Toyota a Tesla spolupracovali pred 8 rokmi na vývoji elektromobilu RAV4 EV

0

Doteraz poslednými elektromobilmi značky Toyota boli dve generácie plne elektrifikovaného modelu RAV4. Tá druhá vznikla v spolupráci so spoločnosťou Tesla. Elektrická „RAV-ka“ pritom disponovala podobným pohonom ako Tesla Model S.

Spolupráca v tej dobe najväčšej svetovej automobilky a e-mobility startupu započala v roku 2010. Obe spoločnosti sa dohodli na spoločnom vývoji 2. generácie SUV Toyota RAV4 EV. Len 3 týždne po podpise dohody vznikol prvý testovací prototyp.

Toyota pritom poskytla platformu a karosériu vozidla, Tesla sa zas postarala o elektromotor a batériu. O rok neskôr uzatvorila Toyota s Teslou zmluvu o dodávkach a servise elektrického pohonného systému, vrátane batérie, elektromotora, prevodovky, nabíjacieho systému, invertora a príslušného softvéru.

Tieto komponenty boli podobné tým, ktoré používali prvé sériové verzie elektromobilov Tesla Model S. Prvotné testovacie prototypy Toyoty RAV4 EV 2 pritom využívali staršiu techniku z prvého modelu Tesly, ktorým bol Roadster.

Motor a jazdné vlastnosti

Asynchrónny elektromotor, ktorý vyrábala Tesla vo svojej fremonstkej továrni dosahoval výkon 115 kW (154 k). V bežnom režime ponúkal krútiaci moment 296 Nm, v športovom až 370 Nm. Maximálna rýchlosť Toyoty RAV4 EV 2 bola v športovom režime 160 km/h, v bežnom 137 km/h.

Batéria a dojazd

386-voltová Li-Ion batéria, ktorú tvorilo 4 500 batériových článkov, disponovala využiteľnou kapacitou 41,8 kWh. Vážila 380 kg a bola umiestnená pod podlahou, kvôli čomu sa znížila svetlá výška vozidla. Elektrická „RAV-ka“ bola vybavená aj 10 kW palubnou nabíjačkou.

Toyotu RAV4 EV bolo možné nabíjať 2 režimoch. V tom prvom, ktorého cieľom bolo chrániť akumulátor pred degradáciou, sa nabíja maximálne na kapacitu 35 kWh. V takomto prípade bol dojazd vozidla 148 km (EPA). Druhý režim umožňoval plné nabitie, vďaka čomu elektromobil zvládol dojazd 182 km (EPA).

Cena a predaje

Druhá generácia Toyoty RAV4 EV sa predávala od septembra 2012 iba v Kalifornii, a to za cenu 49 800 $. V prvom roku sa predalo 192 ks a v nasledujúcom 1 096 ks. Celkovo sa predalo 2 489 ks, pričom výroba skončila v septembri 2014.

Zdroj: Wikipedia, titulná fotografia: Toyota

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota predávala elektromobily už pred 21 rokmi. Aký je jej súčasný postoj?
Tesla sa mohla volať inak. Koľko zaplatila za svoj názov a doménu?
Najpredávanejší hybrid sveta, Toyota Prius, sa dočkal faceliftu a pohonu 4×4

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár