Tesly Model S a X dostali lacnejšie verzie „Standard Range“ a modely Y / 3 opäť zlacneli. Zatiaľ lokálne

3

Tesla rozširuje ponuku svojich vlajkových elektromobilov Model S a Model X o podstatne lacnejšie verzie „Standard Range“, zatiaľ v rámci severoamerického trhu. A modely Y a 3 sa dočkali priameho či nepriameho zlacnenia v Číne. Je to predzvesť ďalšieho globálneho znižovania cien?

Spoločnosť Tesla v rámci konfigurátorov pre USA a Kanadu zaviedla nové verzie modelov S a X. Tie nesú označenie „Standard Range“ (pozn. Tesla predávala Model S s označením „Standard Range“ aj v roku 2019) a vyznačujú sa nižším dojazdom a výkonom, pomalšou akceleráciou a podstatne nižšou cenou.

Novinky ponúkajú pohon oboch náprav, odhadovaný dojazd 515 / 433 km (EPA), výkon 361 / 365 kW, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,7 / 4,4 s, maximálnu rýchlosť 240 km/h či nabíjanie max. výkonom 250 kW. Rovnaká hmotnosť ako v prípade vyšších verzií môže teoreticky naznačovať napr. použitie rovnakej batérie (kapacita okolo 100 kWh), ktorej časť je softvérovo uzamknutá.

Hlavným benefitom týchto „downgrade“ verzií je pritom znížená cena. A to na 78 490 $ (cca 71 800 €), resp. 88 490 $ (cca 81 000 €) bez DPH, čo je o 10 000 $ (cca 9 150 €) menej ako pri vyšších verziách. Sme pritom zvedaví, či Tesla tieto verzie časom ponúkne aj na iných trhoch. Ako aj na to, či majiteľom týchto vozidiel za poplatok poskytne možnosť odomknutia nedostupnej časti kapacity batérie. Ak je teda správny predpoklad, že novinky majú softvérovo obmedzený akumulátor.

Chystá sa ďalšie „globálne“ zlacňovanie?

Portál CnEVpost informoval, že Tesla v rámci čínskeho trhu znížila ceny 2 z 3 verzií Modelu Y a zaviedla dotáciu na poistenie Modelu 3.

Tesla Model Y vo verziách Long Range a Performance sa pritom dočkala zlacnenia o 14 000 RMB (cca 1 760 €). Aktuálne tak tieto modely začínajú na cenách 299 900 RMB (cca 37 800 €), resp. 349 990 RMB (cca 44 000 €). Cena základnej verzie „RWD“ sa zatiaľ nezmenila. Tesla v Číne tiež zaviedla časovo obmedzenú dotáciu na poistenie Modelu 3 vo výške 8 000 RMB (cca 1 000 €).

Toto zlacňovanie samozrejme vyvolalo otázku, či sa rozšíri aj na ďalšie trhy. Riadiaci partner investičného fondu The Future Fund, investičný poradca SEC a „Tesla investor“ Gary Black si však nemyslí, že sa tak stane. Podľa neho ide o lokálne špecifikum, ktoré vyplýva z deflácie, silnej konkurencie a špecifických cenových bodov v rámci čínskeho trhu. Uvidíme.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Fámy ohľadom batérie a ceny novej Tesly Model 3 „Highland“
Tesla Semi v praxi: Pepsi sa podelilo o svoje skúsenosti aj ohľadom spotreby či nabíjania
Tesla oficiálne kúpila spoločnosť Wiferion. A objavila sa možná cena
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Už dlhšie poukazujem na to, že parametre mnohých BEV na čele s TESLOU, vysoko prevyšujú možnosti, resp. potreby bežnej premávky, čo tieto autá aj zbytočne predražuje! Hádam si to konečne začali v súvislosti s „cenovou vojnou“ uvedomovať, aj keď tie „prebytočné svaly“, až na kapacitu batérie, zatiaľ obmedzili len softvérovo! 🙂

Pridajte komentár