Toyota oficiálne uviedla na čínsky trh ďalší elektromobil, a to kompaktné elektrické SUV Toyota bZ3X. Ide pritom o jej aktuálne najlacnejší plne elektrický model, keď nerátame domáci mikro-elektromobil C+pod.
Aj Toyota už postupne rozširuje svoje portfólio elektromobilov. Ako informujú portály Carnewschina a Cnevpost, najnovšie o model bZ3X. Ten sa pritom radí do rovnakého segmentu ako napr. Škoda Enyaq a VW ID.4. A zaujme tiež cenou, ktorá je nízka aj na pomery čínskeho trhu.
Už neprekvapí, že aj model bZ3X je výsledkom spolupráce Toyoty s čínskym partnerom. Konkrétne s automobilkou GAC, ktorá sa postarala o základnú techniku. BZ3X totiž vychádza z modelu GAC Aion V, líši sa však batériami.
- Zdroj: GAC-Toyota
- Zdroj: Toyota
Špecifikácie
Toyota bZ3X má v závislosti od verzie rozmery 4 600 x 1 850/1 875 x 1 600/1 645 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 2 765. Je tak podobne veľká ako už spomínané modely Škoda Enyaq a VW ID.4.
Tento model vyrábaný spoločným podnikom GAC-Toyota ponúka pohon prednej nápravy, výkon 150 alebo 165 kW, maximálnu rýchlosť 160 km/h, LFP batérie s kapacitou 50 kWh, 58,4 kWh, resp. 67,9 kWh či dojazd 430, 520, resp. 610 km podľa „žičlivejšieho“ čínskeho test. cyklu CLTC. A podľa skorších správ by sa mala základná verzia nabiť z 30 na 80 % za 24 min.
Zaujímavé je, že toto relatívne cenovo dostupné elektrické SUV je vo vyšších verziách vybavené LiDAR-om a pokročilým jazdným asistentom Momenta 5.0 s funkciou „Navigate on Autopilot“. Tieto verzie majú aj výkonnejší čipset Nvidia Orin X s výpočtovým výkonom 254 TOPS. A v interiéri nájdeme napr. veľký centrálny displej infotainmentu s uhlopriečkou 14,6″.
- Zdroj: GAC-Toyota
- Zdroj: Toyota
Cena
Toyota bZ3X sa na čínskom trhu predáva za cenu 109 800 až 159 800 RMB (cca 13 900 až 20 000 €), čo sa zdá málo aj na pomery vysoko konkurenčného čínskeho trhu. Prví zákazníci pritom dostanú zľavu 5 000 RMB (cca 630 €). Nemôže tak prekvapiť, že model bZ3X si podľa Toyoty za prvú hodinu objednalo vyše 10 000 zákazníkov.
Čo sa týka dostupnosti mimo Číny, tá je otázna. Zatiaľ to však vyzerá, že model je vyhradený pre čínsky trh.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota Urban Cruiser naznačila cenu a ponúkne extra záruku na batériu
Toyota bZ3C veľkosti Tesly Model Y odhaľuje ďalšie informácie
Prvý dedikovaný elektromobil od Toyoty s dojazdom až 1 000 km sa má oneskoriť
ODBER NOVINIEK
10 komentárov
„Zatiaľ to však vyzerá, že model je vyhradený pre čínsky trh.“ – Škoda. Toto auto by sa mi páčilo. Cenou aj parametrami. Ja mám totižto 7 rokov hybridnú Toyotu (Auris) a za túto dobu nebolo toto auto v servise ani raz.
Samozrejme okrem pravidelných servisných prehliadok (s výmenou oleja atď.) a výmenou pneu (zimné za letné a opačna).
Chvíľu som uvažoval aj o jazdenej Tesle, na novú nemám, ale už mi akosi Tesla „odpadá od chuti“.
