Šéf VW hovoril o kúpe Tesly, jej bankrote a Elonovi Muskovi

7

Šéf koncernu Volkswagen Group, Herbert Diess, sa na autosalóne vo Frankfurte vyjadril na adresu správ o údajnom záujme jeho spoločnosti o kúpu Tesly. A pridal k tomu ďalšie zaujímavé informácie súvisiace s kalifornskou firmou.

Nemecký Manager magazine, s odvolaním sa na šéfa VW Group, nedávno uviedol, že nemecký koncern má záujem o spoločnosť Tesla. Dôvodom má byť zabezpečenie dôležitých technológií pre elektromobilitu, a to najmä z oblasti batérií a softvéru.

„Ak by mohol, okamžite by do toho šiel,“ dodal Manager magazine na adresu údajných vyjadrení Herberta Diessa. Významnej investícii však malo predchádzať nadobudnutie podielu v Tesle.

Počas dňa, v ktorom Volkswagen predstavil svoj ambiciózny model ID.3 na frankfurtskom autosalóne, sa Herbert Diess vyjadril aj o tejto téme. „Nie, nezvažoval som podiel v Tesle,“ začal a následne pokračoval: „Naozaj obdivujem to, čo dokázali. Je to pre nás osožné, pretože nás to skutočne posúva. Autá sú pekné a rád na nich jazdím.“

Dodal, že podiel v Tesle by nekúpil, pretože si myslí, že všetko čo dokázali, zvládne aj koncern Volkswagen Group. Tiež povedal, že vstúpiť do oblasti automobilového priemyslu bol zo strany Tesly odvážny krok, nakoľko si to vyžaduje veľké investície.

VW má mať oproti Tesle výhodu

Podľa šéfa nemeckého koncernu má mať jeho spoločnosť z dlhodobého hľadiska výhodu oproti Tesle v rozsahu produkcie. Na strane hardvéru nepredpokladá veľké rozdiely medzi oboma spoločnosťami, pretože obe majú dedikovanú platformu pre elektrické vozidlá, pričom Tesla je celkom veľkým výrobcom elektromobilov.

„Ale keď príde na ďalšiu vec, ktorou je softvér, aj keď je Tesla v tejto oblasti silná, softvér je skutočne vysoko-objemovou záležitosťou. Ak robíte softvér, musíte použiť 10 miliónov zariadení, nie 1 milión,“ dopĺňa Diess.

ZAJAZDI SI NA TESLE

A čo bankrot Tesly…?

Herbert Diess tiež dostal otázku, či by uvažoval o kúpe spoločnosti Tesla, a by došlo k jej bankrotu. Na to zareagoval slovami, že neverí v jej bankrot. Dodal, že Elon Musk sa mu veľmi páči a želá mu všetko najlepšie. „Tesla sa teraz blíži k ziskovosti. Pravdepodobne (jej) najväčšou výzvou bude oblasť kvality v rámci triedy, pretože si to vyžaduje naozaj veľké investície,“ dodal.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elon Musk chváli Porsche Taycan, chce ho ale pokoriť za pomoci víťaza F1
VW ukázal vo Frankfurte aj elektrické SUV, ktoré má prísť na trh budúci rok
Tesla by mala mať k dispozícii nové batérie so životnosťou cez 1 600 000 km

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Tesle prajem všetko najlepsie.je priekopnikom nech sa jej dari.a wv?ja som mal doteraz len Japoncov a mozno to raz bude aj elektrika ale Tesla.SUV do 4,5 metra.modelx je taka dlha krava problem zaparkovať

  2. No povedané priamou rečou šéf VW povedal presne to, čo som tu už viac krát spominal. VW neakceptuje Teslu ako protivníka. Keď príde na to, VW bude vyrábať elektroautá lacnejšie, lepšie,rychlejšie v kazdom ohľade. Tesla nemá nič z toho, čím by mohla konkurovať obrom. Nemá ani kapitál ani know-how ani skúsenosti ani možnosti čo i len porovnateĺné s VW. Šéf VW sa vyslovil jasne, nemá záujem o Teslu ani keď zbankrotuje, tým je povedané úplne všetko. Nedá sa k tomu nič dodať.
    Svet ešte nie je pripravený na elektromobilitu a ešte dlho nebude. Spaľovacie motory sú tu už dvesto rokov a ešte dlho budú. Prekonali obrovský vývoj a majú ešte dlhú cestu vyvoja pred sebou.
    Elektromobil nie je prave ekologický a ešte dlho nebude, pretože výroba el. Energie nie je práve ekologická .
    Elektrická energia sa vyrába všelijako, neliahne sa na poli ale v elektrárňach a práve elektrárne sú obrovský znečistovatelia. Najväčší na svete.

    • Ale si toho nadrístal ty debil.

      2. veta – asi jediná pravdivá.

      VW nevie vyrábať eautá lacnejšie, rýchlejšie a lepšie, keby vedel tak to v tých svojich minisériách už robí, ale jeho e-autá stoja zatiaľ za hovno.

      Tesla má k dispozícii kapitál (je jedno či je ich, alebo pôžička, peniaze sú), aj know-how, a získava aj skúsenosti, a možnosti tiež rastú.

      Vyslovil sa jasne, ale nie ako si to ty debil interpretoval, že nemá záujem, ale že neverí, že tesla zbankrotuje – ti robí problém rozumieť písanému textu ty retard?

      Svet je pripravený na postupný prechod na elektromobilitu, v akom rozsahu o tom sa dá diskutovať.

      Spaľovacie motory už sú na konci vývoja, už tam niet čo vymyslieť, bez hybridizácie sa efektívnosť nedá zlepšiť už žiadnym spôsobom, na každé čo i len to najmenšie zlepšenie efektívnosti je potrebné vynaložiť neskutočné prostriedky, ktoré sa ale nikdy nevrátia. Ak by sa dalo už by to bolo vo výrobe.

      Žiadny vyrobený prepravný prostriedok nie je ekologický ani nikdy nebude. Sú len prostriedky ktoré zaťažujú prírodu viac a iné menej.

      Výroba el. energie je minimálne na SVK ale aj v mnohých iných krajinách omnoho ekologickejšia ako ťažba spracovanie, doprava a spotreba ropy.

      Ešte niečo dement?

      • Ešte doplním k tomu vývoju spaľovacích motorov, že každý posun vpred v rámci efektívnosti má za následok skrátenie životnosti a zníženie dlhodobej spoľahlivosti spaľovacích motorov.

      • Dizlohejter, načo toľko násilia a nadávok? To sa dalo aj bez toho.. A všetci to tu už vieme, že EV je nielen lepšie, tichšie, vykonnejsie, krajšie a lacnejšie, ale naozaj ekologickejšie. A to aj napriek tomu, že ma výfuk v elektrárni. No z výskumov vyplýva, že aj tá najhoršia elektráreň, čo používa na výrobu el. naftu, ma ďaleko väčšiu účinnosť, ako ten najlepší spaľovací motor.

  3. Vedúcemu z VW odkazujem, nech si dáva pozor na reči,lebo bude ozaj za hlupáka. Navyše je každému jasné, o čo by mu išlo kúpou Tesly… No predsa, aby ju skrachoval, aby ostala na svete len jedna možnosť = VW group, ktorá bude všetko riadiť. Hlavne pokrok 😉

Pridajte komentár