Test nabíjania 24 elektromobilov od NAF priniesol aj rekordy

6

Najnovší najväčší hromadný porovnávací test elektromobilov od Nórskej automobilovej federácie NAF sa zaoberal aj reálnou rýchlosťou nabíjania 26, resp. 24 testovaných elektromobilov. Okrem času nabíjania sme spoznali aj maximálne a priemerné nabíjacie výkony.

Nedávno sme priniesli výsledky testu dojazdu 26 elektromobilov, ktorý bol realizovaný v rámci „letnej“ edície tohtoročného testu NAF. A aktuálne sa pozrieme na to, čo ukázal test nabíjania týchto elektromobilov. NAF pritom informuje, že ich najnovší test priniesol rekordy v oblasti nabíjania.

Rýchlosť nabíjania

Jeden z rekordov sa týka času nabitia vozidla z 10 na 80 %. Ten dosiahlo Porsche Taycan Cross Turismo s 97-kWh batériou (netto), pričom hodnota nového rekordu v rámci testov NAF je 17 min. Naopak najhorší čas pripadá k modelu BYD Seal U s 87-kWh batériou (netto), a to 44 min.

Nabíjací čas 30 a menej minút dosiahlo 13 z celkovo 24 otestovaných elektromobilov. V prípade ďalších 2 modelov, ktoré sa zúčastnili hromadného testu NAF – Renault Scenic E-Tech a Hongqi EH-7 (prototyp), sa nepodarilo otestovať nabíjanie kvôli technickej poruche.

Nabíjací výkon

Porsche Taycan tiež dominovalo v priemernom nabíjacom výkone v rámci SoC 10 - 80 %, keď dosiahlo priemer až 262 kW pri max. nabíjacom výkone 324 kW, čo je o 4 kW viac ako v prípade oficiálnej hodnoty. Naopak najhoršie sa opäť darilo elektromobilu od čínskeho giganta BYD, tentokrát modelu Dolphin (60,4 kWh batéria) s priemerným nabíjacím výkonom len 68 kW.

A ďalší rekord v rámci testov NAF bol dosiahnutý v max. nabíjacom výkone. A to 343 kW, o čo sa postaral model Lotus Eletre s oficiálnym max. nabíjacím výkonom 350 kW.

NAF sa tiež pozrela na rozdiely medzi oficiálne udávaným max. nabíjacím výkonom a priemerným výkonom zaznamenaným počas testu. Najmenší rozdiel dosiahol model Seres 5 - 105 vs. 94,2 kW. A ďalšími lídrami v tomto smere boli Kia EV9 - 210 vs. 181,5 kW, Nio ET5 Touring - 180 vs. 155,5 kW a Ford F-150 Lightning - 150 vs. 129,5 kW.

Naopak najhoršie výsledky boli zaznamenané v prípade modelov Tesla Model Y (LR RWD) - 250 vs. 106,5 kW, Peugeot e-308 - 160 vs. 81 kW a Tesla Model 3 (RWD) - 170 vs. 90 kW.

Podmienky testu

NAF uviedla, že testované vozidlá jazdili pred pripojením k nabíjačke minimálne 2 hodiny po diaľnici. Pred príchodom k nabíjacej stanici pritom bola aktivovaná funkcia predkondicionovania batérie, ak ňou vozidlo disponovalo. Údaje ohľadom okolitej teploty počas testu nabíjania sme žiaľ nenašli. V deň testovania dojazdu pritom bolo 2 až 17 °C.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nový test nabíjania 10 elektromobilov ovládol Lotus Emeya | Metodika P3CI
Výsledky hromadného testu dojazdu 26 elektromobilov od NAF
Test rýchlosti zimného nabíjania 23 elektromobilov ovládli „Číňania“
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Prekvapila ma nemilo Tesla.
    Každopadne 234kW (priemer 10 – 80%) Porshe je dich beruca rýchlosť. To sa už musi rovnať časom tankovania benzínoveho auta. Zakaznici Porshe už na spalovacie auta nemusia ani pozriet, nie je dovod.
    Bojim sa že Tesla v beteriach zaspala a pre veľa ludi je najpodstatnejšia bateria a nabijanue.
    SW a tehnologicka vyspelosť nie je merateľná vlastnosť ako rýchlosť nabijania.

    • Len pomaly, len pomaly! Treba si uvedomiť, že Porsche ľahšie inovuje batérie v jeho malosériovkách, a asi sa jedná o 800V batériu! Ale inak O.K.! Veď tak to chceme, a tam smerujeme! 🙂

      P.S. Ak fandíš PORSCHE, tak sa s ním zoznám lepšie ako doteraz! 🙂

  2. Evidentne nabijali tesly na nejakych noname nabijackach. Vacsina majitelov tesiel nabija na SCh tesla a nie inych. A tam mam i ja na 9r modeli S 100kW vykon na zaciatku nabijania z napr.z 5% do 15% nasledne klesa vykon k 80kW az 60kw.
    Z tychto testov nam asi chyba vela udajov..kde presne nabijali, pri akych vonkajsich teplotach atd..

Pridajte komentár