Nemám totižto chuť lepiť na svoje auto nálepku typu „Toto auto bolo kúpené skôr, ako sa Elon Musk zbláznil“, alebo niečo podobné…
Pripájam sa, toto auto by bolo dobré mať aj v Európe, dúfam že sa sem dostane.
Nad Teslou som chvíľu uvažoval, kým mi nedošlo že ju vychvaľujú hlavne Tesla fanatici. Keď si pozriem test o Tesle od bežného človeka tak ani tie spotreby nie sú lepšie, skôr rovnaké alebo aj horšie ako majú iné el. autá.
Chlapci „vyliali ste si srdce“! 🙂 Je to aj kus vašej dôvery, že sa skultúrnili ostatí naši „účastníci zájazdu“, a neprídu s hlúpymi komentármi a námietkami! 🙂
Ja napíšem k často kritizovanej TOYOTE toto:
V minulosti (V TM 09. apríl 2023) ma zaujal BYD e2. Vcelku klasické BEV trochu v štýle VW Golf, a v Číne za 13.600 Euro v prepočte. Táto o triedu väčšia a SUV GAC-Toyota bZ3X s cenou od 13.900,– je ozaj „bomba“ či rukavica hodená konkurencii !!! Ja stále tvrdím, že lacné alebo lacnejšie auto, a to aj BEV nemusí byť malé a menšie! Dnes ma TOYOTA potešila a potvrdila! Mám pocit, že som vyhral moju malú vojnu argumentov!
kazde auto ma v Cine valmi dobru cenu a obavam sa ze tato toyota v EU by mala dost vysoku cenu, takze zase by z toho bolo predajne auto maximalne do nejakeho korporatu ako pre bezneho cloveka.
A mozno aj preto ho v EU ani ponukat nebudu.
Ja uz som zazil boom SUV, za mna je to ekonomicky aj ekologicky nezmysel jazdit sam v SUV, hoci i baterkovom
Máš pravdu, ale toto sa nezmení, resp. ťažko zmení! Sú však iné možnosti s rovnakým úsilím dosiahnúť oveľa viac! 🙂
Ceny v EU sú zdeformované „kde čím“! Preto som porovnal ceny dvoch BEV na čínskom trhu, a cena BYD e2 bola z roku 2023! Pritom má Toyota bZ3X veľkosť Enyaqu !!! Ak by sme k základnej cene 13.900,– dopočítali možné dotácie výroby, náklady na transport do EU, clo a zisk, neboli by sme moc nad 20.000,– !!!
P.S. Ešte väčší Kodiaq prišiel v roku 2017 u nás na trh so základnou cenou 21.500,– !!! Automobilky u nás by sa mali v pekle smaziť za cenovu politiku!
Myslim si ze, zdeformovane su cenou prace, cenou energii a tym ze musime dovazat vzacne kovy
Ahoj Miško! Všetci všetko to zdražovanie zdôvodňujú iným zdražovaním a kadečím! Často sú to „krokodílie slzy“, a zdražujú viac, ako by mali! Ceny klasických a elektrických aut sa zblížili preto, že klasické neúmerne draželi, a elektrické úmerne nezlacňovali! Manažéri boli a sú úspešní a bohatí, a keď to praskne, akože to praskať v EU začína, tak vyletia z firiem s tučnými odstupnými odškodneniami za vlastné chyby! A o tom to je!
P.S. Akú škodu spôsobili politici v Nemecku celej EU, keď odstavili atómové elektrárne! A kde sú dnes tí zodpovední debili?! Závislosť lekári doporučujú liečiť, a nie budovať Nodt-Streamom! Vŕšia chyby na chyby, a účty zasielajú nám!
Odstavenie atómiek v Nemecku je vynikajúci príklad toho, keď hlupáci robia to, čomu nerozumejú.
Istá strana v Nemecku chce dať zlikvidovať veterné elektrárne. To sa snáď ani nedá komentovať.
To ako keby som sa ja (mám technické vzdelanie) pustil do kardiologických operácií…