Ďalší čínsky konkurent Tesly Model Y by sa mohol predávať aj na Slovensku

10

Značka Voyah, ktorá pôsobí aj na Slovensku, sa chystá uviesť na trh elektrický crossover Voyah Zhiyin vyvinutý v spolupráci s Huawei, ktorý sa zaradí do rovnakého segmentu ako bestseller Tesla Model Y. Pôjde pritom o najmenší a cenovo najdostupnejší elektromobil značky, ktorý max. dojazdom 901 km (CLTC) výrazne prekoná Model Y. Mal by byť pritom lacnejší.

Značka Voyah, ktorá patrí pod čínsky koncern Dongfeng, u nás ponúka elektrické SUV vyššej strednej triedy Free. A v ponuke mala aj veľké elektro-MPV Dream. A aktuálne sa objavila nádej, že značka slovenským zákazníkom ponúkne cenovo dostupnejší model.

CarNewsChina totiž na základe dokumentov od čínskeho Ministerstva priemyslu a informačných technológií (MIIT) informuje, že Voyah chystá na trh elektrický crossover strednej triedy Zhiyin, ktorý sa stane najmenším a najlacnejším elektromobilom značky.

Voyah Zhiyin – odhalené špecifikácie

Voyah Zhiyin má rozmery 4 725 x 1 900 x 1 636 x 2 900 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor). Pre porovnanie, najpredávanejšie auto minulého roku Tesla Model Y má rozmery 4 751 x 1 921 x 1 624 x 2 890 mm.

voyah zhiyin

Zdroj: MIIT via Carnewschina

Novinka z koncernu Dongfeng by mala byť dostupná min. v 3 verziách. 2 ponúknu pohon prednej nápravy a výkon 215, resp. 230 kW. Verzia s pohonom oboch náprav bude mať výkon 320 alebo/a 390 kW (údaje sa rôznia, teoreticky môže ísť o dva AWD modely). Spomína sa pritom maximálna rýchlosť 204 km/h.

Voyah Zhiyin bude vybavený LFP aj ternárnymi batériami (zrejme NMC) od viacerých dodávateľov. A na základe čerstvej neoficiálnej správy z čínskych médií bude model Zhiyin v rámci najvyššie postavenej verzie vybavený batériou s kapacitou až 109 kWh, ktorá má zabezpečiť max. dojazd 901 km podľa „benevolentnejšieho“ čínskeho test. cyklu CLTC. Pre porovnanie, Tesla Model Y ponúka max. dojazd 688 km (CLTC) prostredníctvom batérie s kapacitou cca 80 kWh.

voyah zhiyin

Zdroj: MIIT via Carnewschina

A zaujímavá by mohla by aj cena. Obzvlášť vzhľadom na to, že Voyah je prémiovou značkou koncernu Dongfeng. Voyah Zhiyin, ktorý vstúpi na domáci trh koncom tohto roka, má totiž podľa neoficiálnych čínskych zdrojov začínať na cene okolo 200 000 RMB (cca 25 700 €). Pre porovnanie, Tesla Model Y stojí v Číne od 249 900 RMB (cca 32 100 €).

voyah zhiyin

Zdroj: MIIT via Carnewschina

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dongfeng Box prichádza na slovenský trh za cenu 21 990 €
Čínsky „elektro-Hummer“ dostal slovenský cenník a odhalil špecifikácie
Voyah Dream má slovenskú cenu. Je to jeden z najdrahších elektromobilov z Číny
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. Tesla nema konkurenciu, len firmicky co sa ju viac ci menej snazia skopirovat ale v podstate ide len o to, o kolko rokov su pozadu 😉

  2. toto su same dristy..

    vsetky cinske auta, ktore stoja v Cine X EUR (v prepocte ) v EU stoja radovo ovela viac, tak aby boli 2-3 tis. EUR pod kontukrenciu…Napri. MG myslim ZS oproti ID3, XPENG G6 oproti TY, a vsetky ostatne…BYD ATTO 3 tiez oproti ID3…

    pritom tie auta bude maju mensiu baterku, alebo slabsiu pal. nabijacku (7kW) alebo nieco ine…aj ked technologicky su casto dalej (infotejment a ine vychytavky)

    takze bude su tie ceny umelo navysene alebo inde je problem

    kedze EU uvalila cla na cinske auta, uvidime, ci ceny pojdu adekvatne este vyssie a potom vsekty cinske auta budu nepredajne alebo ceny ostanu, len niekto zhrabne clo a vyrobca bude mat mensiu marzu….

  3. EU vraj postupuje pri výrube cla seriózne, a žiada z čínskej strany podklady o nákladoch na výrobu a dotáciách od štátu. To je jedna stránka veci, druhá je, aké sú kalkulácie výrobcov v EU, koľko je v tom „zastaralých“ technológií vývoja a výroby, a miery zisku. O tom sa asi moc nedozvieme ……..

Pridajte komentár