Toyota predstavila nový elektromobil s dojazdom 600 km a vylepšila model bZ4X

5

Automobilka Toyota dnes oznámila európsku ofenzívu v oblasti elektromobilov, ktorej súčasťou je aj nový model Toyota C-HR+ a modernizované elektrické SUV bZ4X. A do konca budúceho roka sa dočkáme ďalších troch doteraz nepredstavených modelov, vrátane elektrického Land Cruisera.

Toyota C-HR+

Toyota C-HR+ je úplne novým elektromobilom, ktorý sa dostane na európsky trh ešte tento rok. Novinka je podľa výrobcu inšpirovaná už dobre známym modelom C-HR. Ide však o samostatne stojaci nový model s jedinečnou karosériou aj interiérom a nie o elektrickú verziu C-HR.

Kompaktné „Coupe-SUV“ C-HR+, ktoré vyrástlo na staršej platforme e-TNGA, je podľa japonskej značky hlavným elektromobilom jej aktuálnej e-mobility ofenzívy v Európe. A má ponúknuť viac priestoru v kabíne, ako je bežné u vozidiel spadajúcich do segmentu C.

Toyota C-HR+ má rozmery 4 520 x 1 870 x 1 595 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvor 2 750 mm, batožinový priestor s objemom 416 l. A bude dostupná v 3 verziách, pričom prvé 2 majú pohon prednej nápravy a najvyššie postavená má pohon oboch náprav.

Elektrická novinka, ktorá príde na prvé európske trhy koncom roka, ponúkne výkon 123, 165, resp. 252 kW, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,6 s, 7,4 s, resp. 5,2 s, batérie s kapacitou 57,7 a 77 kWh (brutto), odhadovaný dojazd 455, 600, resp. 525 km (WLTP), max. nabíjací výkon 150 kW či štandardnú 11-kW palubnú nabíjačku (dostupná bude aj 22-kW).

Modernizovaná Toyota bZ4X

Japonci dnes predstavili aj modernizovaný model Toyota bZ4X, ktorý je ich prvým „globálnym elektromobilom“. Model prešiel ľahkým faceliftom a vynovený bol aj interiér. Zmien sa tiež dočkalo odpruženie, pričom máme očakávať väčší komfort a zároveň lepšiu jazdnú dynamiku. A znížená mala byť miera hluku aj vibrácií.

Doteraz bol model bZ4X dostupný len s jedinou možnosťou batérie (71,4 kWh). Po novom sú na výber verzie s 57,7 a 73,1-kWh batériou. Tie odhadom zabezpečia dojazd 445, 573, resp. 520 (AWD) km podľa cyklu WLTP. Zvýšil sa aj max. výkon pohonnej jednotky. Výkon 3 dostupných verzií je pritom rovnaký ako v prípade modelu C-HR+.

Max. nabíjací výkon sa nezmenil (150 kW), zvýšil sa však výkon palubnej nabíjačky (zo 6,6 na 11 kW). A dostupný bude aj 22-kW variant. A najmä v zime pomôže aj nová funkcia predkondicionovania batérie. Modernizovaný model príde na európsky trh v 2. polovici tohto roku. Ceny predstavených noviniek zatiaľ nie sú známe.

Zdroj: Toyota

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota spustila predaj „lacného“ elektrického SUV bZ3X v Číne
Toyota Urban Cruiser naznačila cenu a ponúkne extra záruku na batériu
Prvý dedikovaný elektromobil od Toyoty s dojazdom až 1 000 km sa má oneskoriť
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Toyoty, s lookom nedbalo pokrčenej plechovky od piva, nepriniesli žiadne svetoborné parametre! Možno, že aspoň spoľahlivo poslúžia tým, čo obetujú toľko prachov, koľko sa v tomto článku ani len nespomína! 🙂

Pridajte komentár