Výsledky hromadného testu dojazdu 26 elektromobilov od NAF

6

Nórska automobilová federácia (NAF) opäť uskutočnila najväčší hromadný porovnávací test dojazdu najnovších elektromobilov dostupných na tamojšom trhu. Tentokrát ide o letnú edíciu pre rok 2024, aj keď teploty počas testu letné neboli. Do testu bolo zahrnutých aj viacero čínskych modelov či dve Tesly. Pozrieme sa pritom na výsledky dojazdu do úplného vybitia a na modely s najlepším pomerom cena/dojazd.

Dojazd je pre záujemcov o elektromobily jedným z kľúčových atribútov. Porovnanie modelov na základe dojazdu pritom bežne umožňujú „len“ laboratórne test. cykly ako napr. WLTP. Tieto hodnoty sa pritom môžu viac či menej líšiť od reality, čo záleží od množstva faktorov.

Dojazd elektromobilov v praxi testuje množstvo redakcií či youtuberov, avšak v drvivej väčšine prípadov jednotlivo a za rozdielnych podmienok. Takže objektívne porovnanie „reálneho“ dojazdu nie je možné. A preto NAF 2-krát za rok naraz testuje väčšie množstvo najnovších modelov na tamojšom trhu. A aktuálne sú už známe aj výsledky testu dojazdu 26 modelov v rámci letnej edície pre rok 2024.

Elektromobily s najvyšším dojazdom

V nasledujúcej tabuľke nájdeme TOP 13-ku modelov z hľadiska dosiahnutého dojazdu počas testu. Víťazom sa pritom stalo kompaktné SUV Renault Scenic E-Tech, ktoré prešlo 563 km, pričom ofic. dojazd tohto modelu podľa laboratórneho test. cyklu WLTP je 622 km (WLTP), čo predstavuje rozdiel necelých 10 %.

ModelDojazd v teste v kmOfic. dojazd (WLTP) v kmRozdiel
Renault Scenic E-Tech563622-9,5 %
Hongqi EH7540600-10,0 %
XPeng G6531550-3,5 %
Lotus Eletre530570-6,9 %
Kia EV9529563-6,0 %
Tesla Model Y LR RWD528600-12,0 %
BMW i5 eDrive 40504544-7,3 %
BYD Seal U499500-0,2 %
Nio EL6492525-6,3 %
Porsche Taycan 4 Cross Turismo463578-19,9 %
MG4 LR462520-11,3 %
Tesla Model 3461513-10,1 %
BMW i5 Touring454519-12,6 %

Zdroje údajov: NAF a ÖAMTC

renault scenic e-tech

Zdroj: Renault

Na ďalších 3 miestach sa umiestnili čínske modely od značiek Hongqi, Xpeng a Lotus (patrí pod koncern Geely). A v prvej trinástke nájdeme aj Tesly Model Y Long Range RWD a Model 3 („RWD“). Naopak na konci rebríčka, ktorý sme rozdelili na dve polovice, sú kompaktné modely Smart #3, Opel Astra Electric a Peugeot e-308 s dojazdom 348 až 364,2 km (WLTP).

ModelDojazd v teste v kmOfic. dojazd (WLTP) v kmRozdiel
VW ID.7450582-22,7 %
Peugeot e-3008448510-12,2 %
Nio ET5447548-18,4 %
Mini Countryman E4284114,2 %
Hyundai Kona425473-10,1 %
Ford F-150 Lightning392429-8,6 %
BYD Dolphin384427-10,2 %
Hyundai Ioniq 5 N379448-15,4 %
Volvo EX30376472-20,4 %
Seres 5367483-24,0 %
Smart #3364415-12,2 %
Opel Astra Electric363406-10,6 %
Peugeot e-308348405-14,1 %

Zdroje údajov: NAF a ÖAMTC

Ďalším zaujímavým údajom je rozdiel medzi oficiálnym WLTP dojazdom a dojazdom dosiahnutým v teste. V tomto smere dominoval kompaktný crossover Mini Coutryman E, ktorý ako jediný prekonal „laboratórnu“ hodnotu, keď dosiahol dojazd väčší o 4,2 %. Naopak najhorší výsledok zaznamenal čínsky model Seres 5 (-24 %).

mini countryman e

Zdroj: BMW Group

Najlepší pomer cena/dojazd

NAF tiež vypočítala, ktoré elektromobily sú najvýhodnejšie z hľadiska ceny na nórskom trhu a dosiahnutého dojazdu. Na prvom mieste skončila základná Tesla Model 3 („RWD“) v prípade, ktorej vyjde km dojazdu na 771 NOK (64 €). V prípade druhého MG4 Trophy Extended Range je to 775 NOK (64,30 €)/km a v prípade tretieho Renaultu Scenic E-Tech 799 NOK (66,30 €)/km.

Podmienky testu

A na záver uvádzame podmienky letnej edície testu NAF pre tento rok. Test prebiehal v júni pri teplotách v rozsahu 2 až 17 °C, pričom spočiatku dosť pršalo a v priebehu dňa sa z časti vyjasnilo. Testované elektromobily hromadne jazdili po rôznych druhoch nórskych ciest (pozn.: max. rýchlosť na tamojších diaľniciach je len 110 km/h) až do úplného zastavenia, pričom výškový profil trasy sa pohyboval v rozmedzí 26 až 1 054 m nad morom.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Test zimného dojazdu 23 elektromobilov má exotického víťaza. Tesla sklamala
Nový test nabíjania 10 elektromobilov ovládol Lotus Emeya | Metodika P3CI
Carwow otestoval dojazd elektromobilov Tesla, BYD, Porsche, BMW, Mercedes a Polestar
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Dobrý deň ďakujem za článok avšak pri Tesle model ypsilon si musíte zmeniť vltp dojazd. Ten ktorý uvádzate platí pre verziu Long Range RWD čiže percentuálny rozdiel je takmer na nule oproti reálnemu dojazdu.

  2. Škoda, že v teste nebola Long range verzia modelu 3, zrejme by bola na prvej priečke. Každopádne úspech Scénicu ma velmi potesil, je to naozaj príjemné auto a čo je hlavné, že pochádza z EU 🙂

  3. Mňa by zaujímal dojazd v zime pri teplote tak – 2°C a nizsej, alebo v lete pri bežiace klimatizácií, a nieje podstatná hodnota spotreby odcitana z palubného počítača ale reálne odobratá energia zo siete.. Lebo tú platíme.. A tam budu zasadné rozdiely, dojazd je nič nehovoriaca veličina, keďže je v nej veľa premenných..

Pridajte komentár