Nový test nabíjania 10 elektromobilov ovládol Lotus Emeya | Metodika P3CI

8

Máme tu ďalší porovnávací test nabíjania viacerých elektromobilov podľa metodiky P3CI, ktorej cieľom je priniesť skutočne porovnateľné výsledky. Tentokrát sa spoločnosť P3 zamerala na ázijský trh, pričom netestovala len ázijské modely, ale aj európske či bestseller od americkej Tesly. A v následne stanovenom indexe P3CI jednoznačne dominoval „Číňan s európskou značkou“.

Index P3CI

Konzultačná spoločnosť P3 prišla v roku 2019 s „indexom nabíjania P3“ (P3CI), ktorého cieľom je umožniť relevantné porovnanie nabíjania jednotlivých modelov. Referenčná hodnota indexu P3CI je 1,0 a znamená, že vozidlo dokáže získať dojazd 300 km počas 20 min nabíjania.

Na určenie indexu P3CI spoločnosť P3 sama testuje reálnu rýchlosť nabíjania elektromobilov a v základe používa oficiálne údaje o ich spotrebe (napr. podľa cyklov WLTP a EPA, ale aj testu „ADAC Ecotest“). A v prípade aktuálneho testu 10 vybraných elektromobilov dostupných na ázijskom trhu, o ktorého výsledkoch informoval Electrive, spoločnosť P3 použila spotrebu na základe cyklu WLTP. A test nabíjania elektromobilov tentokrát začínal na SoC 10 % a nie 20 % ako v predchádzajúcich testoch P3CI.

Výsledky

Aktuálny test nabíjania spoločnosti P3 v rámci ázijského trhu priniesol veľmi zaujímavé výsledky. Najmä preto, že víťazný model Lotus Emeya od čínskeho koncernu Geely, ktorý má práva na používanie pôvodne britskej značky Lotus, sa nabíja tak rýchlo, že ho limitovala metodika P3CI (tá bola stanovená ešte v roku 2019).

test nabijania elektromobilov p3ci azia

Zdroj: P3

Tento elektrický sportback sa totiž z 10 na 80 % nabil už za 14 min. Čiže 6 min pred 20 min, ktoré sú základom pre referenčnú hodnotu indexu. A ako vieme, po 80 % SoC bežne dochádza k výraznému obmedzeniu nabíjacieho výkonu kvôli ochrane batérie. Lotus Emeya pritom počas prvých 10 min nabíjania získal dojazd 310 km WLTP a počas druhých 10 min „len“ 148 km WLTP.

Z výsledkov testu nabíjania tiež vyplýva, že 7 z 10 testovaných elektromobilov (Lotus Emeya, Mercedes-Benz EQS, Xpeng G9, Hyundai Ioniq 6, Kia EV9, Nio ET5 a Genesis G80 Electrified) dosiahlo nabíjací index nad referenčnou hodnotou 1,0, ktorá podľa spoločnosti P3 znamená, že vozidlo je vhodné na cestovanie na dlhé vzdialenosti. A ďalšie dva modely (Tesla Model Y a BMW i7) zaostali za touto hodnotou len tesne. Naopak BYD Atto 3 v tomto teste výrazne prepadol.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Lotus predstavil elektrický „hyper-sedan“ aj ultra-výkonnú nabíjačku
Test rýchlosti zimného nabíjania 23 elektromobilov ovládli „Číňania“
Zeekr 001 sa nabíja rekordným výkonom vďaka novej batérii, ktorú môžu dostať aj Tesly
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

      • Lebo chcem, a tu je to správne miesto, vykričať to do sveta!

        P.S. A ty, načo to čítaš, keď ťa to nezaujíma, a zbytočne sa zavzdušňuješ! 🙂

      • hehe, ked som cital clanok, rozmyslal som aky argument najdu nasi SK EV dezolati ze preco je toto cele zle. A kedze ziaden rozumny argument asi neexistuje, tak zadrel hentaku hlupost. Bravo! 😀

        • Chlapče, musíš sa naučiť čítať a rozmýšľať takzvane „na druhú“, alebo „na tretiu“. aby si stíhal !!! 🙂 …………..

    • Ake parametre su pre teba, ktore by si chcel porovnavať?
      Vykon, krutiaci moment, typ prevodovky, počet prevodových stupňov, ale veď tieto parametre už nehraju žiadnu rolu. Elektroauta maju stovky kW, krutiaci moment je až neprijemne vysoky, prevodovka je jednostupňova nemaš zmenu prevodoveho pomeru. Vymeny olejov (motor, prevodovka) neriešiš, filtre su len kabinove.
      Čo by si chcel ine porovnavať?
      Porovnavať rýchlosť nabijania, kapacitu, počet cyklov nabijania sú relevantné udaje na porovnanie, ktore budu významne meniť uživateľsky pocit z daneho auta.

      • Presne si to popísal! Elektroautá sú už, okrem batérií a ich nabíjania, prakticky vo všetkom lepšie! Dokonca sú až zbytočne nadupané výkonom a elektronikou, a tým aj o to viac predražované. Zostala jediná „slabosť „, tie batérie, do ktorých sa mohutne investuje, a ja držím palce, aby sme ich tak okolo roku 2030 mohli „tankovať“ tak, ako teraz nádrže! A to si želám pre seba, ale také dostanú aj všetci ostatní !!! 🙂

        P.S. Som veľký fanúšik elektromobility, aj keď to tak na prvý pohľad nevyzerá, a sem-tam to niekoho „zavzdušní“! 🙂

  1. Tá vstupná cena, nie a nie ohúriť. To ostatné môže byť. Ja viem, sú aj lacné elek. zápalkové škatuľky, ale TICO som už mal. Stačilo by menej elektroniky. Aj tak to človek nevyužije na bežné používanie.

Pridajte komentár