Portál Carwow otestoval naraz dojazd a efektivitu 6 zaujímavých elektromobilov od značiek Tesla, BYD, Porsche, BMW, Mercedes a Polestar. A to až kým sa úplne nevybili. Z hľadiska najväčšieho dojazdu, efektivity a priblíženiu sa k hodnote oficiálneho dojazdu sme pritom spoznali 3 rôznych víťazov.
Testované modely a podmienky testu
Insideevs upozornil na zaujímavý porovnávací test dojazdu portálu Carwow, v ktorom naraz súperili elektrické sedany Porsche Taycan Performance Battery Plus, Tesla Model 3 Long Range, BMW i5 eDrive 40, BYD Seal Design, Polestar 2 Long Range a Mercedes-Benz EQE 300. Testovací jazdci pritom s týmito vozidlami jazdili až do úplného vybitia a počas testovacej jazdy zažili búrku.
- Zdroj: Tesla
- BYD Seal. Zdroj: BYD
Hromadná testovacia jazda prebiehala prevažne po britských diaľniciach a v štandardnom jazdnom režime, až kým sa neobjavili varovné signály o nízkej kapacite batérie. Potom vodiči zapli úsporný režim a snažili sa maximalizovať dojazd. A jazdci používali aj vykurovanie kabíny, a to podľa vlastného uváženia. Takže test nebol striktne „vedecký“, mal by mať však relevantnú výpovednú hodnotu.
Výsledky
Najvyšší dojazd v teste dosiahlo Porsche Taycan s kapacitne najväčšou batériou (97 kWh netto), a to 592 km. Tesla Model 3 sa zas stala najefektívnejším elektromobilom v rámci testu, keď na 1 kWh energiu prešla 7,6 km. A k deklarovanému oficiálnemu dojazdu podľa laboratórneho test. cyklu WLTP sa najviac priblížil Mercedes-Benz EQE, a to na 94 %.
- Zdroj fotografie: Porsche
- Zdroj: Polestar
Model | Kapacita batérie (netto) | Dojazd v teste | Efektivita | Dojazd (WLTP) | WLTP/dosiahnutý dojazd |
Porsche Taycan | 97 kWh | 592 km | 6,1 km/kWh | 678 km | 88% |
Mercedes EQE | 89 kWh | 575 km | 6,4 km/kWh | 612 km | 94% |
Tesla Model 3 | 75 kWh | 567 km | 7,6 km/kWh | 628 km | 90% |
Polestar 2 | 79 kWh | 534 km | 6,8 km/kWh | 654 km | 82% |
BYD Seal | 82,5 kWh | 499 km | 6,1 km/kWh | 570 km | 87,5 % |
BMW i5 | 81 kWh | 477 km | 6,0 km/kWh | 583 km | 82% |
Nula nie je skutočnou nulou
Aj tento test ukázal, že aj keď palubný systém ukáže, že SoC batérie kleslo na 0 %, vozidlá dokážu prejsť ešte niekoľko kilometrov, kým sa stanú nepojazdnými. Tomu predchádza množstvo upozornení pre vodiča, že kapacita klesá ku kritickej úrovni, pričom pri poklese pod určitú úroveň SoC sa zníži výkon vozidla.
- Zdroj: Daimler
- Zdroj fotografie: BMW
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ako vplýva horúce počasie na dojazd elektromobilov?
Riešením „úzkosti z dojazdu“ elektromobilov môže byť zmena myslenia, uvádza sa v štúdii
Reálny dojazd cez 1 000 km dosiahlo Nio ET7 v ďalších troch testoch
ODBER NOVINIEK
5 komentárov
Len doplnim ze Tesla bola jedina 4-kolka, ostatne auta boli myslim vsetky zadnokolky. O to je prekvapivejsie ze Tesla mala aj tak s prehladom najvyssiu efektivitu. Keby testovali Tesli RWD, bola by efektivita este o nieco vyssia. A k tomu je to jedno z najlacnejsich BEV. Len skoda tych nestastnych smerovkiek..
Konečne reálne a aj vtipné porovnanie el. vozidiel, ktoré má 50 minút a autor k tomu napíše článok s úplne minimom informácií. Mohli ste spomenúť typ pohonu jednotlivých vozidiel, výkony, ceny, skúsenosti z jazdy.
Mne sa clanok pacil. Autor si dal namahu so sumarizacnou tabulkou na konci, ocenujem! Tu asi islo hlavne o tie dojazdy a kolko % je to z WLTP dojazdu. A hej, samotne video je vtipne jak sa tam pchali do kufra 😀
Ďakujem neprosím !!!
A čo si neprosíš, nikto ti nič neponúka.