Nový šéf predaja značky VW naznačuje, že jeho spoločnosť sa chystá predávať elektromobily za nižšie ceny. Táto správa prichádza krátko potom, čo sa v tomto smere objavili prvé lastovičky, ako aj po avíze cenovej vojny elektromobilov v Európe zo strany šéfa Škody.
Web Ecomento na základe rozhovoru Martina Sandera pre portál Manager Magazine informoval ohľadom plánov tohto nového šéfa predaja značky VW v oblasti elektromobility. Sander pritom priznal, že ceny elektromobilov z rodiny ID neboli vždy primerané trhu a konkurencii, čo chcú zmeniť.
Zmena cenovej stratégie je podľa neho v konkurenčnom prostredí nevyhnutná. Aj napriek tomu, že to značke Volkswagen pravdepodobne spôsobí finančnú ujmu. VW by tak mal uprednostniť vyššie predaje pred vyššími maržami. To teoreticky môže súvisieť s poklesom dopytu, kvôli ktorému koncern VW Group zvažuje zatvorenie viacerých tovární, ako aj so sprísnením emisných limitov v EÚ od budúceho roku.
„Cenová vojna“ v Európe
Začiatkom tohto mesiaca šéf značky Škoda, ktorá patrí pod koncern VW Group, povedal, že budúci rok v rámci európskeho trhu očakáva „cenovú vojnu, ktorá nemá v segmente elektromobilov obdobu“. A to z dôvodu, že od budúceho roka začnú v EÚ platiť prísnejšie emisné limity, pričom pre ich splnenie bude potrebné predávať viac elektromobilov. V snahe získať zákazníka tak majú automobilky pristúpiť k nevídanému zlacňovaniu.
Prvé lastovičky?
Môže sa zdať, že Škoda aj VW začínajú robiť v spomínanom smere prvé kroky. Škoda nedávno uviedla na trh kompaktné elektrické SUV Elroq s cenou od cca 31 600 € (platí pre český trh), v prípade ktorého šéf marketingu Škody Martin Jahn naznačil nízku maržu.
Automobilka Volkswagen zas nedávno znížila ceny svojich elektromobilov ID.3, ID.4 a ID.5. Na slovenskom trhu pritom začínajú na cenách 30 990 €, 39 990 €, resp. 43 490 €.
Nuž, sme veľmi zvedaví, či sa naplnia slová šéfa Škody ohľadom európskej cenovej vojny v oblasti elektromobilov. Aj čitatelia nášho magazínu totiž volajú po cenovo dostupnejších elektromobiloch, resp. nižších cenách tých súčasných. Obzvlášť, keď vedia, za aké ceny sa predávajú elektromobily v Číne, kde prebieha veľký konkurenčný boj.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Partnerstvo VW Group a Mahindry by mohlo priniesť lacnejšie elektromobily aj pre Európu
Japonci rozobrali čínske elektromobily, aby pochopili nízke výrobné náklady
VW v SR znížil cenu najlacnejších verzií elektromobilov ID.3, ID.4 a ID.5
ODBER NOVINIEK
19 komentárov
nepomoze im to , ani ked ich budu dávať pod cenu….
ani keby 50% zlavu dali…
Zas neprehanajte, za 50% by sli ako teple rozky. Berte do uvahy ze EU auta maju v cene aj predajny/popredajny servis a aj rozsiahlu servisnu siet ktru konkurencia (Tesla/cina) zatial ma biednu. Pre mnohych zakaznikov je dolezity argument mat predajnu/servis pod nosom a nie stovky km daleko. Este chvilu z tejto vyhodu mozu EU znacky tazit, ale vela casu im neostava …
Hlavne mať vyškolených odborníkov,lebo v servisoch s problematikou BEV,PHEV nie všetci sú zdatní.
Mám skúsenosti z Mitsubishi servismi.
no, v cine su o minimalne 50% lacnejsie a idu ako teple rozky 😉
V cine idu pre to, ze na spalovak nedostanes SPZ
Netrep kraviny, kia ma jedneho odbornika na EV a ak mas problem servisu sa nedockas skor vysmechu preco si si kupil EV
Prajem im krach za ich povysenecke dlhorocne spravanie k zakaznikom
to ze v cine na spalovak nedostanes SPZ som netusil… ale vw tam predava svoje EV za polovicne ceny ako v EU…
To s tou SPZ se týká jen velkých měst jako Shanghai nebo Peking. Navíc jde spíš o omezení typu, vyjíždění lichych a sudych SPZ ob týden. Případně vysoké ceny za přidělení SPZ pro spalovák a jejich omezený počet na rok. Hlavní důvod je v extrémně nízké ceně dobíjení na veřejných stanicích. Zatímco doma má Číňan kWh za 2-3 Kč, tak na dobíjecí stanici platí 0,1-0,15 Kč/kWh. Což provoz EV ve srovnáním se spalovákem ještě víc prolevní.
prave tu servisnu siet nemam zaujem zivit.
Co myslis preco Kia, Huinday, VW maju garancny servis tak casto. Potrebuju aby si nakrmil ich serviskov.
Nech spravia poriadne auto s ktorym nemusis do servisu az kym to nerozbijem ja.
Tak vidíte priatelia! Príchod elektromobilov nie je tak romantický, ako sa to snažili mnohí „osvietenci“ prezentovať! Napriek tomu im držím palce, aj keď si tento technický pokrok „VŠETCI ODSKÁČEME“ !!! 🙂 🙂 🙂
P.S. 1 Ja zatiaľ BEV nevlastním, a tak som len pozorovateľ v nemom úžase! 🙂
P.S. 2 Vlastním už tú najjednoduchšiu E-kolobežku, a som v nemom úžase! 🙂
Ziadna zmena nie je lahka, najme pre tych ktory ju nechcu.
„Odskaceme“ si aj ropu, len to nevnimame, lebo sme si ju sami pred sebou ospravedlnili uz velmi davno ked neboli ine moznosti.
„Odskaceme“ si drancovanie lesov, lebo bez pluc sa zit neda.
A v neposlednom rade s „odskaceme“ tento styl zivota, nakupovat, stavat, cestovat, nahanat sa za vsetkym, kazdy chce mat byvanie, oblecenie konfort, jedlo to vsetko nieco stoji a nie len peniaze.
Ukrajina si uz ropu kruto odskakala. Ruska vojna je financovana ropou a bez nej by ziadnu ani nezcali. A niektori hlupacikovia sa tesia, ako je elektromobilita zla. Pritom litium sa nespaluje. Ropa ano.
V cine sa na BEV neplati DPH a priamo vyrobcovia dostavaju dotacie cca 8-10 000 € na auto…
U nas pride podpora formou vyssej DPH. Vivat Slovakia.
Kedze odhadovana cena battery packu je menej ako 100eur/kWh tak napriklad do ID3 by mala bateria stat cca 5500eur. Nezabudajme, ze auto je konstrukcne jednoduchsie, neobsahuje prevodovku ani vyfukovy system. Ak zamenime spalovaci motor za elektromotor a nejaku elektroniku k tomu tak aj cena 19.900eur je prehnana. Otvoril som si pukance a cakam…
To je jasne kazdemu, kto ma trochu prehlad. Podla mna vsetko navyse je vyvar, ktory si obhajuju nakladni a zbytocni manazeri.
To s tými pukancami je dobré. Pridávam sa.