Tesla Model Y by sa mohla začať vyrábať podstatne skôr, ako sa čakalo

5

Viacero informácií naznačuje, že výrobný plán elektrického SUV/crossoveru Tesla Model Y napreduje rýchlejšie, ako čakal samotný výrobca. A to by bol presný opak toho, na čo sme boli u Tesly doteraz zvyknutí. Prsty v tom môže mať aj nová továreň Tesly či nové technológie.

Prvým signálom, že výroba Tesly Model Y je na dobre ceste, boli oficiálne informácie uverejnené pri príležitosti oznámenia hospodárskych výsledkov spoločnosti Tesla, ktoré prebehlo v októbri. V rámci nich sa uvádza, že výroba Modelu Y v americkej továrni (Fremont) by sa mala začať skôr, ako sa očakávalo. A to v lete 2020.

Dôvodom má byť rýchlejšie nasadenie výrobných zariadení, ktoré bolo možné čiastočne vďaka poznatkom získaným pri navrhovaní továrne Tesla Gigafactory 3 v Číne. Výrobné náklady (capex na jednotku kapacity) by pritom mali byť cca o 50 % nižšie ako v prípade výrobného systému Modelu 3 v rovnakej továrni (Fremont).

O pol roka skôr

Podľa aktuálnych správ z Taiwan Economic Daily by však mohla byť výroba Tesly Model Y spustená podstatne skôr, a to v čínskej továrni. Podľa neoficiálnych informácií mala totiž Tesla upozorniť svojich dodávateľov HOTA a BizLink, aby spustili sériovú výrobu dielov pre Model Y o pol roka skôr, ako bolo v pláne.

Podľa Teslarati by to mohlo teoreticky znamenať, že produkcia Tesly Model Y by mohla byť v Číne spustená ešte v tomto roku.

Nové technológie

Za urýchlením plánov by pritom mohli stáť aj nové technológie, ktoré majú podľa Tesly podstatne zjednodušiť výrobu tohto SUV/crossoveru strednej triedy. Špeciálna architektúra a riešenie vedenia káblových zväzkov má umožniť skrátenie ich celkovej dĺžky z 1 500 m (v Modeli 3) len na 100 m.

Kabeláž by tak mali byť schopné inštalovať aj roboty, čo by malo viesť k urýchleniu výroby. Ďalšou technologickou „vychytávkou“ zjednodušujúcou produkciu má byť zariadenie, ktoré podľa Muska dokáže zredukovať výrobu 70 častí rámu vozidla na jednu jedinú.

ZÁŽITKOVÁ JAZDA NA TESLE AKO VIANOČNÝ DARČEK?

Ťažko povedať, ako sa výrobné programy v USA (výroba aj pre európsky trh) a Číne (zrejme len pre čínsky trh) napokon vyvinú, spomínané informácie by však mohli naznačovať, že sa pôvodné výrobné plány Tesly neoneskoria, tak ako to bolo zvykom v prípade iných modelov značky. Skoršie spustenie výroby, a teda zrejme aj dodávok, by bolo pritom veľmi príjemným bonusom.

Pôvodné plány dodávok

Doručenie na európske trhy, v rámci ktorých je aktuálne dostupný konfigurátor, je v prípade verzií Long Range, Dual Motor a Performance pôvodne naplánované na začiatok roka 2021. Standard Range má prísť neskôr, začiatkom roka 2022. V USA sa majú Modelu Y dočkať koncom budúceho roka, resp. začiatkom roka 2021 (Standard Range).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prvé dojmy zo zvezenia v novom kompaktnom SUV Tesla Model Y
Tesla Model Y bude produktom ponaučení z modelov 3, S a X
Tesla Model 3 vs. Tesla Model Y. Ktorý elektromobil si vybrať?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Tesla veľmi dobre vie, prečo tak silne „tlačí na pílu“ v prípade modelu Y.
    Dnes SUV – čka hýbu svetom, je to trend tejto doby.
    Viď typické „šporťáky“ – Lamborghini, Jaguar, Porsche a iné. Dnes sú to „tereňáky“. (Napr. model Cayenne zachránil značku Porsche od tvrdého pádu, ak nie priamo od krachu.)
    Tesla si predsa nenechá utiecť vlak.
    Veď – Tesla má krásny veľký model S a čo urobili predaje modelu 3 za zlomok ceny modelu S? Raketový nástup.
    Tesla má síce krásny veľký model X. A čo urobia predaje modelu Y?
    1. To isté? Alebo:
    2. Ten nástup bude ešte raketovejší?

  2. Možno by to chcelo spraviť ešte nejaký ten mestský T mini model, a to len preto, aby sa ukázalo, že malé ev môže stáť naozaj menej, ako malý diesel, alebo benzín .. Inak si tie automobilky z nás budú utahovat ešte ďalších 20rokov!

Pridajte komentár