V Európe vyrábaná Tesla Model Y bude vybavená novou štrukturálnou batériou

5

Elon Musk aktuálne priniesol pomerne prekvapujúcu informáciu. Vozidlá vyrobené v nemeckej továrni Giga Berlin budú využívať novú inovatívnu podvozkovú architektúru s novou štrukturálnou batériou vybavenou novými batériovými článkami 4680. Taktiež ozrejmil ďalšie súvisiace záležitosti.

Elon Musk už viackrát uviedol, že v Európe produkovaná Tesla Model Y prinesie radikálny redizajn konštruovania áut. Vo všeobecnosti sa myslelo, že tým narážal „len“ na nový spôsob výroby podvozkovej časti vozidla. Evan Horetsky, ktorý je zodpovedný za výstavbu nemeckej Gigafactory, krátko na to novinárom povedal, že predná a zadná podvozková časť vozidla bude pozostávať z jednoliatych dielov, o čo sa postarajú nové gigantické zariadenia Giga press.

Predok a zadok samozrejme musí prepájať stredová časť, nikomu však nenapadlo, že sa o to postará nedávno predstavená inovatívna „štrukturálna“ batéria vybavená novými batériovými článkami 4680. Z prezentácie na Battery Day totiž nič také nevyplývalo, pričom sa zdalo, že nové batérie budú spočiatku nasadené len do chystaných modelov „citlivých na hmotnosť“. A to Tesla Semi, Cybertruck, príp. Roadster 2 a Model S Plaid (čo Musk neskôr potvrdil).

Elon Musk pritom aktuálne uviedol, že nemecká továreň Tesly „Giga Berlin“, ktorá je aktuálne vo výstavbe, „bude používať batériové články 4680 so štrukturálnym batériovým packom, ako aj predné a zadné odliatky z jedného kusu“. A ako už vieme, spočiatku sa bude v Európe vyrábať Tesla Model Y. Takže nových batérií sa napokon dočkajú aj zavedené modely, minimálne Model Y a zrejme aj Model 3, ktorý by mal novú podvozkovú architektúru získať neskôr. Musk tiež potvrdil nový lakovací systém.

„Značné výrobné riziko“

Šéf Tesly však uviedol aj pomerne znepokojivý dodatok. V Berlíne sa zavedie množstvo nových technológií, čo podľa neho „znamená značné výrobné riziko“. Nuž budeme veriť, že sa nezopakuje tzv. „výrobné peklo“, ktoré sprevádzalo spustenie masovej výroby Tesly Model 3 v americkom Fremonte.

Musk tiež povedal, že americký závod vo Fremonte a čínska továreň Giga Shanghai by mali zaviesť nové technológie cca za 2 roky, keď sa osvedčia v Giga Berlin.

Od šéfa Tesly sme sa dozvedeli aj to, že lacnejšie batériové články LFP s nižšou energetickou hustotou, ktoré bude Tesle zrejme dodávať CATL, sa budú vo veľkej miere používať v elektromobiloch so stredným dojazdom a v stacionárnych energetických úložiskách. Tieto články by už mali byť nasadzované do batérií Tesly Model 3 SR vyrábanej v Číne. A dostať by ich mal tiež avizovaný model za 25 000 $ (bez DPH).

Opravy novej platformy po nehode

Elon Musk v rámci svojej aktuálnej série tweetov odpovedal aj na otázku, ako bude Tesla riešiť to, keď dôjde k poškodeniu veľkej jednoliatej časti vozidla. Povedal, že „koľajnice absorbujúce nárazy môžu byť v rámci opravy po kolízii odrezané a nahradené skrutkovanou časťou“. A to isté bude zrejme platiť aj v prípade jednoliateho predku.

Zdroj titulnej ilustračnej fotografie: Steve Jurvetson/Flickr

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Pre Teslu už nie sú roboty dostatočne „inovatívne“. Nasadzuje „Giga press“
Elon Musk potvrdil 2 menšie elektromobily Tesla, vrátane „európskeho“
Nová batéria Tesly: Pre investorov sklamanie, pre expertov „kvantový skok“. Prečo?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

    • znamena to, ze bterie budu strukturalnou sucastou karoserie (podvozka) a nebudu ako doteraz iba primontovane. To je velky benefit z hladiska konstrukcie a integrity vozidla, znizi sa tym aj celkova hmotnost auta.

      • A velke negativum -> pri bocnom naraze dojde ako u kazdeho auta k poskodeniu spodnej casti karoserie -> bezne auto nic moc – narocne an opravu ale opravitelne – > pri Tesle katastrofa -> mozes vyhodit cely spodok aj s bateriami -> oprava mozna ale skoda na totalku zakazdym.

        Moj Odhad 🙂

  1. To chce kazdy vyrobca aby pri oprave bolo auto co najviac na odpis budu na tieto auta vysoke poistky alebo ich poistovne nebudu chciet poistit skratka velmi drahe opravy aj pri mensom tukanci biznis sa musi tocit aj ked sa auta nebudu kazit

  2. Elon Musk sa vyjadril: „značné výrobné riziko“. To je holý nezmysel. Správne je to: „100 % výrobné riziko“.
    Ten, kto niekedy zavádzal novú technológiu do praxe, mi dá za pravdu.
    A navyše, tu sa bude zavádzať niekoľko nových technológií naraz.
    Drobný a nezanedbateľný detail je v tom, že tu to nebude za „zavretými bránami“ fabriky, kde sa všetko v tichosti „odladí“ a von sa ukáže hotový odskúšaný produkt.
    Tu to bude pod tvrdým drobnohľadom odbornej aj laickej verejnosti. A to aj priaznivcov aj neprajníkov…
    Držím Tesle palce!

Pridajte komentár