Toyota začala vyrábať svoj druhý elektromobil z rodiny bZ, a to sedan strednej triedy Toyota bZ3. Tento model bol vyvinutý v spolupráci s druhým najväčším producentom elektromobilov na svete a vyrába sa v Číne. A opäť naša známa pesnička: Európania môžu cenu tohto modelu Číňanom len závidieť.
Toyota koncom roka 2021 ukázala 16 koncepčných elektromobilov. Prvý z nich, kompaktné SUV bZ4X, sa predáva aj u nás. Druhým modelom, ktorý sa už vyrába, je elektrický sedan strednej triedy, ktorý sa rozmermi 4 725 x 1 835 x 1 475 x 2 880 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) radí do rovnakého segmentu ako Tesla Model 3. Ako informuje CarNewsChina, tento model začal schádzať z výrobných liniek v Čine pred pár dňami.
Zaujímavé je, že Toyota bZ3 bola vyvinutá v spolupráci s čínskou automobilkou BYD, ktorá je najväčším výrobcom áut do zásuvky a druhým najväčším výrobcom elektromobilov na svete, pričom rastie obdivuhodným tempom. Model bZ3 pritom obsahuje motor, elektrický riadiaci systém a batériu od BYD.
Známe špecifikácie
V Číne budú dostupné 2 verzie s pohonom prednej nápravy. Základná ponúkne výkon 135 kW, krútiaci moment 303 Nm, maximálnu rýchlosť 160 km/h, batériu s kapacitou 50 kWh a dojazd 517 km podľa „optimistického“ cyklu CLTC, ktorý by mal byť blízky NEDC. „Vyššia“ verzia má výkon 180 kW, krútiaci moment 303 Nm, maximálnu rýchlosť 160 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,5 s, batériu s kapacitou 65 kWh a dojazd 616 km (CLTC).
Čo sa týka výbavy, Toyota ponúka napríklad 12,3-palcový centrálny dotykový displej infotainmentu s podporou hlasového ovládania, bezdrôtové nabíjanie mobilných zariadení či aplikáciu prepájajúcu vozidlo a smartfón.
Asi najzaujímavejšou špecifikáciou modelu Toyota bZ3 je z pohľadu Európana cena. Základný model totiž v Číne stojí 189 800 RMB (necelých 26 000 €) a vyššia verzia 219 800 RMB (necelých 30 000 €). A navyše tamojší zákazníci môžu získať rôzne dotácie vo výške 5 000 až 8 000 RMB (680 až 1 080 €). Prví zákazníci pritom dostanú aj bezplatný servis na 10 rokov alebo 200 000 km.
Toyota bZ3 bola zrejme navrhnutá pre čínsky trh a zatiaľ nie je známe, či sa bude neskôr predávať aj inde.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ceny elektromobilov Toyota bZ4X, Nissan Ariya či Dacia Spring sú v Číne neporovnateľne nižšie ako v EÚ
Toyota rozobrala Teslu Model Y a vraj bola v úžase. A Tesla má chystať „facelift“ tohto modelu
Toyota kritizovaná za postoj k e-mobilite a greenwashing, mení šéfa. Nový chce urýchliť elektrifikáciu
11 komentárov
Ak sa Toyota bZ3 predáva v Číne za cca od 26.000 Eur, a to určite aj s nejakým ziskom, tak by to po dovoze do Europy nemalo byť viac ako 30.000 Eur. Všetko ostatné je len zisk na nás navyše!!! ….
Všetko je to fajn, iba ten predný náhon mi akosi nesedí…
Tiež nechápem prečo (skoro) všetky nové BEV majú predný náhon. Aspoň čo som si ja všimol.
Zrejme nižšie výrobné náklady! Nie všetci kupujúci sú až takí „fajnšmekri“ na jazdné vlastnosti ako ste vy dvaja!
No a potom že sa tie elektroautá predávajú v Číne ako teplé rožky. Veď oni už tú dotáciu fakticky ani nepotrebujú!…
No ale nezober, keď dávajú !!! 🙂
Táto cena je pravdepodobne informácia len pre média, v skutočnosti sa predáva o triedu vyššie SUV Toyota bZ4X od 23 188 eur. Za danú cenu 26 000 € je Toyota bZ3 prakticky nepredajná.
Auto oproti originálu BYD má chybný konštrukčný návrh v podobe predného pohonu. Asi aby nebol taký veľký rozdiel medzi zaostalou Corollou a bZ3.
Dokáž.
Čo konkrétne?
Keď toto bude tak efektívne ako bZ4, tak žiadna konkurencia pre Teslu M3 to nebude.
Aktuálne cena Toyota bZ3 padla na 22 953,30 EUR. Snáď jej nebudú odpadávať kolesá, ako pri bZ4X. To sa môže premenovať na pohrebné vozidlo – určite Vás pochová…