Zdá sa, že značka VW sa chce vrátiť do hry a patriť medzi lídrov aj v dobe elektrickej. K tomu jej má pomôcť najväčší plán budúcnosti v jej histórii, ktorý zahŕňa aj elektromobil („VW ID.1„) s cenou od cca 20 000 €. Ten bol pritom poodhalený vôbec po prvýkrát.
Značka Volkswagen po dnešnom pracovnom stretnutí v sídle spoločnosti vydala tlačovú správu ohľadom svojich plánov do budúcnosti. Jedným z hlavných cieľov je pritom urobiť elektromobilitu atraktívnu pre každého. Značka VW tiež zohrá kľúčovú rolu vo vývoji kriticky dôležitej platformy SSP, na ktorej vyrastú všetky koncernové elektromobily novej generácie.
V rámci svojho nového plánu Nemci spomínajú heslá „zrýchliť, zaútočiť a dosiahnuť úspech“, ako aj „dobehnúť, atakovať a byť lídrom“. Sídlo značky vo Wolfsburgu má byť pritom centrom inovácií a výrobných kompetencií. A hlavný výrobný závod má nastaviť nové štandardy v produkcii áut.
Vo Wolfsburgu sa budú v budúcnosti vyrábať 2 veľkoobjemové elektromobily novej generácie postavené na platforme SSP. A to Golf a T-Roc (subkompaktné SUV). A to pomocou aktuálne nešpecifikovaných nových výrobných procesov.
Zameranie aj na lacnejšie elektromobily
Celkovým cieľom nového plánu značky, ktorý má byť najväčším v jej histórii, je stať sa do roku 2030 popredným veľkoobjemovým výrobcom áut. Na tejto ceste sa chce VW opierať aj o dnes prvýkrát poodhalený elektromobilom základnej úrovne s cenou od cca 20 000 €. Ten by mohol niesť meno VW ID.1.
VW jeho dizajn predviedol zamestnancom a verejnosti ukázal prvú upútavku. Predstavenie „ukážkového vozidla“ (zrejme konceptu) je naplánované na budúci mesiac. A svetová premiéra sériového modelu má prebehnúť v roku 2027. „Dostupný, vysokokvalitný a ziskový elektrický Volkswagen z Európy pre Európu – to je Liga majstrov automobilového inžinierstva,“ povedal na margo chystanej novinky šéf značky Thomas Schäfer.
„VW ID.1“ vyrastie na modernizovanej platforme MEB (VW hovorí o „novej fáze evolúcie“), ktorá bude základom aj pre subkompaktný elektrický hatchback, ktorý vzíde z konceptu VW ID. 2all. Tento model s cenou začínajúcou pod 25 000 € sa má dostať k predajcom budúci rok.
- Zdroj ilustračnej fotografie: VW
- Zdroj fotografie: VW/Andreas Mindt
VW pritom zdôrazňuje, že cenovo dostupné elektromobily základnej úrovne budú jedným zo základných kameňov nového plánu. A predstavitelia koncernu nedávno potvrdili, že krátko po hatchbacku ID.2 pôjde do výroby aj jeho SUV verzia ID.2 X.
Do roku 2027 chystá značka VW 9 nových modelov. Rozšírenie modelového portfólia má byť pritom spolu s optimalizáciou nákladových štruktúr kľúčom k zvýšeniu konkurencieschopnosti a dobehnutiu lídrov na trhu.
Zdroj: VW
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Cenovo dostupné elektromobily od VW Group pôjdu do predsériovej výroby tento rok
VW naznačuje, že chystá ďalšie zlacňovanie svojich elektromobilov
VW má rokovať s čínskou automobilkou o spoločnom európskom podniku
ODBER NOVINIEK
16 komentárov
„dobehnúť, atakovať a byť lídrom“ 🙂 🙂 🙂 a ostatne automobilky im budu utekat oproti 🙂
Ja si pamätám, ako riešili Číňania jednu krízu! Vrabce im vraj požrali toľko obilia, že nemali dosť pre ľudí! Súdruhovia rozhodli, že vrabce vybijú! Tak sa aj stalo! Státisíce Číňanov s bubnami, trúbami, harmonikami, čapicami a kadečím plašili vrabce, kým od únavy nepopadali k zemi, a potom ich pozabíjali! Na druhý rok bola úroda ešte oveľa menšia, lebo úrodu zožral hmyz a chrobáky, ktorými sa živili tie vrabce!
