Test výkonu Tesly Model S pri rôznych úrovniach nabitia batérie

3

Už dlhšiu dobu sa vedú polemiky o tom, ako stav nabitia batérie ovplyvňuje samotný výkon elektromobilu. Preto sa Brooks Weisblat z portálu DragTimes rozhodol, že sa pozrie na zúbok Tesle Model S P100D Ludicrous+. Zámerom testu bolo zistiť, ako sa zmení čas akcelerácie v závislosti od stavu nabitia batérie.

Na začiatku testu bola Tesla nabitá len na 10%. Bolo jasné, že na tejto hodnote bežne jazdiť nebudete a tieto hodnoty uvidíte maximálne predtým, než auto zapojíte na nabíjačku. To ale nie je dôvodom, prečo neotestovať Teslu Model S aj v extrémnych podmienkach. Výsledný čas pri tomto stave nabitia bol 3,9 sekundy, a to v rámci zrýchlenia z 0 na 60 míľ/h (96,5 km/h). Pre lepšiu predstavu, je to takmer rovnaký čas ako u Mercedesu-AMG E 63 S. Za povšimnutie stojí fakt, že pri nízkom nabití nebol dostupný mód Ludicius+. V nasledujúcej tabuľke nájdete výsledky všetkých meraní.

tesla vplyv nabitia baterie na vykon

Uvádzaný čas platí pre zrýchlenie z 0 na 60 míľ/h, čo je ekvivalent akcelerácie z 0 na 96,5 km/h. Pre získanie predstavy o zrýchlení z 0 na 100 km/h pripočítajte k tabuľkovým hodnotám 0,1 s. Zdroj: DragTimes viac teslarati.com

Aktualizácia módu Ludicius+ prebehla na začiatku roka, pričom výrobca udáva, že auto v tomto móde dosiahne rýchlosť 96,5 km/h (60 míľ/h) za 2,4 sekundy. A naozaj, nebol ďaleko od pravdy. Brooks vo svojom teste dosiahol čas horší len o 1 desatinu sekundy, než udáva Tesla. Na dosiahnutie tohto zrýchlenia však musíte mať 100 kWh batériu nabitú aspoň na 75 %.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model S P100D dosiahla v teste na dynamometri extrémny krútiaci moment 1 248 Nm
Tesla Model S P100D je po aktualizácii najrýchlejšie akcelerujúcim automobilom na svete!

Dôležitým zistením je, že zníženie maximálneho výkonu nespôsobuje kontroverzný obmedzovač výkonu, ktorý Tesla začala nedávno zavádzať do svojich modelov, a to ako ochranu pred zbytočným opotrebením jazdných komponentov. Spôsobuje to skutočne batéria a aktuálny stav napätia, ktorý je rozdielny v rôznych stavoch nabitia. Na nasledujúcom videu nájdete kompletný záznam testu výkonu Tesly Model S P100D Ludicrous+

Ak teda chcete jazdiť na „ plný prúd“, jazdite s plne nabitými batériami.

Zdroj: teslarati.com

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Pochádzam z Kysúc, konkrétne z pohraničnej obce Skalité. Po úspešnom absolvovaní gymnázia v Čadci som sa stal študentom žurnalistiky na Filozofickej fakulte Katolíckej Univerzity v Ružomberku. Záľubu v autách a motorkách som objavil už v rannom dectve. Podľa slov mojej mamy ma vždy lákalo všetko, čo malo motor a vrčalo. Preto dúfam, že sa vám budú páčiť moje články z kuchyne firmy Tesla.

3 komentáre

  1. Takže do 25% je zmena prakticky nepozorovateľná pri bežnej prevádzke a okolo 10% je to rozdiel cca 1,5 sekundy. Myslím, že je celkom fajn.

Pridajte komentár