„Nová“ Tesla Model Y Juniper sa zrejme preháňa už aj po Európe

6

Mnohí sú v očakávaní modernizovanej Tesly Model Y s údajným kódovým menom Juniper. Upgrade tohto svetového bestselleru by totiž mal prebehnúť minimálne v duchu podstatne vylepšeného Modelu 3 „Highland“. A to, že je očakávaná novinka už za rohom, môže naznačovať aj nedávne pozorovanie z európskych ciest.

Minuloročný automobilový bestseller (bez ohľadu na druh pohonu) sa dočká modernizácie. Očakávania sú pritom pomerne veľké, nakoľko súrodenecký Model 3 je po nedávnej modernizácii podľa viacerých recenzentov v podstate nové auto, ktoré je značne lepšie ako pôvodný model.

Mnohí preto čakajú na upgradovaný model, ktorý sa má podľa neoficiálnych informácií vyvíjať  v rámci projektu s kódovým označením „Juniper“. Otázkou je pritom nielen to, čo ponúkne, ale aj to, kedy príde. Podľa prvých neoficiálnych správ z marca 2023 by sa mala spustiť výroba Modelu Y Juniper tento mesiac, a to v Giga Shanghai.

Elon Musk následne v júni 2024 uviedol, že Tesla Model Y sa tento rok nedočká „refreshu“. V auguste čínske média priniesli neoficiálnu správu, že „Juniper“ vyrobený v Číne sa začne dodávať v 1. kvartáli budúceho roku. A v 4. kvartáli 2025 majú byť spustené dodávky 7-miestneho variantu.

Zrejme už aj v Európe

Pozorovania maskovaných elektromobilov Tesla na viacerých kontinentoch skutočne naznačujú, že modernizovaná Tesla Model Y je už za rohom. Najnovšie pritom rozvírili hladiny okolo „Junipera“ fotografie od španielskeho technologického novinára Eduarda Arcosa, ktoré boli podľa jeho slov zaznamenané v španielskom meste Mataró.

Aj keď fotografie sú nekvalitné, krivky pomerne jasne ukazujú, že ide o Model Y. A maskovanie vozidla naznačuje, že to je testovací prototyp vynoveného modelu. Maskovanie pritom zrejme po vzore Modelu 3 „Highland“ ukrýva nové svetlá a nárazníky.

Podľa údajných uniknutých fotografií z augusta sa tiež zdá, že facelift Modelu Y môže ísť na rámec faceliftu Modelu 3. Fotografie totiž ukazujú zadný svetelný pás, ktorý modernizovaný Model 3 nemá. Špekuluje sa tiež, že vynovený Model Y by mohol prísť dokonca na novej platforme, ktorá je kombináciou súčasnej platformy a platformy novej generácie.

Nuž, uvidíme. Zdá sa, že už čoskoro. Zvedaví pritom budeme aj to, kedy bude Tesla Model Y Juniper dostupná v Európe, kde sa tak ako v Číne a USA vyrába jej súčasná generácia.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla uviedla na trh Model Y s top dojazdom. Známa je aj slovenská cena
Tesla Model 3 „2024“: Väčšina výrobcov by ju označila za nové auto, píše Autoexpress po otestovaní
Tesla mení a urýchľuje stratégiu ohľadom lacnejších elektromobilov
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Tesla už nie je líder v niektorých kľúčových parametroch, ako je rýchlosť nabíjania a cena/výkon. Tam už pozerá na chrbát konkurencie, ktorá jej ušla.
    Zatiaľ nie je jasné či Y prinesie ethernet a 48V palubný systém, očakáva sa však zlepšenie rýchlosti nabíjania a gravimetrickej hustoty LFP. Ak by sa naplnili možné vylepšenia, Tesla Y bude na čele svetovej hitparády, bez ohľadu na druh pohonu.

    Celkom by ma zajímalo vedieť, aké intrigy budú musieť vymýšľať na svoju obranu teplých miest neschopní manažéri európskych automobiliek. A to majú z pekla šťastie, že nebol predstavený malý model SUV.

    • Ak by mal Tesla Model Y ethernet a 48V siet, tak predavam moju Y-ku.
      To by bola taka pecka ze by Europske automobilky mohli zavriet a zhasnut.

      • Prepáč, kecáš! Aj keby bola nová Tesla tak neodolateľne skvelá, nedokáže vyrobiť toľko TM3Y, aby jej bolo pre všetkých, a aj keby, tak aj tak nie všetci chcú len a len Teslu!

        P.S. Aj keď nemám také prirovnanie rád, je to len tvoj vlhký sen !!! 🙂 Ale ak bude tá nová TM3Y tak skvelá, tak ti ju zo srdca prajem !!!

    • Co myslis pod “ethernet” v aute? Ja by som od modelu Y ocakaval 800V architekturu, nove lepsie LFP baterie a hlavne lepsi komfort pruzenia a zvukovej izolacie. Zial asi sa nevyhneme absencii pacok, co mne osobne vadi, aj ked mozno nadej zije ak vedia ze euroncap bude strhavat body za bezpecnost kvoli ich absencii. Potom by som konecne rad videl AI schopnu sa naucit hovorene prikazy, ktore si hlasom nahram sam vo svojom rodnom jazyku. A velmi by som privital 22kw palubnu nabijacku, ktoru zatial maju iba porsche a renault a nerad by som siel do horsieho.

      • Zjednodušene ide o transfer technológií z Tesla Cybertruck do Tesla Y. 800V architektúru v Y nepredpokladám pre vysokú cenu, ale bola by super. Ethernet a vôbec kabeláž a počítače v Cybertruck spolu s 48V je extrémne zjednodušenie systémov a hlavne zvýšenie spoľahlivosti. Kto hľadal chybu v kabeláži, vie o čom hovorím. O znížení hmotnosti, komplexnosti a zvýšeniu šírky prenosového pásma ani nehovorím. Architektúra Cybertruck je inžiniersky poklad, ktorý okrem Tesly nikto nemá. Len pripomínam odborné články, ktoré už minimálne 30 rokov hovoria o 48V architektúre palubného systému. Nekompetentný babráci od dinosaurov to nevedeli realizovať, až prišla Tesla a nikto jej nepovedal že to nejde…

        Je hrozné sledovať, ako oligopoly brzdia technický rozvoj a štát rezignoval na úlohu rozbíjania oligopolov a kartelov. Skúste sa zamyslieť, kedy prešla monopolná firma núteným rozdelením štátom na menšie firmy, pre zabezpečenie efektívnej trhovej súťaže. Výsledkom nefungujúcej trhovej súťaže je vždy zaostalý produkt za vysokú cenu.

Pridajte komentár