Volvo uprednostňuje zákaz spaľovacích áut pred dotovaním elektromobilov

0

Šéf Volva hovoril o elektrifikovanej budúcnosti svojej automobilky, v ktorej nemajú miesto spaľovacie automobily. Uviedol pritom, že zákaz predaja nových spaľovákov je podľa neho lepším riešením ako dotovanie elektromobilov a emisné kredity.

Volvo elektrifikuje svoje portfólio postupnými krokmi, pričom prím aktuálne hrajú plug-in hybridy. To „Švédom“ pohodlne stačí na to, aby splnili tohtoročné sprísnené emisné normy v EÚ. Ich emisná bilancia v rámci európskej flotily dokonca umožnila vypomôcť Fordu, ktorý vďaka spojeniu flotíl oboch automobiliek v rámci trhu EÚ nebude musieť platiť emisné pokuty, ktoré by mu inak hrozili.

Volvo chce napriek tomu v oblasti elektromobility veľmi rýchlo napredovať. Vyplýva to zo slov šéfa švédskej automobilky patriacej pod čínsky koncern Geely, ktoré zazneli v rámci digitálnej konferencie FT Live. Veď podľa Hakana Samuelssona očakávajú, že do roku 2025 budú ich predaje z jednej polovice tvoriť plug-in hybridy a z druhej elektromobily.

A dodal, že by bol prekvapený, keby od roku 2030 nedodávali iba čisto elektrické vozidlá. Aj z tohto dôvodu sa Volvo neobáva iniciatív, akou je napr. britský zákaz predaja nových spaľovacích áut do roku 2030. Takýto zákaz dokonca uprednostňuje pred dotáciami nákupu elektrických áut či emisnými kreditmi.

„Dôležité sú jasné pravidlá“

Podľa šéfa švédskej automobilky je podstatne lepším riešením poznať, kedy začne takýto zákaz platiť, aby sa mohli na to výrobcovia áut vopred pripraviť a prispôsobiť tomu svoju budúcnosť a stratégie. Veď vozidlá, ktoré sa začnú vyvíjať teraz, pôjdu do predaja až o 3 až 4 roky. Preto je potrebné vedieť, či pre ne bude v budúcnosti existovať trh.

Samuelsson tiež uvádza, že stimuly neprispievajú k udržateľnosti a stabilizovaniu podnikania. A keď dôjde k ukončeniu dotácií a emisných kreditov, „zostane len to, čo udrží podniky v chode“. Rýchlu implementáciu prvkov ako bezpečnostné pásy, airbagy či ABS umožnili jasné pravidlá a nie stimuly a kredity, dodal šéf Volva.

Zdroje: Insideevs, Carscoops

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Návrh Euro 7 vraj zakazuje spaľovacie autá. Podpredseda EK ho obhajuje
Prvý elektromobil značky Volvo, XC40 Recharge, dostal prvú cenovku
Nový „emisný škandál“ v Európe vďaka plug-in hybridom?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár