Vietnamská automobilka Vinfast, ktorá má veľké ambície v oblasti elektromobility, zverejnila špecifikácie svojho najmenšieho a cenovo najdostupnejšieho elektromobilu Vinfast VF 3. Ide pritom o globálny model, ktorý by mal byť dostupný aj v Európe, kde už značka pôsobí.
Malý 3-dverový 4-miestny elektromobil Vinfast VF 3 sa chystá na domáci trh, pričom v rámci medzinárodného trhu majú byť spustené rezervácie tento rok. Výrobca tiež tvrdí, že ich novinka bude schopná prekonávať rôzne typy terénov. Zázraky mimo bežných ciest však zrejme nemôžeme očakávať, keďže model má pohon zadnej nápravy.
Špecifikácie
Rozmery 3 190 x 1 679 x 1 622 x 2 075 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) radia model Vinfast VF 3 do segmentu A, kde nájdeme aj 5-dverovú Daciu Spring s rozmermi 3 701 x 1 583 x 1 519 x 2 423 mm. Spoznali sme tiež svetlú výšku, ktorá dosahuje zaujímavých 191 mm. Sklamaním je však batožinový priestor, ktorý má v základe symbolických 36 l a po sklopení zadného radu sedadiel 285 l.
- Zdroj: Vinfast
A „zázrakov“ sa nedočkáme ani v prípade pohonné systému. Ten ponúka výkon 32 kW, max. krútiaci moment 110 Nm, zrýchlenie z 0 na 50 km/h za 5,3 s a na 100 km/h za 19,3 s či krátkodobú maximálnu rýchlosť 100 km/h pri SoC batérie cez 50 %.
LFP batéria vozidla má kapacitu 18,64 kWh, zabezpečí dojazd 210 km podľa zastaralého „benevolentnejšieho“ test. cyklu NEDC a z 10 na 70 % sa nabije za 36 min. A v interiéri nájdeme napr. 10″ displej infotainmentu s podporou systémov Android Auto a Apple Carplay.
- Zdroj. VinFast
- Zdroj: Vinfast
Cena
Aktuálne sme spoznali aj cenu elektromobilu Vinfast VF 3 na domácom vietnamskom trhu. Vozidlo vrátane batérie stojí 315 mil. VND (cca 11 500 €), resp. 235 mil. VND (cca 8 600 €) bez batérie. Prenájom batérie vyjde na 900 000 až 2 mil. VND (cca 33 až 73 €) mesačne v závislosti od max. nájazdu. V Európe môžeme pravdepodobne očakávať značne vyššie ceny.
Zdroj: Vinfast
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Vinfast uvádza na trh malý elektrický crossover VF 5
Vietnamský Vinfast je 3. najhodnotnejšia automobilka sveta
Elektromobily Vinfast odhalili európske špecifikácie a ceny
ODBER NOVINIEK
6 komentárov
Vozidielko pre krajiny s populáciou malého subtilného vzrastu ako je Vietnam. Predpokladám, že cena je na ich pomery neprijateľne vysoká !!! V EU malá šanca, keď ma pod 4 metre, len ako maskot, asi drahý maskot ……..
Podla mna skvela vec. Toto je to skutocne eko auto o ktorom ekologovia hovorili roky. Neviem preco sme vsetci hromadne zadubeny a potrebujeme jazdit v 3tonovych tankoch po meste, kde sa tazko parkuje i smart. Ak by nam vsetkym slo o skutocnu ekologiu, ucili by sme deti v skolach, ze SUV su blbost – pretoze nie su ani do mesta ani do terenu.
Mozno zaviezt dane podla vahy a vykonu aut, pricom tie mensie by mohli mat i zapornu dan (rozumej dotaciu, resp.podporu). Samozrejme pri zachovani nizkej ceny. Nie aby to dopadlo ako VW, Stelantis, atd.. Ktory v kazdom state presne o dotaciu nadvihnu cenu.
Mimochodom toto by sa mohlo trestat i spetne.
Tak do výšky 150 cm a menší nákup.
moze byt ! skoda, ze ta cena je vysoka…..do 5000 ecok by som ho mozno aj bral…..
Ja som jazdil na poľskom maluchovi a tieto malé autá sú fakt zábavné.A toto auto je vlastne takou elektrickou evolúciou malého auta akých bolo kedysi veľa a písali historiu automobilizmu.Ak bi bolo za rozumnú cenu ,poprípade aj dotované ,určite bi som ho zaradil do výberu.Práve takéto autá by mali biť maximalné podporované lebo šetria pri prevádzke aj tú el. energiu.Je to naozaj krásne auto zvonka aj z dnuka.
Práve takéto podobné autá by mali byť najviac podporované ,Lebo pri svojej prevádzke najlepšie hospodária s el. energiou a majú iné praktické výhody.A hlúpy politici politici budú na jednej strane presadzovať elektromobilitu a znižovanie znečistenia.A na strane druhej schvaľujú vysoké dovozné dane na tieto úžasné autíčka.Určite by som uvažoval a kúpe takéhoto auta ak by nebolo zaťažené úžernickou neúmernou daňou.