Volvo predstavilo svoj najdrahší model – prémiové elektrické MPV „EM90“

5

Volvo EM90 je prvým MPV v histórii značky. A je plne elektrické. Výrobca pritom hovorí, že tento model bol navrhnutý ako obývacia izba na kolesách a ponúkne prémiový zážitok a maximálny komfort. A prémiová je aj cena.

Elektrické MPV Volvo EM90 príde na trh so 116-kWh batériou, ktorá poskytne dojazd 738 km podľa „benevolentnejšieho“ čínskeho cyklu CLTC. Švédska automobilka patriaca pod čínsky koncern Geely pritom nezverejnila dojazd vozidla v cykle CLTC náhodne, keďže Čína je prvým trhom, kde bude tento model uvedený.

Volvo uvádza, že očakávaná doba nabitia modelu EM90 z 10 na 80 % bude menej ako 30 min. Výkon vozidla bude na tak veľký elektromobil pomerne skromný, a to 200 kW. Bude však určite dostačujúci, o čom svedčí aj zrýchlenie z 0 na 100 km za 8,3 s.

A to sú všetky technické údaje, ktoré zverejnilo Volvo vo svojej globálnej tlačovej správe. Našťastie už skôr unikli oficiálne homologizačné dokumenty z Číny. A tak vieme, že Volvo EM90 má rozmery 5 206 x 2 024 x 1 859 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvor 3 205 mm, pohotovostnú hmotnosť 2 763 kg a maximálnu rýchlosť 180 km/h.

Taktiež je známe, že vozidlo vyrástlo na koncernovej e-platforme SEA a že ide o veľmi blízkeho príbuzného modelu Zeekr 009 od koncernu Geely.

Interiér

Pokračujeme aktuálnymi oficiálnymi infomáciami ohľadom interiéru. V ňom nájdeme napr. 15,4″ centrálny dotykový displej infotainmentu, výklopnú 15,6″ obrazovku pre zadných pasažierov, hlasového asistenta, prémiové sedadlá, audiosystém Bowers & Wilkins s 21 reproduktormi či palubnú platformu Snapdragon Cockpit s vysokým výpočtovým výkonom a 5G pripojením.

Ďalšie komfortné prvky

O komfort sa postará aj množstvo asistenčných systémov, pokročila zvuková izolácia, vrátane technológie potlačenia hluku z vozovky, dvojkomorové vzduchové odpruženie a pneumatiky pre tichú jazdu. Určite tiež poteší funkcia obojsmerného nabíjania, ktorá umožní nielen napájanie elektrických zariadení, ale aj iných elektrických vozidiel.

Dostupnosť a cena

Švédska značka uvádza, že Volvo EM90 sa dostane najskôr na čínsky trh, kde už je dostupné na predobjednávku. A portál Automotive News dopĺňa, že novinka sa v Číne predáva od 818 000 RMB (cca 106 000 €). Ide tak o najdrahší model značky Volvo, keďže doterajší líder EX90 stojí u nás od 100 000 €. V Číne sú pritom vozidlá bežne podstatne lacnejšie ako v Európe.

Automotive News tiež uvádza, že príchod modelu EM90 do Európy či USA sa aktuálne neplánuje. To však Volvo vo svojej tlačovej správe nevylučuje. Ďalšie trhy sa tak zrejme dočkajú neskôr.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Voyah Dream má slovenskú cenu. Je to jeden z najdrahších elektromobilov z Číny
Li Auto Mega s extrémne rýchlym nabíjaním by mohlo zaujať aj Elona Muska
Volvo EX30 má už aj slovenský cenník. Čo stojí za jeho relatívnou „cenovou dostupnosťou“?
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Rád by som videl ekologické porovnanie tohoto MPV s MPV so spaľovacím motorom Euro6! Prírode je jedno koľko luxusu vezie tento TANK na kolesách na palube, ale koľko škodlivých emisií vznikne pri jeho výrobe a prevádzke celkom !!!

    • Mne sa strašne páčia tieto eko-žvásty. Všetko, čo používame, treba vyrobiť. Absolútne všetko. V prípade auta karosériu, podvozok, akumulátor, pohonné hmoty, oleje, … . Toto porovnávanie dopadov na ekológiu pri výrobe EV či spaľováku je prakticky nemožné. To by museli byť autá úplne presne rovnaké, aby sa to dalo ako-tak porovnať. Možno jedine v prípade Kia Niro, či Hyundai Kona. Tie sú ako spaľováky, tak aj EV. To porovnávanie je až úbohé. Kto chce, nech si jazdí na spaľováku, kto chce, nech na EV. Každý jeden má iné priority.

    • A mňa by zaujímalo pár foto z ťažy frakovaním, plastového ostrova v Tichom oceáne či havárie ropného tankera. Je toho ešte podstatne viac, toto je len taká „špička ľadovca“.
      Reálne porovnanie by zaujímalo aj mňa, zatiaľ to píšu iba LPGTDITA3+ petrolhadi i keď Biomasakr niečo naznačuje…

Pridajte komentár