Toyota oznámila urýchlenie elektrifikácie, aby „prežila“ na najväčšom automobilovom trhu

11

Zdá sa, že Toyota si začína uvedomovať vážnosť situácie na čínskom trhu, v rámci ktorého významne rastie podiel batériových elektromobilov. Hovorí pritom o „prežití“, urýchľuje tamojšiu elektrifikáciu a mení svoje inžinierske a výrobné R&D centrum na R&D centrum inteligentnej elektromobility. Výsledky tamojšieho výskumu a vývoja sa pritom bude snažiť aplikovať aj globálne.

Po správach o existenčných problémoch japonských automobiliek Mazda a Mitsubishi na najväčšom automobilovom trhu sveta (v Číne) kvôli nerelevantnej ponuke elektrických vozidiel a spolupráci koncernu VW Group s čínskymi automobilkami Xpeng a SAIC kvôli zabezpečeniu konkurencieschopných elektromobilov na čínskom trhu, tu máme správu, ktorá naznačuje, že aj najväčší výrobca áut na svete, Toyota, má problémy rovnakého charakteru.

 R&D centrum inteligentnej elektromobility

Toyota vo svojej aktuálnej tlačovej správe uvádza, že v rámci Číny zrýchľuje vývoj v oblasti inteligencie a elektrifikácie s cieľom zvýšiť tamojšiu konkurencieschopnosť. Oznámila pritom zmenu názvu svojho najväčšieho výskumno-vývojového pracoviska v Číne z „Toyota Motor Engineering & Manufacturing“ na „Intelligent ElectroMobility R&D Center by TOYOTA“.

Nejde však len o kozmetickú úpravu mena, keďže Toyota tiež uvádza, že v rámci tohto výskumno-vývojového centra inteligentnej elektromobility nasadí aj inžinierov zo svojich ďalších 3 čínskych R&D stredísk, v rámci ktorých Toyota spolupracuje s miestnymi automobilkami BYD, GAC a FAW.

„Intelligent ElectroMobility R&D Center by TOYOTA“ tiež nadviaže spoluprácu so spoločnosťami Denso a Aisin, ktoré čiastočne, resp. plne patria do koncernu Toyota. Cieľom je pritom urýchlenie vývoja elektrického pohonného ústrojenstva.

Toyota tvrdí, že sa snaží posilniť miestny vývoj všetkých elektrifikovaných vozidiel – BEV (batériové elektromobily), PHEV (plug-in hybridy), HEV (full hybridy) a FCEV (vodíkové autá), pretože chce dosiahnuť uhlíkovú neutralitu prostredníctvom viacerých ciest. Všetko však nasvedčuje tomu, že kľúčové sú v tomto prípade batériové elektromobily, ktorých trhový podiel rastie rýchlym tempom a v ktorých Toyota významne zaostáva.

„Čínsky trh rastie nevídaným tempom. Toyota bude ako koncern spolupracovať na reforme spôsobu práce a myslenia, aby v Číne prežila,“ uviedol šéf spoločnosti Toyota pre čínsky región Tatsuro Ueda. A dodal, že výsledky tamojšieho výskumu a vývoja budú chcieť zdieľať na globálnej úrovni. Čiže zrejme aj v rámci R&D vozidiel pre ostatné trhy

Zdroj: Toyota

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla má užasnú technológiu, hovorí manažér Toyoty a naznačuje jej „vylepšené kopírovanie“
Mazda a Mitsubishi čelia existenčným problémom na najväčšom automobilovom trhu
Oficiálne: Koncernu VW pomôžu s elektromobilmi čínske automobilky Xpeng a SAIC
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. Už „roky“ je verejným tajomstvom, že nielen TOYOTA, ale aj mnoho iných výrobcov áut zaostáva v technike a technológiách elektromobilov!

    Snahy sem, snahy tam, a kde sú za tie roky výsledky????!!!

  2. Ak sa zamyslime nad tym čo za posledne tyzdne/mesiace čitame o Toyote a od managerov Toyoty, sa natíska otázka: Aky vyskum a vyvoj, ake tocholovgie prinašali doteraz?

    Karoseria? ….. NIC ….. len žvasty o zvyšeni torznej tuhosti od novinarov.
    infotaiment? ….. NIC … Totalna bieda, pozrime sa na mobilne telefony a na infotaiment v aute a je to otras.
    Motory? ….. NIC …… zadny vyvoj, stale to iste, ani ked im cina naplula do ksichtu tak sa nespamatali a nepouzili elektromotor
    Prevodovky? …… to bolo za posledne roky len optimalizacia a ako spravit co najkazivejsiu revodovku …. vyhrala skoda s DSG 😀 ….. tuto suciastku v aute nepotrebujem, to je tech pokrok.
    Svetla? ….. Nemecke znaci su TOP, Toyota nepriniesla nic.

    Ale v com vytazi Toyota: REKLAMA
    Toyota najspolahlivejsie auto …. len v reklame.
    Toyota už stvrt storocie elektrifikuje …… NIHM davaju este dnes do hybrodov ktore su nekonkurencie schopne, 24V mild hybrid …. vysmech, aktualne to bolo pred 15rokmi nie teraz

    Toyta a s nou a europske znacky ako WV, Stelantis Mercedes a BMW musia okusit trocha tazkych casov.
    Niektory musia skoncit aby sa trh narovnal.

    • Elektrický jazdec 104 on

      Človeče, na hybridnej Toyote si nikdy nejazdil….. Čo sa týka čistých EV v Toyote, už niekoľko rokov pracujú na solid state batériách a teraz vďaka silnejúcej konkurencii musia makať naplno. O budúcnosti a schopnostiach Toyoty by som sa veru nebál 🙂

    • Nikdy sa neriadim reklamou a už tobôž nemám záujem nikomu reklamu robiť.
      Faktom však zostáva, že počas viac ako 5 rokov, čo vlastním hybridnú Toyotu (Auris), som bol s ňou v servise vždy iba kvôli jednému z týchto dvoch dôvodov:
      1. Servisná prehliadka s výmenou oleja, filtrov atď.
      2. Výmena zimných pneu za letné a opačne.
      A nič viac.
      Proste a jednoducho spoľahlivosť. Žiadna reklama. OK?

    • Pozor. Toyota tým odrbavala dlhodobo,že akože radšej 10mensich batérií do hybridov ako jedna veľká do bev…len už nikde nespomenuli, že v hybridoch majú NiMH ;))

Pridajte komentár