VW Group schválil projekt elektromobilov za 20 000 € a ponúkne aj 4 modely pod 25 000 €

7

Koncern VW Group oficiálne oznámil, že dal konečne zelenú projektu vstupných elektromobilov s cenou okolo 20 000 €, vrátane modelu, ktorý by mohol niesť meno VW ID.1. Ten má pritom pomôcť aj európskemu priemyslu a rozvoju elektromobility na starom kontinente. A ešte pred tým Nemci uvedú na trh 4 elektromobily s cenou začínajúcou pod 25 000 €.

Už vieme, že VW Group nejaký čas vyvíja základný elektromobil s cenou stanovenou na cca 20 000 € („Volkswagen ID.1„), ktorý bude duchovným nástupcom modelu VW e-up. Až doteraz sa však čakalo na rozhodnutie, či bude projekt pokračovať do fázy, z ktorej vzíde sériové vozidlo.

Z Európy pre Európu

Volkswagen Group oficiálne prostredníctvom tlačovej správy informuje, že predstavenstvo koncernu dalo zelenú projektu „vstupnej elektromobility“, ktorá prinesie elektromobily s cenou okolo 20 000 €. A to „z Európy pre Európu“. Je tak jasné, že tieto modely sa budú vyrábať na starom kontinente. V hre tak môže byť aj Slovensko, kde sa donedávna vyrábal VW e-up. V minulosti sa pritom predstavitelia koncernu vyjadrili, že sa zvažuje aj výroba v Indii.

„Spájame jasný záväzok voči Európe ako priemyselnej lokalite, európsku priemyselnú politiku a v konečnom dôsledku konáme v záujme európskych zákazníkov,“ hovorí aktuálne šéf VW Group Oliver Blume. A šéf značky VW Thomas Schäfer dodáva:

„Budúcnosť je elektrická. Na to, aby sa elektromobilita rozšírila, sú potrebné atraktívne vozidlá, najmä v základnom segmente. Prísľub našej značky znie: elektromobilita pre všetkých. Tento sľub sa teraz napĺňa v rámci Brand Group Core. Napriek atraktívnej cene budú naše vozidlá určovať štandardy v základnom segmente z hľadiska technológií, dizajnu, kvality a zákazníckej skúsenosti.“

VW Group sa bude v rámci projektu vstupných cenovo dostupných elektromobilov spoliehať na vysoký stupeň lokalizácie v Európe, čo by malo prospieť tunajšiemu priemyslu, skrátiť prepravné časy komponentov a znížiť produkčnú uhlíkovú stopu.

4 elektromobily pod 25 000 €

Koncern VW Group pri príležitosti oznámenia schválenia projektu vstupných elektromobilov s cenou okolo 20 000 €, ktorých svetová premiéra je naplánovaná na rok 2027, informoval aj ohľadom elektromobilov s cenou pod 25 000 €, ktorých sa dočkáme predtým.

Dozvedáme sa pritom, že koncern ponúkne 4 modely. 2 „kompaktné autá“ (v skutočnosti pôjde zrejme o subkompakty – segment B) od značiek VW (pravdepodobne model na báze konceptu ID. 2all) a Cupra (zrejme model na báze konceptu UrbanRebel) a 2 malé SUV od Škody (pravdepodobne na báze konceptu Epiq) a VW (zrejme „SUV brat“ modelu ID.2). Tieto elektromobily začnú koncernové značky predstavovať od konca budúceho roka.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW ID.1 za 20 000 € dostal dátum uvedenia na trh. Čo od neho očakávať?
Elektrická Škoda Epiq bude stáť od 25 000 € a ponúkne dojazd až 400+ km
VW poodhalil svoje najlacnejšie elektrické SUV. Je to „brat modelu ID.2“
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Stavba elektroauta by mala byť veľa jednoduchšia, a teda aj lacnejšia ako doterajšej „klasiky“. Najdrahšia by mala byť batéria a potom neodýmové magnety! 🙂 Tak prečo toľký čas vyvýjajú, čo malo byť ľahko a už dávno vyvynuté, a za slušný peniaz predávané“! ………

    P.S. Čert aby ich všetkých, koľkí sú, vzal !

  2. To za P.S. si nemusel, to by mohla byť škoda, to predtým súhlas. Pri elektromobiloch je ďaleko väčšia možnosť unifikácie. Jadro môže byť takmer v 100% autách jedného výrobcu rovnaké s malými softvérovými úpravami. Zvyšok je len dizajn exteriéru a interiéru a snáď podvozok prispôsobiť podľa hmotnosti a typu auta ako SUV, sedan, offroad a podobne.

  3. Je to neprijemne, cakat na nieco (lacne EV), co by logicky malo byt lacne z podstaty veci. Ale na druhej strane chapem, ze investicie na prechod musia zaplatit cim skor a to ide rychlejsie, ked sa predavaju najprv luxusne a drahe modely bohatym nadsencom, ci geekom. Prisun prostriedkov tak rychlejsi. Bolo to tak vzdy, ked sa zacinalo s niecim revolucnym a zasadnym. Mobily, pocitace, ploche telky… Len nesmu presvihnut moment, kedy sa to ma spravne preklopit, aby sa udrzal odbyt.

Pridajte komentár