Elektromobil od VW vytvoril svetový rekord na legendárnej trati. Čo má pod kapotou?

0

Pred pár hodinami dosiahla elektromobilita ďalší historický úspech. Elektromobil Volkswagen I.D. R totiž zaznamenal najrýchlejší čas na legendárnych pretekoch do vrchu Pikes Peak International Hill Climb so 102-ročnou tradíciou. Vďaka čomu sa to podarilo a čo skrýva tento výnimočný elektromobil pod kapotou?

„Volkswagen I.D. R Pikes Peak je športovým predchodcom elektromobilov z rodiny I.D., ktoré začnú prichádzať na trh od roku 2019. Dnes sme videli, čoho je schopná ich technológia,“ povedal po pretekoch Frank Welsch, člen predstavenstva VW.

Extrémna trať

Závody, ktorých cieľ sa nachádza na vrchu Pikes Peak vo výške 4 300 metrov nad morom, sa konajú už od roku 1916. Jazdci a ich extrémne namáhané vozidlá musia na trati dlhej 19,99 km prekonať 156 zákrut a 1 440 výškových metrov.  A majú na to len jediný pokus.

Najlepší čas 102-ročnej histórie

Francúzskemu pretekárovi Romainovi Dumasovi sa podarilo na elektrickom špeciáli pokoriť vrch Pikes Peak za rekordný čas 7:57 minúty, pričom bol najrýchlejší zo všetkých tohtoročných účastníkov už počas kvalifikácie. Tá sa odohrávala na 8,3 km úseku trate.

Vychutnajte si zvuk elektrického superšportu

Doterajším držiteľom rekordu bol známy rally jazdec Sébastien Loeb, ktorý na svojom špeciáli Peugeot 208 T16 (875 koní, 875 kg, 0 – 100 km/h: 1,85 s, 0 – 240 km: 6,9 s) zajazdil v roku 2013 o 16 sekúnd horší čas.

Volkswagen I.D. R – špecifikácie

Na postavenie najrýchlejšie auta histórie pretekov Pikes Peak International Hill Climb stačilo inžinierom VW len 8 mesiacov. Závodný elektromobil Volkswagen I.D. R disponuje 4 elektromotormi, ktoré poháňajú každé koleso zvlášť.

Ich celkový výkon je 500 kW (680 koní). Krútiaci moment dosahuje hodnotu 650 Nm. O „dopovanie“ vozidla sa stará odľahčená 43 kWh batéria, aj vďaka ktorej je celková hmotnosť elektromobilu menej ako 1 100 kg.

Elektromobil mal výhodu

Uvádzané špecifikácie nie sú síce tak ohromujúce ako v prípade Loebovho Peugeotu z roku 2013, elektrický VW mal však veľkú výhodu. Jeho pohonný systém totiž nepotrebuje kyslík. „Spaľováky“ totiž vplyvom rednúceho vzduchu vo vysokých nadmorských výškach strácajú výkon.

Špeciálna nabíjacia stanica na „cukor“

Inžinieri VW sa blysli aj zaujímavou technológiou nabíjacej stanice pre Volkswagen I.D. R. Nabíjačka bola totiž napájaná generátorom spaľujúcim glycerol, čo je v podstate alkohol z cukru. Pri jeho spaľovaní takmer vôbec nedochádza k tvorbe škodlivých plynov a pevných častíc.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Volkswagen I.D.: Všetko, čo vieme o pripravovanom konkurentovi Tesly Model 3
Tesla Roadster bude vybavená 10 raketovými mini-motormi, hovorí Elon Musk
Už budúci rok začína šampionát elektrických superbikeov. Spoznali sme podrobnosti

Glycerol je navyše netoxický, pričom sa používa ako povolená prísada v potravinárskom a kozmetickom priemysle. Takto „poháňaná“ nabíjacia stanica dokázala nabiť 43 kWh batériu vozidla z 0 na 100 % za menej ako 20 minút.

natesle

Zdroj: Volkswagen, titulná fotografia: cnet.com

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár