Ďalší čínsky elektromobil smeruje do SR. Voyah Passion sa postaví aj Tesle Model S

2

Voyah Passion je ďalším dôkazom toho, že čínske elektromobily sa nevyhýbajú ani slovenskému trhu. Čo očakávať od tohto prémiového elektrického sedanu, ktorý patrí do rovnakého segmentu ako Tesla Model S?

Predsedníčka európskej komisie Ursula von der Leyen má pravdu v tom, že svetové trhy zaplavujú čínske elektromobily (aj keď zatiaľ nie moc „lacné“). Zdá sa pritom, že sa to týka najmä Európy. A nevyhýbajú sa ani slovenskému trhu, aj keď o ich prílev sa zatiaľ stará predovšetkým len jedna automobilka – koncern Dongfeng.

Aj Voyah Passion

Slovenské zastúpenie spoločnosti Dongfeng avizuje ďalší elektromobil. A to od svojej prémiovej značky Voyah. Konkrétne elektrický sedan vyššej strednej triedy Voyah Passion. Na našom trhu tak budú dostupné všetky 3 doterajšie modely značky.

Už skôr sme na základe vtedy dostupných informácií uviedli, že model pre čínsky trh predávaný pod menom Zhuiguang ponúka rozmery 5 088 x 1 970 x 1 505 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvor 3 000 mm, pohon oboch náprav, výkon 375 kW, krútiaci moment 730 Nm či  zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,8 s.

Zatiaľ sa zdá, že 2 dostupné verzie sa okrem výbavy líšia najmä batériou. Tá základná má prekvapivo akumulátor typu semi-solid state s kapacitou 82 kWh, ktorý zabezpečí dojazd 580 km podľa čínskeho cyklu CLTC (ten by mal byť blízky cyklu NEDC). Kapacitne väčšia batéria, ktorá by mala mať chémiu NMC, ponúka 109 kWh a postará sa o dojazd 730 km (CLTC).

Nové informácie

Voyah Passion sa už predáva na domácom čínskom trhu a nájdeme ho aj na prvých európskych webových stránkach značky Voyah. Takže aktuálne sú k dispozícií ďalšie informácie. Tento model má prísť čoskoro na dánsky trh, pričom tamojší lokálny web značky uvádza, že „európsky“ model ponúkne výkon 380 kW, odhadovaný dojazd cez 600 km WLTP (ten zatiaľ nebol homologovaný), zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,8 s, maximálnu rýchlosť 210 km/h, 4-zónovú klimatizáciu, špičkový audiosystém Dynaudio či zadné sedadlá ako z „prvej triedy“.

A web CarNewsChina informoval, že elektrický sedan Voyah Passion s koeficientom odporu vzduchu 0,225 vyrástol na platforme ESSA (Electric, Smart, Secure a Architecture), ktorá podporuje plne elektrický, hybridný (zrejme PHEV) a vodíkový pohon. Nabíjací systém má pritom počas 10 min nabíjania zabezpečiť energiu pre dojazd 230 km (zrejme podľa cyklu CLTC).

Výbava a čínska cena

Vozidlo je tiež vybavené aktívnym spojlerom s prítlakom až 40 kg, elektronicky vysúvateľnými/zasúvateľnými kľučkami, tromi „palubovkovými“ displejmi s uhlopriečkou 12,3″, menším displejom pre ovládanie napr. klimatizácie, 7″ displejom pre zadný rad sedadiel, podporou rozpoznávania tváre, hlasových odtlačkov a ovládania prostredníctvom gest, vyhrievanými a ventilovanými masážnymi sedadlami (platí pre všetky), panoramatickým strešným oknom, ambientným osvetlením či 31 senzormi.

Čo sa týka ceny, zatiaľ je známa len „čínska“. A to od 322 900 RMB (cca 41 700 €) v prípade základnej verzie s 82-kWh batériou, resp. od 432 900 RMB (cca 56 000 €) v prípade verzie so 109-kWh batériou (tieto verzie sa zrejme budú líšiť aj úrovňou výbavy). „História“ však ukazuje, že v Európe môžeme očakávať podstatne vyššie ceny.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Slovenský“ Dongfeng avizuje elektromobil Nammi s cenou cca 19 000 €
Dongfeng M-Hero 917 mieri aj na slovenský trh. Ponúkne výkon 800 kW či 140-kWh batériu
Voyah Dream má slovenskú cenu. Je to jeden z najdrahších elektromobilov z Číny
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

    • Tento možno nie…
      Už aj Čínska je „vysoko“, takže…
      A priorita je dostať sa do povedomia. Možno preto dajú aj „dumping“.
      EU je na zaplakanie. Do múky nám pridávajú červy (mŕtvol je a pri tomto štýle riadenia aj bude dosť, aby sa ekologicky vypásli) a keď pustíš majnstrím, chce sa Ti grcať aj keď si nepožíval. Netreba ich brať vážne. Sú to psychicky chorí a na drogách závislí ľudia.

Pridajte komentár