Nový Supercharger od Tesly sa blíži. Aký výkon dokážu využiť modely značky?

0

Elon Musk sa v novembri vyjadril, že 3. generácia nabíjacej stanice Tesla Supercharger V3 sa začne nasadzovať začiatkom tohto roka. Aký výkon môžeme od nej očakávať a aký výkon „zvládnu“ modely značky Tesla?

Tesla aktuálne stiahla z ponuky Model S a Model X so 75 kWh batériou. Jedným z dôvodov, prečo to urobila, by mohol byť príchod nového, podstatne výkonnejšieho Superchargera. Podľa údajov portálu Cleantechnica práve tieto verzie dokázali využiť maximálny nabíjací výkon „len“ na úrovni 100 kW.

Verzie so 100 kWh batériou, ako aj Tesla Model 3 v oboch aktuálne dostupných verziách, pritom dokážu využiť výkon okolo 120 kW. Je tak možné, že 75 kWh batérie by mohli mať problém s optimalizáciou výkonnejšieho nabíjania, resp. sa ich už neoplatí prispôsobovať rýchlejšiemu nabíjaniu.

Podpora 175 až 200 kW?

Cleantechnica taktiež uvádza, že nový Supercharger V3 by mohol disponovať nabíjacím prúdom okolo 500 A (V2 – 330 A), čo by v spojitosti so 400-voltovými 100 kWh batériami modelov S a X mohlo znamenať teoretický maximálny nabíjací výkon 200 kW. Otázne však je, čo dovolí chladiaci systém batérie.

V prípade Tesly Model 3 s 350-voltovou batériou by to malo znamenať podporu maximálneho nabíjacieho výkonu 175 kW. Vzhľadom na rôznu kapacitu batérií a efektívnosť pohonu (vyplýva aj z rozdielnych technológií batériových článkov) jednotlivých modelov, by sa však Model 3 nabil na Superchageri s výkonom minimálne 200 kW rýchlejšie ako modely S a X.

Keďže tie považuje Tesla za prémiové, môžeme očakávať, že dostanú nové batérie s batériovými článkami 2170 (ako Model 3), ktoré bude možné nabíjať ale rýchlejšie ako batérie Modelu 3. Tesla by sa teda mohla snažiť diferencovať spomínané modely aj z hľadiska rýchlosti nabíjania, v prospech drahších modelov.

Aký výkon Superchargera V3 očakávať?

Technický riaditeľ Tesly JB Straubel sa vyjadril, že by mohli navrhnúť nabíjačky výkonnejšie ako 300 až 400 kW, avšak nevidí na to dôvod. Podľa neho to musí byť o kompromise medzi rýchlosťou nabíjania, dojazdom a cenou batérií.

Elon Musk sa v súvislosti s výkonom nabíjacej stanice Tesla Supercharger V3 vyjadril v máji nasledovne: “Bude mať tak okolo dvoch stoviek, 200 až 250 kW, možno…” 200 kW by tak zodpovedalo maximálnej možnej miere využitia výkonu zo strany 400-voltových batérií Modelu S a Modelu X pri predpokladanom prúde 500 A.

Výkon novej generácie Superchargera by teda mohol byť ľahko nad úrovňou 200 kW. Avšak v kontexte blížiacich sa nových modelov s batériami o kapacite okolo 200 kWh (Roadster 2, Pickup), by sme sa mohli dočkať aj maximálneho spomínaného výkonu 250 kW. Veď na rýchle nabitie takejto batérie je určite potrebná čo najvýkonnejšia nabíjačka.

Ale ako už bolo spomínané, rozhodne zrejme kompromis medzi rýchlosťou nabíjania, dojazdom a cenou batérií. A aký je váš typ ohľadom výkonu nového Superchargera?

Zdroj použitých fotografií: Tesla

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Bratislavská nabíjacia stanica Tesla Supercharger nám nerobí dobré meno
Tesla chce mať nabíjačky aj pri bytovkách. Nových by sme sa mohli dočkať aj v SR
Tesla urýchľuje výstavbu európskych nabíjačiek. Nebráni sa ich sprístupneniu pre iné vozidlá

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár