Tesla dnes oznámila, že v rámci Európy otvorila svoju jubilejnú 500. nabíjaciu stanicu Supercharger. Zároveň ide o prvú stanicu, kde sa nachádzajú nabíjačky novej (tretej) generácie, ktoré poskytujú nabíjací výkon až 250 kW.
500 európskych nabíjacích staníc Tesla Supercharger zahŕňa podľa kalifornskej spoločnosti viac ako 4 700 samostatných nabíjacích stojanov, pričom ich nájdeme v 24 krajinách, vrátane Slovenska. Jubilejná a zároveň najmodernejšia stanica Tesly v Európe sa nachádza v Londýne. Jej otvorením spustila Tesla fázu zavádzania nových nabíjačiek Supercharger V3 mimo Severnej Ameriky.
Vôbec prvá európska nabíjacia stanica Tesla Supercharger bola spustená Nórsku, a to v roku 2013. V priebehu nasledujúcich 6 rokov budovala Tesla svoje stanice na základe zákazníckej flotily, pričom sa dospelo k aktuálnym číslám – 500 staníc, 4 700+ stojanov.
Zvyšovanie obslužnej kapacity
Okrem budovania nových staníc, Tesla rozširovala aj tie existujúce o nové nabíjacie body. Najväčšia z nich leží v nórskej obci Eidsvoll Verk a má až 44 nabíjacích stojanov. Na to, aby dokázali stanice obslúžiť viac elektromobilistov, Tesla tiež zvýšila výkon nabíjačiek Supercharger V2, ktoré sú jednoznačnej najrozšírenejšími. A to zo 120 na 150 kW.
O výrazne vyšší nárast obslužnej kapacity sa pritom postarajú aj nové nabíjačky Tesla Supercharger V3. A to nielen kvôli „papierovému“ výkonu 250 kW. Napájacia skriňa totiž disponuje výkonom 1 000 kW a umožňuje nabíjať vozidlo výkonom až 250 kW, pričom tento výkon nie je na rozdiel od staršieho Superchargera V2 zdieľaný.
A tak pripojenie ďalšieho vozidla k susednému stojanu neovplyvní spomínaný nabíjací výkon. Tesla pritom uviedla, že aj vďaka novej funkcionalite On-Route Battery Warmup skrátia nové nabíjačky čas nabíjania na polovicu, čím dokáže stanica teoreticky obslúžiť 2-násobný počet vozidiel.
Nový londýnsky Supercharger obsahuje 8 nabíjačiek V3 (250 kW) a 8 nabíjačiek V2 (150 kW). Nabíjačky novej generácie budú pritom v rámci Európy natívne podporovať len konektory typu CCS. Tesla v tejto súvislosti informuje, že majitelia modelov S a X, ktoré nie sú vybavené nabíjacím portom CCS tak ako Model 3, budú môcť využiť adaptér.
Ten je štandardne dodávaný k všetkým novým modelom S a X, pričom ostatní majitelia si môžu tento adaptér dokúpiť. Adaptér má umožniť nabíjanie rovnakým špičkovým výkonom ako v prípade použitia bežného Superchargera V2, tzn. 150 kW. Tesla pritom pripomína, že benefitom nabíjania modelov S a X na V3 cez adaptér bude to, že tento výkon sa nebude zdieľať medzi 2 „príbuzné“ nabíjacie stojany.
Zdroj: Tesla
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Európska únia chce 1 milión nových nabíjacích staníc pre elektromobily
Tesla má v Európe vyrábať až 500 000 áut ročne. Gigafactory 4 bude obrovský projekt
Tesla Cybertruck by aktuálne v rámci EÚ neprešla homologizáciou, hovorí odborník
2 komentáre
Ionity má co dohánět, protože pokud má obsluhovat vozy několika automobilek, které síť Ionity platí najednou bude zapotřebí násobně více stojanů (tisíce) než má nyní Tesla.
Pokiaľ sa nedohodnú práve s Teslou. Elon to totiž ponúka uz dlhší čas priamo automobilkám.. Čo je naozaj veľkorysé od neho. Ale ješitní šéfovia z iných automobiliek sa tomu vytrvalo bránia. Akoby bol ten Elon nakazený a nie a nie sa priblížiť ;(