny, VW už dlhšie avizuje, že hatchback ID.2 bude začínať pod 25 000 €. A SUV ID.2X bude zrejme o niečo drahšie.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najlacnejší elektromobil od VW sa ukazuje aj na skiciach
VW má rokovať s čínskou automobilkou o spoločnom európskom podniku
Elektrická Škoda za 20 000 eur údajne napokon nebude
ODBER NOVINIEK
14 komentárov
Za tento paškvil sa musia hanbiť všetci príčetní konštruktéri vo VW. Predný náhon a celosvetovo nekonkurencieschopné auto (okrem EU s ochrannými clami). Oni fakt chcú cielene skrachovať…
Všímam si už viacerých novinárov, ktorí sa bojazlivo pýtajú rôzne automobilky, prečo tie motory nelogicky cpú dopredu. Odpovede sú samozrejme hlúpe a nekompetentné. A novinári to radšej nechajú tak, inak by nabudúce neboli pozvaní na luxusné predvádzačky. Korupcia novinárov od automobiliek nepustí. Česť výnimkám…
Šéfom starých automobiliek vôbec nedocvakne, že chlapík ktorý dal elektromotor dozadu v malom dvojmiestnom robotaxi a mimochodom lieta do vesmíru, že má na to logické technické dôvody? Ak by VW skonštruoval raketu, našli by niekoho, kto by si do toho sadol? Ideálne by bolo nalodiť všetkých novinárov, čo nekriticky ospevujú VW…
neobhajujem ale mam pocit ze dopredu davaju preto aby nemuseli prerabat cele auto a mohli vyuzit existujuce paltformy a teda setrili na nakladoch.
len ked uz tak usetria na tych nakladoch tak keby aspon ta cena tomu aj zodpovedala, co sa ale nedeje.
inak na take kratke auto tesne cez 4M nejaky velky kufor = 490l to sa mi zda nejak vela.
Vážení komentujúci, malé, ekonomické, praktické a lacné BEV nemôže byť výkrikom špičkových technológií a jazdných vlastností, ako si to vy predstavujete a neúprosne vyžadujete! Dôvody použitia predného pohonu sú predsa jasné. Lacnejšie kompaktné riešenie pohonu a väčší kufor vzadu, čo je nadradené použitiu zadného pohonu! Napriek tomu, že to viete, znovu a znovu štartujete proti tejto koncepcii! Zbytočne !!! Predný pohon takto použilo teraz aj BMW v novom BMW 1, a používajú ho z rovnakých dôvodov aj iné automobilky vo väčších modeloch! TAKÝ JE ŽIVOT !!! 🙂
a kde je ta nizsia cena?
Miško, ďakujem, že si pozorný čitateľ! Áno, neokomentoval som na záver to, že v cenníkoch chýba férová nižšia cena, ktorú takéto BEV má mať ! Pažravé manažmenty doteraz nenašli odvahu, predávať žiadne, a teda ani tieto „maluchy“, za férové ceny !!! 🙂
P.S. A ešte niečo. Pri dnešnom stave desaťročí bohatých skúseností konštruktérov a konštruktérskych PC programov, musí byť hračkou, navrhnúť jednoduchú platformu malého a lacného BEV!
Bohužiaľ je to tak, Číňania dajú novú platformu aj za 18 mesiacov. VW za 10 rokov, možno…
Podľa mňa sa poobzeraj okolo seba a zamysli. Ako v tejto EU, kde máš všetky výrobné vstupy také drahé chceš vyrobiť lacné auto? To nie je možné. Aby sa to aspoň trochu dalo, musela by skončiť vojna na Ukrajine a museli by sme brať znovu plyn a ropu z Ruska a prípadne znížiť platy ľudom vo výrobe. Iba tak vieš dať nižšiu cenu výrobku a konkurovať.
Kubko, keď teraz všetci plačú, že máme 3x drahšiu energiu ako má Amerika, musíme si pripomenúť, že Putin už bombardoval Ukrajinu a „superhlupáci“ v Nemecku odstavovali atómove elektrárne !!! Že takých blbov, ktorých je plná EU politika nevezme čert do horúcich pekiel !!! …..
Ja hovorím,že eu nie je konkurencieschopná kvôli managmentom automobiliek ale kvôli hlúposti eu vodcov,ktorí ako vidieť nič netušia o ekonomike. A ešte kvôli greendealu.
Kubko, keď oni sú tam hore takí všetci a všade !!! EU je telo z huspeniny s vysmiatou tvrdou, ale dutou hlavou, a keď treba rázne jednať, tak sa rozplačú, ako organizátor msc pri záverečnom prejave!
Už začína vyhovovať. Ešte 4×4 verzia, dojazd aspoň 600 km, aby v zime bolo aspoň 300. S ostatným sa zmierim.
V tejto blbej politickej a hospodárskej situácii v EU je ľahké byť uštipačným! ….
P.S. Keď sa organizátor msc v záverečnej reči rozplače a ostatní mu vzdajú hold povstaním a potleskom, nie je divu, že politikov EU Trump nechce pri jednaniach s Putinom! Len by mu tam zavadzali, a musel by im najať pestúnky na kojenie a prebaľovanie !!! Smutný čas EU politiky a pseudopolitikov! ….
Ivan Krasko *1876:
ZMRÁKA SA, STMIEVA SA, K NOCI SA CHÝLI ! ……….
Súhlasím. Európa potrebuje silného vodcu, nie zakoplexovaných plačkov. Lenže ak ho vôbec nájde bude už asi neskoro.
Vieš, politici, to je svojská krvná skupina! 🙂 Féroví ľudia sa medzi nich nehrnú, a ani nevydržia. Ak sa objaví silný vodca, tak spravidla diktátor! V súčastnosti sú tam samé „mäkoty a blekoty“ !