Najväčší elektromobil od VW, ID.6, bol odhalený vďaka úniku z Číny

2

Veľké elektrické SUV Volkswagen ID.6 sa chystá na trh. Dôkazom toho sú aj uniknuté fotografie sériového vozidla.

Volkswagen ID.6 vychádza z koncepčného modelu ID. Roomzz, ktorý bol predstavený v roku 2019. Výrobca ho vtedy opísal ako „multivariabilné multifunkčné bezemisné SUV, ktoré patrí do triedy 5-metrových vozidiel“. Roomzz má pritom vyhovovať ako rodinným, tak aj podnikateľským požiadavkám, a to aj vďaka verzii s 3 radmi sedadiel.

Pod „kapotou“ konceptu sme mohli nájsť 2 elektromotory s celkovým výkonom 225 kW, ktoré poháňajú obe nápravy. To umožňuje vozidlu zrýchliť z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy a dosiahnuť elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 180 km/h.

O „dopovanie“ elektromotorov sa postarala 82 kWh batéria, ktorá môže zabezpečiť dojazd 450 km (WLTP). Akumulátor vozidla podporuje rýchlonabíjanie výkonom 150 kW, pričom sa dokáže nabiť z 0 na 80 % za 30 min.

A takýto pohonný systém dostane s najväčšou pravdepodobnosťou aj sériový model Volkswagen ID.6. Rovnakou pohonnou jednotkou totiž budú vybavené aj menšie koncernové modely Volkswagen ID.4 či Škoda Enyaq iV v top verziách, ktoré prídu na trh neskôr.

Spomínané modely budú zrejme zdieľať aj identickú batériu, nakoľko 82 kWh je celková kapacita batérie, ktorou sú vybavené „long range“ verzie elektromobilov ID.4 a Enyaq (využiteľná kapacita 77 kWh).

Volkswagen ID.6 by mal byť teda akousi „zväčšeninou“ top verzie kompaktného SUV ID.4. Určite však ponúkne niečo navyše. Napríklad tretí rad sedadiel.

Uniknuté fotografie

Ako bude vyzerať sériový model, máme možnosť vidieť vďaka žiadosti o registráciu modelu v Číne, ktorá prenikla na verejnosť. Tá obsahovala aj fotografie, ktoré uverejnil používateľ siete Reddit – „kortoday“ a na ktoré upozornil portál Electrek.

Pri predstavení konceptu ID. Roomzz Volkswagen avizoval, že sériové vozidlo príde na trh v roku 2021, a to najskôr v rámci Číny. Zdá sa teda, že sa tak aj stane.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW avizuje elektrickú „vlajkovú loď“ Trinity s cenou od 35 000 €. Ešte si však počkáme
Základný VW ID.3 dostal prvé cenovky. Ponúkne väčší ako avizovaný dojazd
Bežné verzie VW ID.4 sa dostávajú do slovenského predpredaja. Cena začína na 41 750 €

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Na prvý pohľad ma napadá vtipná charakteristika trabanta za socializmu: „Nenadchne, ale poslúži“! …. Akosi tomu chýba tá povestná iskra elegancie!

Pridajte komentár