Aby ten VW LOMOZ neskončil podobným fiaskom! 🙂
To neboli súdruhovia, ktorí rozhodli, ale cisár.
Zívam. Koľký veľkolepý plán VW to už je? Ale držím im palce, nech im to už konečne vyjde.
Predstavenie v roku 2027, omg, vam tlstym managerom vo VW po poriadne hebbe. Krach vam prajem !
veru, praj krach firme čo v EU zamestnava tisice ludi, firme na ktoru je naviazane určite % HDP aj Slovenska, prajnosť slovakov nepozná hranic
Jeden otrokár odíde, druhý ho hneď nahradí, o to sa už neboj… Kapitalisti dobre vedia, že na SVK majú lacnú a spoľahlivú pracovnú silu, ktorú im žiadni africkí a ukrajinskí inžinieri hromadne dovezení na západ nenahradia …
Presne tak. Cinania radi odkupia fabriku v Europe, kde budu moct vyrabat svoje ev pre eu trh a bez bruselskych ciel z dovozu. Uz minimalne 5 rokov pocuvame, ako pride VW s elektromobilom za 25000e. Je to len neschopnost ich manazerov, ze take ev nemaju. A ked clovek pozre VW stranku a ich ceny EV, ehm pardon, slusne napisane, zle mi pride z ich ponuky.
Pocuj chytracik, nemienim zivit darmozracov z vw, navyse podvodnikov ako nikto – dieselgate. Cinania to radi orevezmu a budu kacnejsie aj kvalitnejsie produkty za polovicne ceny. Nezijeme nahodou v trhovej ekonomike?
Tito liberalni debili, co riadia EU nas vedu do zahuby, ekonomickej aj moralnej !
Počuj chytračik, pokial si myslis, ze cinan bude v EU vyrabat tak lacne auta ako vyraba v číne, tak sa velmi pletieš, ale na to by si potreboval mať aspon 2 mozgove bunky a aspon 3 cifry IQ
Číňania si zvyknú doviezť aj pracovnú silu, lebo za 200 €/mesiac tu nikto iný robiť nebude.
Nezabudaj na to, ze ostatny nie su o nič lepsí.
Cinske male auta tu niesu, sice su skarede a zivotu nebezpecne ale aspon nieco.
A europske a americke automobilky ich tiez len slubuju a nic viac.
Takže je celkom možné ze 2027 je realny datum pre hromadnu vyrobu malych eAut, resp. na hromadnu distribuciu malych eAut.
Ja im krach neprajem (on pride sam potichucky), ale auto od europskych automobiliek uz nechcem.
Suhlasim, tiez by som sa rad vyhol europskemu auto so spomalenym a mrznucim infotainmentom, uvidime co cas prinesie.
Inak, ked pozeram hodnotenie Euro NCAP crash testy napriklad na cinsky BYD Dolphin 2023, tak ma 5 hviezdiciek. Ano to ma aj Skoda Fabia, ale Dolphin ma vsetky ukazovatele precentualne lepsie.
Ja by som cinske auta v bezpecnosti nezatracoval, ved napr. europsky elektricky Renault 5 E-Tech 2024 stratil jednu hviezdicku v testoch. Ti cinania keby maju vybudovanu servisnu siet po europskych krajinach, tak tradicne automobilky sa s ich cenami pohybuju na velmi tenkom lade.
oni uz skrachovali, len im to este nedocvaklo… uz len behaju po dvore ako sliepka bez krku…
Hlavne nech to ma aerodynamiku lepsiu ako krabica od topanok. A vahu mensiu ako slon. A s informacnym systemom keby pouzili google automotive a nie tie svoje sracky… potom, mozno, mozno!
Turčín Poničan
Jajže, bože, strach veliký:
padli Turci na Poniky;
padli, padli o polnoci:
Jajže, bože, niet pomoci.
🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