Slovenské zastúpenie čínskeho automobilového koncernu Dongfeng oznámilo, že v rámci nášho trhu štartuje novú značku Voyah, ktorá sa špecializuje na elektromobily. Aké modely očakávať?
Voyah je pomerne mladá značka koncernu Dongfeng, ktorá sa zameriava na prémiové elektromobily. A slovenské zastúpenie automobilky Dongfeng aktuálne vyhlásilo, že „počnúc Bratislavským autosalónom štartujú značku Voyah na Slovensku a v Česku“.
Dongfeng pritom avizuje 3 modely. Už skôr oznámené SUV vyššej strednej triedy Voyah Free, veľký sedan Voyah Passion, ktorý by mohol byť vybavený aj semi-solid state batériami či motormi integrovanými do kolies a „najrýchlejšie akcelerujúce MPV na svete“ Voyah Dream / Dreamer.
Voyah Free
SUV vyššej strednej triedy Voyah Free avizuje slovenské zastúpenie značky Dongfeng už dlhšie, pričom poznáme aj niektoré špecifikácie európskej verzie. Tento model má rozmery 4 905 x 1 950 x 1 645 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvor 2 960 mm a batožinový priestor s objemom 560 l, resp. 1 320 l po sklopení zadných sedadiel.
Prvý model značky Voyah je vybavený ternárnou batériou (teda pravdepodobne NMC chémiou) s kapacitou 106 kWh, ktorá zabezpečí vozidlu dojazd 500 km (WLTP). Max. podporovaný nabíjací výkon je len 120 kW. Čo sa týka ceny, tá sa u nás aktuálne pohybuje v rozmedzí 85 990 až 89 990 €, v závislosti od výbavy.
Voyah Passion
Ďalším modelom značky Voyah, ktorý by mal byť dostupný aj na Slovensku, je veľký sedan Voyah Passion, ktorý sa doma v Číne predáva pod menom Zhuiguang. O tomto modeli sme nedávno písali v súvislosti s motormi integrovanými do kolies. Výrobca týchto elektromotorov totiž informoval, že ich technológia sa dostane aj do modelu Zhuiguang.
Zrejme však nejde o štandardné riešenie, a tak v rámci Európy môžeme minimálne na začiatok očakávať konvenčnú pohonnú jednotku. „Slovenský“ Dongfeng pritom avizuje model s výkonom 385 kW, čo približne korešponduje s modelom predstaveným pre čínsky trh.
V Číne ponúkaný model s rozmermi 5 088 x 1 970 x 1 505 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 3 000 mm má na základe informácií od CnEVpost výkon 375 kW, krútiaci moment 730 Nm a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,8 s. Dostupný je s 82-kWh semi-solid state batériou a 109-kWh batériou (zrejme NMC). Tie zabezpečujú dojazd 580, resp. 730 km podľa čínskeho „optimistického“ cyklu CLTC, ktorý by mal byť blízky cyklu NEDC. Preto budeme zvedaví na dojazd homologizovaný podľa „európskeho“ cyklu WLTP.
Čo sa týka cien, európske zatiaľ nepoznáme. V Číne stojí Voyah Passion 322 900 až 432 900 RMB (cca 43 000 až 57 000 €). „História“ však ukazuje, že v Európe môžeme očakávať podstatne vyššie ceny.
Voyah Dream / Dreamer
Voyah Dream (možný európsky názov) alebo Dreamer (čínsky názov) má byť podľa výrobcu najrýchlejšie akcelerujúce sériovo vyrábané MPV na svete, uvádza CarNewsChina. Toto 4 alebo 7-miestne naozaj veľké vozidlo s rozmermi 5 315 x 1 985 x 1 820 mm a rázvorom 3 200 mm totiž vďaka výkonu 320 kW (AWD) a krútiacemu momentu 620 Nm zvládne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,8 s.
Na výber je z batérií s kapacitou 82 kWh a 108,7 kWh, ktoré zabezpečia dojazd 475, resp. 605 km (CLTC). Čo sa týka ceny, tá sa doma pohybuje v širokom rozmedzí 369 900 až 689 900 RMB (cca 49 000 až 91 000 €), v závislosti od verzie, pričom dostupné sú aj varianty s tzv. predlžovačom dojazdu. Uvedené špecifikácie platia pre čínsku verziu.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Seres 5, ktorý bude dostupný aj na Slovensku, dostal prvé európske cenovky
Na slovenský trh sa chystá ďalší čínsky elektromobil – Dongfeng T5 EVO EV
Dongfeng E70 má byť prvým sériovým elektromobilom s motormi integrovanými do kolies
5 komentárov
„Prémiové elektroautá“ z Číny nie je to, čo na Slovensku očakávame, a nám pomôže s elektromobilizáciou !!!
Číňanov zaujímajú hlavne naše peniaze, preto u nás predávajú oveľa drahšie ako v Číne. Vraj sa z nás Číňania smejú, akí sme blbí a preplácame za ako najatí.
No vyzera to tak ze nebudu mat na ruziach ustlane, cena ako premia a servisne strediska ziadne, nehovoriac o zostatkovej cene
Preco by si za premiovu cenu niekto kupoval cinana ked si za tie peniaze moze kupit tu premiu? Ak maju dat za cinana 90-120tis, tak preco by si bohaci nemali kupit radsej prestizny Mercedes EQS od 120? Ostatne MB su lacnejsie. Su mimo reality. Tych par blaznov co si to kupili ako exotiku sa mozno uz minuli. 🙂
Ako píšem už hore, tak po Vašich komentároch len znova potvrdzujem:
„Prémiové elektroautá“ z Číny nie je to, čo na Slovensku očakávame, a nám pomôže s elektromobilizáciou !!!