Tesly Model X a S sa vyrábajú skôr zo sentimentu, hovorí Elon Musk

5

Elon Musk opäť hovoril o význame a budúcnosti vlajkových lodí Tesla Model S a Model X. V podstate potvrdil, že už nie sú pre spoločnosť moc dôležité. To však rozhodne neznamená, že sú „na odpis“.

Počas konferenčného hovoru s akcionármi spoločnosti Tesla, pri príležitosti zverejnenia hospodárskych výsledkov za Q3/2019, hovoril Musk aj o budúcnosti prvých dvoch vysoko-objemových elektromobilov značky Tesla, ktorými sú Model S a Model X.

„Tieto modely budeme vyrábať aj naďalej, ale predovšetkým zo sentimentálnych dôvodov,“ uviedol Musk a dodal: „Pre našu budúcnosť sú menej dôležité,“ informuje TechCrunch.

Logický nepomer predaja

Ako vieme, podiel predaja týchto veľkých a relatívne drahých elektromobilov sa od príchodu Modelu 3 v rámci celkových predajov Tesly zmenšuje. Napríklad v ostatnom 3. štvrťroku dodala kalifornská spoločnosť dokopy 17 483 vozidiel Model S a Model X, zatiaľ čo Model 3 putoval k 79 703 zákazníkom.

Toto je však úplne logický vývoj, nakoľko Tesla Model 3 je podstatne lacnejším vozidlom, ktoré svojimi parametrami a vlastnosťami musí vyhovovať väčšine elektromobilistov. A podobné (ne)pomery nájdeme aj u tradičných automobiliek a ich bežných spaľovacích vozidiel. Veď ich modely z nižších segmentov sa predávajú ďaleko lepšie ako vlajkové lode.

Základom Model 3 a Model Y

Elon Musk pritom opäť prezentoval predpoklad, že chystanému SUV/crossoveru Model Y, ktorý vychádza z Modelu 3, sa bude dariť ešte lepšie ako úspešnému sedanu strednej triedy. A to je taktiež logické, nakoľko ide v podstate o praktickejší variant Modelu 3, pričom po vozidlách typu SUV je vo všeobecnosti podstatne väčší dopyt ako po sedanoch.

V júni sa Musk vyjadril, že za pár rokov by mohli zákazníci požadovať 750 000 ks Modelu 3 a 1 250 000 ks Modelu Y ročne. Dopyt po vlajkových lodiach spoločnosti by mal byť podstatne nižší (Model S – 80 000 ks, Model X – 100 000 ks).

Vyššie marže a stúpajúci dopyt

Modely S a X sú však pre Teslu stále dôležité, nakoľko pomáhajú spoločnosti z hľadiska hrubej marže. Veď pri podstatne drahších vozidlách z vyššieho segmentu si môžu „dovoliť“ vyššie marže. Na jednej vlajkovej lodi by tak mala Tesla zarobiť podstatne viac ako na jednom Modeli 3.

ZAJAZDI SI NA TESLE

Finančný riaditeľ Tesly, Zach Kirkhorn, pritom povedal, že Tesla zvýši tento štvrťrok produkciu Modelov S a X, pretože sa zvyšuje dopyt, pričom sa po stabilizácii výroby Modelu 3 môže sústrediť na svoje zvyšné produkty.

Superman a Fabergé

Elon Musk ešte na adresu svojich vlajkových lodí dodal: „(Model S) je tak jednoduché riadiť, takže sa cítite ako Superman, ktorý šoféruje auto. A je neuveriteľne bezpečný. …(Model X) je automobilovým Fabergé (vzácny umelecký klenot v tvare vajca). V podstate je to umelecké dielo.“  

A o tom, že tieto vozidla nie sú rozhodne na odpis a že ich Tesla neustále vylepšuje, svedčia aj tohtoročné nové verzie Raven a tiež chystané top varianty Plaid, ktoré sa stanu najvýkonnejšími elektromobilmi v ponuke spoločnosti.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
James May (ex-Top Gear) si kúpil Teslu Model S: „Je to iba auto“
Tesla vylepšila Model S a X! Získali väčší dojazd, výkon či rýchlejšie nabíjanie
Nové verzie vlajkových modelov Tesla, „Plaid“, dostanú väčšie batérie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

Pridajte komentár