„Slovenské“ elektrické dodávky Voltia budú jazdiť po celej SR

9

Slovenský startup Voltia je na trhu len krátko, zdá sa však, že nemá problém s dopytom po svojich elektrických dodávkach Voltia eNV200. A to aj vďaka spoločnosti DPD, ktorá patrí medzi jej najvýznamnejších zákazníkov. Potešiteľné pritom je, že tieto elektromobily pribúdajú aj na našich cestách.

Elektromobil spoločnosti Voltia, eNV200, ktorý, ako už jeho názov napovedá, vychádza z elektrickej dodávky Nissan e-NV200, bol certifikovaný v roku 2017. Už nasledujúci rok sa pritom slovenská firma dostala do TOP 10 súťaže startupov, ktoré podnikajú v oblasti mobility – European Startup Prize. A to ako jediná spoločnosť zo strednej a východnej Európy.

Najväčší nákladný priestor v triede

Upravené elektrické dodávky slovenskej spoločnosti sa od japonského originálu líšia väčším úložným priestorom, väčšou nosnosťou a praktickejším prístupom k prepravovanému tovaru. V ponuke spoločnosti Voltia sú dve verzie s rôznym objemom úložného priestoru – 6 a 8 m³. To má predstavovať až 2-násobnú hodnotu oproti ostatným elektromobilom v tejto triede. Ich nosnosť je pritom 580 kg.

Elektromobily Voltia je možné v súčasnosti stretnúť na cestách v 10 krajinách. A to napríklad v mestách Londýn, Paríž, Nice, Marseille, Dortmund, Kyjev, Tallinn, Ostrava, ale aj v domovskej Bratislave. Medzi jej najvýznamnejších klientov patria spoločnosti ako DPD, DHL, Chronopost (patrí pod Francúzsku poštu), Menzies Distribution UK či Slovenská pošta.

Jazdiť budú po celej SR

V našom hlavnom meste jazdí 9 týchto dodávok v službách prepravnej spoločnosti DPD, ktorá je s nimi spokojná. Rozhodla sa preto ich počet navýšiť na 31, pričom majú jazdiť v rámci celého Slovenska, informuje vo svojej aktuálnej tlačovej správe. Vďaka bezemisnej prevádzke a dojazdu 200 km sú obzvlášť vhodné na doručovanie v mestských lokalitách.

Elektromobily Voltia eNV200 pritom napomáhajú spoločnosti DPD s napĺňaním programu DrivingChange, v rámci ktorého sa zaviazala doručovať všetky balíky na svete uhlíkovo neutrálne. A to bez dodatočných nákladov pre zákazníkov.

Navyše sa nemusia kuriéri DPD obávať obmedzení v podobe nízkoemisných zón, ktoré chystá Bratislava, ale zrejme aj iné slovenské mestá. A takýchto či úplne bezemisných zón pritom vzniká v mestách po celom svete čoraz viac. A to predstavuje pre spoločnosť Voltia veľkú príležitosť.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla a Mercedes diskutujú o možnej spolupráci na elektrickej dodávke
Slovenský produkt Electroad má eliminovať úzkosť z dojazdu elektromobilov
Nemecký startup bude poskytovať elektrické vozidlá zdarma

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

      • nerozpravaj hliuposti…ja som tam dosiel za jeden den…rozdiel voci spalovaku…3 hodiny…akurat som dosiel oddychnuty na rozdiel od takych ako si ty co sa zenu stovky kilometrov bez zastavky…

  1. Dojazd 200 km… To je snáď vtip.. a Slovenska startup firma.. hehe, to tak.. kto je majiteľom? ..lebo každý kto by chcel rozbehnúť novú automobilku sa musí riadne buchnúť po vačku a žiadny študentovi z hornej dolnej na niečo také mať nikdy nebudú… Ďalšia vec, keďže sa jedná o kópiu nisanu (aj keď to vyzerá jak nepodarený Peugeot) tiež nemôžu predávať len tak… Takže predpokladám že i nisanu šla tučná provízia… Takže toľko k tomu… pre bežného človeka nepoužiteľné.. papa..

    • Peto166 som zamestnanec Voltie a mam na starosti kvalitu vyroby-prerabky. Mozem sa len zasmiat ake konspiracne teorie sa tu niekedy rozoberaju 🙂
      Voltia Van je prestavba, nasa firma je vyrobca urovne 2 – t.j. akceptovany priamo Nissanom (s jeho podporou). Auto je predlzene a zvysene. Ziadne zasahy do priestoru pre vodica ani do elektrickej casti.
      Voltia je Slovenska firma plna sikovnych ludi, nissanu nesla ziadna tucna provizia. Nissan je rad, ze ich auta vdaka prestavbe ziskavaju uplne iny rozmer denneho pouzitia.
      A do chorvatska sa s tym samozrejme nechodi.

  2. Tie dodávky nie sú určené na cestu do chorvátska. 🙂 A 200 km v meste na rozvoz úplne stačí. A neskôr určite vyrobia niečo s väčším dojazdom.

  3. Keď si pozriete ich web tak zistíte, že Voltia robí nové nádstavby a je to vlastne Nissan. Takže je to šikovnosť Slovákov, že sa dohodli s Japoncami. Nie je to automobilka ktorá by potrebovala také megainvestície. Je to super nápad a držím im palce.

  4. Peto166 ako vidíš vymenované firmy, nejde o auto určené pre obyčajných ľudí ale pre firmy, ktoré si to vedia ľahko spočítať, že dizlacikom doručiť 100-200 adries denne = rovná sa super vysokej spotrebe, výmene štartéra každých 6 mesiacov spolu s ďalšími problémami dieselových motorov, ktoré sa proste do mesta nehodia. No pre obyčajných ľudí by už kľudne mohla byť napríklad Hyundai Kona, a pre zvyšok „ucestovanych“ Slovákov, ktorí najazdia max. 50km denne, bude kľudne stačiť škoda CitiGoE a behom 3r sa im investícia vráti v podobe peňazí, no hlavne vyššieho komfortu jazdy… A trebárs aj do toho chorvátska.

Pridajte komentár