Nový elektrický VW Golf s cenou spaľováku môže ukončiť éru modelu ID.3

9

Zdá sa, že Volkswagen sa v oblasti elektromobility začne viac spoliehať na historicky úspešné modely, čo by mohlo ísť na úkor modelového radu ID. Minimálne v prípade modelu ID.3. Technický šéf VW aktuálne avizuje nový elektrický Golf („e-Golf“), pričom budúcnosť ID.3 je neistá, vyplýva zo správy portálu Top Gear.

Prvá generácia elektromobilu VW e-Golf sa dostala na trh v roku 2014. Išlo pritom o elektrickú verziu modelu, ktorý vznikol pôvodne ako spaľovák. A v roku 2020 bol e-Golf nahradený úplne novým dedikovaným elektromobilom Volkswagen ID.3, ktorý vyrástol na prvej platforme koncernu VW Group určenej špeciálne pre batériové elektromobily.

VW ID.3 zrejme neurobil najlepší „prvý dojem“

Koncom roka 2020 šéfka predaja a marketingu e-mobility divízie VW, Silke Bagschiková, priznala, že model VW ID.3 nesplnil ich nároky. Preto začali realizovať modernizáciu modelu o rok skôr, ako mali pôvodne v pláne. Bagschiková pritom hovorila o nedostatkoch najmä v prípade interiéru. Avšak spokojnosť nebola ani s exteriérom vozidla a samozrejme s jeho dobre známymi softvérovými problémami.

Tento model tak zrejme neurobil najlepší dojem ani na zákazníkov či celkovo automobilovú verejnosť. Zrejme aj preto VW zdá sa začína dávať do popredia plne elektrický Golf novej generácie, ktorý by mal prísť na trh v rámci nového generačného cyklu tohto modelu.

volkswagen id.3

Zdroj fotografie: VW

Nový e-Golf je už vo vývoji

„Je to srdce našej značky. Golf nezabijeme,“ povedal aktuálne technický šéf značky VW Kai Grunitz, píše Top Gear. Dodal pritom, že aktuálna generácia tohto historicky úspešného modelu bude poslednou, ktorá má spaľovacie motory. Nová generácia, ktorá by mohla prísť na trh v roku 2028, už bude plne elektrická.

Grunitz tiež uviedol, že už pracujú na novom elektrickom Golfe. A dodal, že ak uvedú kompaktný hatchback novej generácie na trh pod menom Golf, musí to byť skutočný Golf. Vrátane vzhľadu, schopností a cenovej dostupnosti. Novinka pritom bude využívať vyvíjanú vysoko univerzálnu modulárnu koncernovú platformu SSP.

Čo bude s ID.3?

Samozrejme, na mieste je otázka, čo bude s elektromobilom VW ID.3, ktorý patrí do rovnakého segmentu ako Golf. Technický šéf VW v tejto veci uviedol, že nie je možné, aby mali v ponuke 2 alebo 3 modely vhodné pre identického zákazníka. Medzi modelmi ID.3 a VW e-Golf 2. generácie pritom vidí vzájomné prekrytie. A to môže naznačovať, že pre VW ID.3 už nemusí byť v budúcnosti miesto.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW vyvíja nástupcu mestského elektromobilu e-Up pre 2. polovicu dekády
VW priblížil interiér chystaného elektromobilu ID.2 s cenou pod 25 000 €
VW poodhalil svoje najlacnejšie elektrické SUV. Je to „brat modelu ID.2“
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Modely ID.3 neohurili.
    Postavit novy Golf na novej platforme moze vyrazne pomôcť. Uz len meno je „normalne“. Ziadne skratky ktore prisli s aktualnou generaciou elektroaut: ID.3 (a ostatne ID.), Toyota pridala BZ4X a najdu sa isto aj dalsie.
    Len aby meno Golf nezhovadili tak ako Ford spravil Mustang, nema to nic spolocne z povodnym Mustangom.

    • Ten pôvodný elektrický Golf, prerobený spaľovák, bol fakt dobrý. ID.3 už jaksi nie. Kto mal možnosť si obidva vyskúšať, mi dá určite za pravdu…

  2. Táto správa ma príjemne prekvapila aj potešila, mám e-golf 2018 a som s ním veľmi spokojný. Až na tú aplikáciu, ktorá je napr. oproti tesle trochu archaická a nemotorná.

    • Ak použijeme cenové prirovnanie, tak v Číne stojí najlacnejší Golf 20 000 € a u nás 22 000 €, tj 10% rozdiel, tak keď v Číne stojí ID3 17 500 € (pozor bez dotácií) tak u nás bez dotácií by mal stáť 19 250 €.

      19 250 € je férová trhová cena, všetko ostatné je iba oligopolný zisk.
      Aktuálna cena na Slovensku je 36 990 €. Rozdiel je 17 740 €, t.j. zisk ktorý dokážete realizovať jedine vďaka nefunkčnej konkurencii, politickému lobbingu, neprehľadnými subvenciami…

  3. Skor by som bral ID.3 po updatoch ako Golfa. Benefit EV je ze vedia dat pohon na zadnu napravu a predna vie potom viac vytocit kolesa. Ked toho noveho e-golfa spravia ako FWD, bude to podla mna fail.

Pridajte komentár